Miss I.W. Skrevet 23. juni 2013 #1 Skrevet 23. juni 2013 Hei! Jeg lurer på hva som egentlig er best for en treåring inne i bhg; myke skinntøfler eller fornuftige sandaler med støtte? (Det er gulvvarme der sånn at vi slipper å tenke på kalde gulv.) Og er egentlig ekte Crocs gode innesko? Hva bruker dere?
Silfen Skrevet 23. juni 2013 #2 Skrevet 23. juni 2013 Hvorfor trenger man innesko om det er gulvvarme?
fruBeist Skrevet 23. juni 2013 #4 Skrevet 23. juni 2013 Ikke crocks! De sitter dårlig på foten selv om sålen kan være behagelig å tråkke på. Som ansatt i barnehage ser jeg at sandaler og andre typer innesko har en tendens til å havne alle andre steder enn på føttene veldig kort tid etter at barnet har kommet for dagen. Myke tøfler eller gymsokker sitter stort sett på. 3
Silfen Skrevet 23. juni 2013 #5 Skrevet 23. juni 2013 (endret) Brannregler? Jaggu. Tror jeg hadde gått for myke skinntøfler uten for. Endret 23. juni 2013 av Silfen
fruBeist Skrevet 23. juni 2013 #6 Skrevet 23. juni 2013 Brannregler? Jaggu. Tror jeg hadde gått for myke skinntøfler uten for. Ungene skal slippe å gå ut i sokkelesten ved brannalarm. Jeg ser ikke behovet for påbudet i forhold til brannregler. Øvelsene i barnehager er vel stort sett varslet på forhånd, reelle brannalarmer hører heldigvis med til sjeldenhetene. 1
Wildy Skrevet 23. juni 2013 #8 Skrevet 23. juni 2013 Crocs kan være sabla glatte, da....* har noen ufrivillige møter med gulvet på samvittigheten og har sluttet å bruke crocs på jobb...* 2
fruBeist Skrevet 23. juni 2013 #9 Skrevet 23. juni 2013 Vi bruker crocs i bhg på våre:) Hvorfor det?http://m.klikk.no/foreldre/article715125.ece
Gjest Magdalene Skrevet 23. juni 2013 #10 Skrevet 23. juni 2013 Crocs er ikke bra for små barneføtter (eller egentlig ingen føtter). De krøller tærne for å få de med seg når de går, som jo er uheldig for føttene. Skikkelige sandaler hadde jeg gått for. 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2013 #11 Skrevet 23. juni 2013 Sønnen min har hatt både ekte Crocs og uekte "crocs", dog aldri som innesko i barnehagen. Jeg klarer virkelig ikke se at de ekte er noe verre enn vanlige sandaler uten hælkappe så lenge man har rett størrelse. Crocsene brukes til å hive på seg når han skal leke på terrassen eller i hagen, og det synes jeg de er helt ok til. Jeg brukte Crocs selv som sko på jobb da jeg hadde en jobb der jeg gikk (og løp) på betonggulv hele dagen, og de var veldig gode. Jeg har ennå ikke sett noe seriøs forskning som sier det motsatte, og tabloide artikler fra klikk.no overser jeg uten dårlig samvittighet. Anonymous poster hash: 805e9...f38 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2013 #12 Skrevet 23. juni 2013 Crocs er ikke bra for små barneføtter (eller egentlig ingen føtter). De krøller tærne for å få de med seg når de går, som jo er uheldig for føttene. De som gjør det må jo ha for store sko. Crocs sitter helt fint på foten så lenge størrelsen er riktig. Dessverre er det alt for vanlig at norske foreldre kjøper for store sk for at de skal vare lenger. Anonymous poster hash: 805e9...f38 1
Kanutte Skrevet 23. juni 2013 #13 Skrevet 23. juni 2013 Brannregler? Jaggu. Tror jeg hadde gått for myke skinntøfler uten for. Nå jobber jeg på skole, men har opplevd å evakuere barn i sokkelesten. Vi må ut selv om det er -15 grader ute. Det er ikke tid til å ta på sko. En gang brant det og vi ble stående ute i en time. Det var kaldt selv om det var på våren og plussgrader. 1
Kanutte Skrevet 23. juni 2013 #14 Skrevet 23. juni 2013 Vi har nesten alltid brukt sandaler som innesko.
Gjest WendyClear Skrevet 23. juni 2013 #15 Skrevet 23. juni 2013 (endret) Innesko uten for mye såle og støtte er anbefalt for at fotmuskulaturen skal utvikles riktig. Myke skinntøfler eller gymsokker ville jeg valgt. kilde: dette er noe fysioterapeuter stadig forteller.. Endret 23. juni 2013 av WendyClear 5
Gjest Magdalene Skrevet 23. juni 2013 #16 Skrevet 23. juni 2013 De som gjør det må jo ha for store sko. Crocs sitter helt fint på foten så lenge størrelsen er riktig. Dessverre er det alt for vanlig at norske foreldre kjøper for store sk for at de skal vare lenger.Anonymous poster hash: 805e9...f38 Nei, crocs sitter ikke like bra som skikkelige sandaler. Det er ikke kun min personlige mening, men en del fysioterapeuters uttalelser. 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2013 #17 Skrevet 23. juni 2013 Nei, crocs sitter ikke like bra som skikkelige sandaler. Det er ikke kun min personlige mening, men en del fysioterapeuters uttalelser. Og mange fysioterapauter er uenige i dette. Som sagt; det finnes ikke seriøs forskning som støtter denne påstanden. Anonymous poster hash: 805e9...f38
Gjest Magdalene Skrevet 23. juni 2013 #18 Skrevet 23. juni 2013 Og mange fysioterapauter er uenige i dette. Som sagt; det finnes ikke seriøs forskning som støtter denne påstanden.Anonymous poster hash: 805e9...f38 Uenig i at crocs ikke er bra for føttene? Dummeste jeg har hørt!
Villemoe Skrevet 23. juni 2013 #19 Skrevet 23. juni 2013 Vi bruker myke skinntøfler fra ebay.. Shooezoo De er helt supre
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2013 #20 Skrevet 23. juni 2013 Uenig i at crocs ikke er bra for føttene? Dummeste jeg har hørt! Åja. Da får du nesten grave opp litt seriøs forskning. Anonymous poster hash: 805e9...f38
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå