Rotemor Skrevet 23. juni 2013 #1 Skrevet 23. juni 2013 (endret) Jeg har Ektorp hjørnesofaen, og har brunt og grått trekk. De har ingen andre farger jeg gjerne vil ha nå og Bemz blir for dyrt. Hvitt trekk koster 1090,- Vi er ikke spesielt nøye her i huset, og det blir noe flekker... Blir stoffet helt rent i vask i lengden, eller grånes det? Er det i overkant optimistisk kanskje....? Fint er det jo Synspunkter/meninger til en litt rotete mor? Edit: er altså skikkelig lei av grå og brun.. Endret 23. juni 2013 av Rotemor
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2013 #2 Skrevet 23. juni 2013 Vi har en hvit sofa fra IKEA. Husker ikke navnet dens utenat. Vi kjøpte den før vi i det hele tatt planla å få barn, men siden du alt har barn vil jeg fraråde deg å kjøpe hvite møbler. Selv om man kan ta av trekkene, og vaske dem er det litt slitsomt å gnikke og gnu på dem før man tar dem i maskinen. Jeg må gnikke dem inn i klorin og så skylle dem før jeg vasker dem i maskina. Anonymous poster hash: 9a880...8e8
Rotemor Skrevet 23. juni 2013 Forfatter #3 Skrevet 23. juni 2013 Æsj-gnikke og gnu høres ikke fristende ut Men det ser jo så fint ut!
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2013 #4 Skrevet 23. juni 2013 Æsj-gnikke og gnu høres ikke fristende ut Men det ser jo så fint ut! Det ser fint ut helt frem til poden har satt seg på den. Det tar ikke lang tid, selv om man er nøye med å vaske seg etter måltider, og ikke spiser mens man sitter på sofaen. Tro meg. Anonymous poster hash: 9a880...8e8
Rotemor Skrevet 23. juni 2013 Forfatter #5 Skrevet 23. juni 2013 (endret) Det ser fint ut helt frem til poden har satt seg på den. Det tar ikke lang tid, selv om man er nøye med å vaske seg etter måltider, og ikke spiser mens man sitter på sofaen. Tro meg. Anonymous poster hash: 9a880...8e8 Ja, tror deg.. Vi vil jo spise foran tv innimellom. Ikke minst lørdagsgodt! Trengte en liten vekker...Takk:) Endret 23. juni 2013 av Rotemor
kalinka85 Skrevet 23. juni 2013 #6 Skrevet 23. juni 2013 Har aldri skjønt greia med hvit sofa. Det ser motbydelig ut når det kommer gris og flekker. Ikke alt blir like rent. Har alltid hatt svart skinnsofa, anbefales! 1
Gjest Magdalene Skrevet 23. juni 2013 #7 Skrevet 23. juni 2013 Hvitt har fint funket her. Vi sitter jo uansett ikke i sofaen og spiser og griser.
murray Skrevet 23. juni 2013 #8 Skrevet 23. juni 2013 Jeg har en beige.. den tåler litt skitt uten at det synes med en gang..
Kraula Skrevet 25. juni 2013 #10 Skrevet 25. juni 2013 Jeg har inntrykket av at man kun kjøper hvit sofa én gang i livet. 5
Rotemor Skrevet 25. juni 2013 Forfatter #11 Skrevet 25. juni 2013 Jeg har inntrykket av at man kun kjøper hvit sofa én gang i livet. Jeg tror du har rett
Gjest SweetSunshine Skrevet 25. juni 2013 #12 Skrevet 25. juni 2013 Jeg har hatt det én gang-skjer aldri igjen!
Gjest Snyltefluen Skrevet 25. juni 2013 #13 Skrevet 25. juni 2013 Her blir både kaffe + nyhetsøkt før jobb, og alt annet enn kniv-og-gaffel-mat (til tider) inntatt i sofaen, pluss at jeg er en smule klønete. Om du ikke kan krysse av for minst to av punktene, er det godt mulig en hvit sofa vil funke greit for deg.
Gjest småhjerte Skrevet 5. juli 2013 #14 Skrevet 5. juli 2013 Om du skal ha hvit sofa og har barn så får dere lage regler som om at dere ikke får spise ting mens man sitter i sofaen som kan lage flekker. Som f.eks. is, yoghurt osv. Og evt. alltid legge et teppe over om barnet deres skal få lov å spise godteri i sofaen. Og alltid vaske seg rundt munnen og hendene før man setter seg i sofaen. Reduserer sikkert en del flekker. Men har man barn, så har man barn. Da kommer det til å komme flekker til slutt uansett. Men kanskje man ikke trenger å vaske trekket like ofte.
Gjest Houdini Skrevet 5. juli 2013 #15 Skrevet 5. juli 2013 Veldig, veldig dårlig idé. Du risikerer å måtte vaske sofaen 1 gang annenhver måned, for det er ikke bare flekker det går på - men STØV. Støv er synlig og grått. Velg heller en annen kul sofa du.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå