AnonymBruker Skrevet 23. juni 2013 #1 Skrevet 23. juni 2013 Jeg vet jeg må ned i vekt. Det har jeg visst i mange år nå. Jeg har startet med trening på senter, men avslutter det og blir en aktiv støttemedlem av senteret. Jeg føler meg veldig ensom når det gjelder dette. Jeg har flere venner som absolutt bør endre livsstil osv, men ingen gidder. Og når jeg spør om de vil være med så er det ofte ting som kommer iveien for at de vil. Jeg har en samboer, og jeg kan ærlig innrømme at jeg ikke føler meg spesielt pen. Han vet jeg har gått ned i vekt, men har ikke hørt et ord om : bra jobba, pen du er, eller andre ord som burde gitt meg et ørlite løft. Hvordan klarer DU å motivere deg selv til å trene, spise sunt og i det hele tatt oppnå din idealvekt? Anonymous poster hash: 0807c...69e
Nerine_ Skrevet 23. juni 2013 #2 Skrevet 23. juni 2013 Min motivasjon er vedre helse og det at jeg føler meg mye bedre og ser bedre ut kroppslig Det er jo så fantastisk mye bedre å ta på seg en trang olabukse og føle seg vel fremfor å se seg i speilet å vite at man har noen kilo til overs! Jeg legger hovedvekt på kostholdet siden det er mye enklere å gjennomføre.
Gjest *MaggieQ* Skrevet 23. juni 2013 #3 Skrevet 23. juni 2013 Motivasjonen for en sunn og sprek kropp finner jeg hos meg selv. Å trene får meg til å føle meg bra, å spise sunn og god mat gir meg overskudd og energi. Komplimenter fra andre trenger jeg ikke så lenge jeg føler meg vel med meg selv når jeg ser meg i speilet og klærne sitter bra.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2013 #4 Skrevet 23. juni 2013 Jeg har endret forventninger til motivasjon. Jeg ønsker å føle meg mer vel i egen kropp og for å få det til må jeg ned i vekt og trene litt. Det er det viktigste. Men jeg har sluttet å vente på motivasjon til å faktisk gjøre det. Jeg forventer ikke å ha lyst til å trene. Jeg forventer ikke å aldri kose meg med den maten jeg elsker mest. Så jeg bare gjør. Jeg trener de dagene jeg har bestemt at er treningsdager. Jeg teller kalorier med en app (myfitnesspal) som gjør det så enkelt at det ikke finnes unnskyldninger til å la være. Og rimelig kjapt merket jeg at jeg fikk lyst til å trene og leve sunt. Jeg synes nå at joggeturen jeg før hatet er helt grei, at den pizzaen jeg spiste var nydelig men det blir en stund til neste utskeielse. Så for meg kom arbeidet først, motivasjonen etterpå. Tre uker senere bemerker folk allerede at jeg ser godt ut.Anonymous poster hash: 5412f...648 1
Gjest Nanne70 Skrevet 23. juni 2013 #5 Skrevet 23. juni 2013 Enig med AB over her - man må rett og slett bare gjøre, uten å tenke så mye mer over det. Sannsynligvis kommer motivasjonen litt etterhvert når du begynner å merke resultater. Jeg er ikke alltid like motivert til å trene, men klarer stort sett å gjennomføre økta likevel, og det føles alltid bedre etterpå - jeg er faktisk ganske stolt av meg selv når jeg har gjennomført den økta jeg ikke var motivert for, men presset meg selv til å gjennomføre Sett opp en treningsplan - ikke for ambisiøs i begynnelsen - og hold deg til den uansett hva. Trenger du en gulrot, så gjør en avtale med deg selv om at du skal unne deg et nytt klesplagg eller noe annet du ønsker deg når du f.eks. har trent 3 ganger i uka i 4 uker. Lykke til!
Gjest Kiwin Skrevet 23. juni 2013 #6 Skrevet 23. juni 2013 Enig med de over her. Motivasjon kommer ikke av seg selv. Man er ikke motivert til å spise sunt og trene, men man har jo lyst til å passe i yndlingsbuksa, føle seg fresh og fjong... Så i begynnelsen - Just Do It! Etter kort tid vil du føle deg bedre. Du føler deg mindre oppblåst, klærne sitter bedre og du føler deg mer vel. DA kommer motivasjonen slik at du ønsker å fortsette. Spis sunn mat og tren litt, ikke tenk for mye. Ha fokus på andre ting, så flyr tida avgårde mens du blir sunnere, slankere og gladere :-)
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2013 #7 Skrevet 23. juni 2013 Takker for svar! Ja, er sant det.. Man kan kanskje ikke vente på motivasjonen.. Men faktisk utføre det. Var nettopp i heia på en 1,5 timers joggetur. En runde jeg tar 3-4 ganger i uka Og jeg har jo endra kostholdet helt da Til det bedre! Anonymous poster hash: 0807c...69e
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2013 #8 Skrevet 23. juni 2013 Jeg finner motivasjon i meg selv. Du må rett og slett bare bestemme deg, og dra frem viljestyrken i deg. Hvis du ikke klarer dette, blir det ekstremt vanskelig å lykkes. Det er derfor så mange sliter med å gå ned i vekt. Anonymous poster hash: 6e6cc...b8e
Gjest Coolaid Skrevet 6. juli 2013 #9 Skrevet 6. juli 2013 Se på det som en jobb, noe som du gjør en dag av gangen. Og velg en metode med mat som du kan klare å gjøre greit resten av livet - feks vanlig norsk husmannskost. Når det gjelder trening vil jeg anbefale mest mulig hverdagsaktivitet, gå på butikken, ta trapper osv osv.. lev en aktiv livsstil. I tillegg velg noe trening eller fysisk aktivitet som du liker. Tenk en dag om gangen, tenk på det som en jobb, etterhvert blir det helt naturlig for deg. Og kos deg en gang i uken med lørdagsgodt osv. Jeg gjør det som er nevnt over her. Det virker
Gjest Emmanuelle Skrevet 6. juli 2013 #10 Skrevet 6. juli 2013 Følger de andre her og sier meg selv. Jeg føler meg ikke bra når jeg er utrent og slapp, jeg liker å bli sett på som "den sporty jenta". Føler meg mest sexy i treningsklær og svette i trynet, av alle ting Jeg har fremdeles litt å gå ned, men veier meg ikke, bruker målebånd. Er ikke overvektig mer, men ønsker å stramme opp uten å miste pupper, rumpe og lår (i det minste ikke alt). En 3 km joggetur tar meg 20 minutter, det har jeg tid til. Ellers må jeg bare legge opp dagen min etter trening, planlegging er et must! Bruker også myfitnesspal, endomondo (til gåing) og runkeeper (løping). Enormt motiverende
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2013 #11 Skrevet 6. juli 2013 Kanskje kjæresten din ikke sier noe om vekttapet ditt fordi han vet en del synes det er ubehagelig? Trenger ikke være verre enn det^^, Jeg synes i alle fall det og vil ikke noen skal si noe som helst når jeg har tatt av meg Anyways; hva med å føre mat-dagbok, blogg, lage konto på fitnessbloggen.no, el? Jeg syned det er kjempefin motivasjon og man kan lett treffe likesinnede på den måten! Personlig synes jeg det er motiverende å lese om trening, kosthold osv., selv om det er ting jeg kan fra før. Andre liker slike før-etter bilder av dem som har klart det. Smak og behag antar jeg:) Anonymous poster hash: 3b843...b5d
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2013 #12 Skrevet 6. juli 2013 Følger de andre her og sier meg selv. Jeg føler meg ikke bra når jeg er utrent og slapp, jeg liker å bli sett på som "den sporty jenta". Føler meg mest sexy i treningsklær og svette i trynet, av alle ting Jeg har fremdeles litt å gå ned, men veier meg ikke, bruker målebånd. Er ikke overvektig mer, men ønsker å stramme opp uten å miste pupper, rumpe og lår (i det minste ikke alt). En 3 km joggetur tar meg 20 minutter, det har jeg tid til. Ellers må jeg bare legge opp dagen min etter trening, planlegging er et must! Bruker også myfitnesspal, endomondo (til gåing) og runkeeper (løping). Enormt motiverende Hvorfor bruker du ikke enten Endomondo eller Runkeeper? Jeg bruker Endomondo til å logge all trening.Anonymous poster hash: 52624...329
Gjest Emmanuelle Skrevet 6. juli 2013 #13 Skrevet 6. juli 2013 Hvorfor bruker du ikke enten Endomondo eller Runkeeper? Jeg bruker Endomondo til å logge all trening.Anonymous poster hash: 52624...329 Jeg liker runkeeper best men frem til sist uke var det kun Endomondo som syncet med Myfitnesspal. Jeg liker å logge hver for seg jogging eller gåing, så da holder jeg endomondo på gåfronten og runkeeper på løpefronten
Wilmus Skrevet 10. juli 2013 #14 Skrevet 10. juli 2013 Motivasjonen for treningen syns jeg er at man får mer og mer energi jo mer man trener, og nå har jeg slett ikke lyst til å ligge på sofaen på kvelden lenger. Kroppen bobbler av energi, og jeg vil mye heller ut og jogge! Jeg trener ikke på senter, det eneste jeg gjør er å gå tur på 1-2 t hver dag og jogge noen kvelder i uka. Har gjort dette i 6 mnd og gått med over 20 kg. Joggingen kom gradvis av seg selv ettersom jeg kom i bedre form med turgåinga. Jeg fikk masse energi og ville ha mer utfordring, jeg fikk plutselig LYST til å løpe! Turene er litt som terapi for meg, bare meg og bikkja, ikke mas og kjas og unge og klesvask og regninger. Jeg hører på musikk, lydbok eller bare dagdrømmer. Koser meg skikkelig! Jeg spiser ganske normalt, men prøver å erstatte brød med knekkebrød. Drikker ikke brus untatt på lørdag. Ellers spiser jeg hva jeg vil:) Må legge til at jeg har både lavt stoffskifte og pcos, så om JEG klarer å dra meg ut av sofaen, klarer hvem som helst det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå