Gå til innhold

Den grelle virkeligheten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nok en gang...

http://www.dagbladet.no/2013/06/22/nyheter/innenriks/dyr/dyrehold/27819352/

Det kommer ikke som noen bombe men.. Ganske trist at det bare blir verre og verre for hvert år, og at alt forebyggende arbeid bare ser ut til å prelle av!

Selv sitter jeg her nå med 2 små kattunger som må fores med flaske og ha kroppsvarme bortimot 24/7. De ble funnet dumpet - bortgjemt bak en container i en pappeske (en hund som snuste seg fram til dem) sammen med 3 døde søsken..

Det er grusomt å tenke på hvilken lidelse de var gjennom før de døde. Ufattelig er det at noen kan få seg til å gjøre noe sånt!

Det verste er at det er "vanlige folk", respekterte borgere som gjør dette! Hadde søren meg vært bedre med et hardt kakk i hodet med det samme de kom ut, om pusene selv fikk velge sitt endelikt.. Men nei da, det er bare å overlate dem til seg selv og sin egen pinefulle død, og så gå videre som om ingenting har skjedd.

Når jeg ser ned på fanget mitt nå, disse to små som klynker sårt og klamrer seg fast bare jeg flytter litt på dem, så avhengig av kroppskontakt og nærhet, ser hvor grådig de suger til seg av flasken.. Og så ser for meg de 5 i en kald og våt pappeske... Sultne og tørste, frosne og livredde, kravlende rundt hverandre på desperat leting etter mors varme og patter, før kreftene tar slutt og smertene tar overhånd. Og til sist døden som kommer som befrielse.. Og så de som er tilbake med søskens livløse, stive kropper.

Jeg er en ganske fredelig sjel, men av og til tenker jeg at det er noen som skulle ha smakt litt på den lidelsen de forårsaker andre...

• Liker 14
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker det samme som deg

Skrevet

Ja enig, leste den i stad. Det er merkelig hvor kalde mange er når det kommer til dyreliv. De er ikke verdt noenting i deres øyne.. Tar inn en kattunge og dumper den i en grøft når det er ferietid... SKulle ønske straffen for slikt var mange års fengsel så hadde kanskje folk skjerpet seg!!!!!

• Liker 1
Skrevet

Helt forferdelig, og verre for hvert eneste år. Har selv to katter som jeg er super glade i, og kjenner jeg blir så provosert, får den følelsen av "gi tilbake med samme mynt" Enn at folk har hjertet til sånt. Da kan ikke dyrene være verdt mye. Bruk og kast objekter. Synes virkelig Norge trenger en form for "dyrepoliti" for mye grusomt er det :(

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Jeg får lyst til å slå disse folka. Hardt og lenge. Jeg er ingen voldelig person, men slikt gjør meg så sint at jeg ser svart :(

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner en som mener sånt som det her er greit ("fordi det er for mange dyr her uansett") men som likevel forbeholder seg retten til å mene at enhver som synes abort er OK, er en hjerteløs morder. *starte opp motorsagen*

Anonymous poster hash: 340e5...e54
Gjest Crazycatlady
Skrevet (endret)

Blir veldig oppgitt av sånt. Hvorfor kan ikke folk i det minste avlive istedet for å dumpe?

Leste om noen som hadde dumpet kattunger i en søppelpresse og jeg klarer ikke å forstå at folk som er rett i hodet syns sånt er ok. Eller de som hiver katter ut av biler, i tunneler osv.

I tillegg er folk frekke nok til å dumpe sitt ansvar over på andre. Leste om noen som satte en kasse med kattunger på trappen til en familie. Akkurat som det at deres katt fikk kattunger var den familiens ansvar.

Eller dyrebeskyttelsen, kattens vern osv som prøver så godt de kan å ta vare på alle de uønskede. Blir så sint og oppgitt.

Når skal nok bli nok.

Vi trenger dyrepoliti eller i det minste strengere krav for å ha dyr. At å gjøre sånt ikke er ok.

Endret av Crazycatlady
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg blir så hjertens trist inni meg når jeg leser slikt! Folk er så kyniske! Husker pappa og jeg så en eldre gutt som pinte en kattunge med så klippe av den en del av halen, da flippet faren min og løftet gutten etter kragen og gav ham en skikkelig overhaling med kjeft så gutten ble skikkelig blek! Og jeg gav gutten er godt spark på leggen !!

Så tok vi med oss hjem katten og den levde til den var 9 da en forbannet nabo kjørte over den, den naboen hadde trødd i hjel kattunger før.

Endret av Anciol
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo bare dyr...

Katter får du slengt etter deg på ethvert hushjørne...

Anonymous poster hash: 6e391...30f
AnonymBruker
Skrevet

Ja enig, leste den i stad. Det er merkelig hvor kalde mange er når det kommer til dyreliv. De er ikke verdt noenting i deres øyne.. Tar inn en kattunge og dumper den i en grøft når det er ferietid... SKulle ønske straffen for slikt var mange års fengsel så hadde kanskje folk skjerpet seg!!!!!

Ja du verden. I dag får man 1-2 år i fengsel for å voldta noen og ødelegge livet deres, og du ønsker strengere straff for å dumpe en katt i veigrøfta.

Her er det nok du som bør skjerpe deg.

Anonymous poster hash: 43454...9f4

AnonymBruker
Skrevet

Ja du verden. I dag får man 1-2 år i fengsel for å voldta noen og ødelegge livet deres, og du ønsker strengere straff for å dumpe en katt i veigrøfta.

Det er vel heller sånn at det burde bli strenere straffer for voldtekt og overgrep.

Anonymous poster hash: 11714...77a

• Liker 5
Skrevet

Nei det er det ikke, straffene for voldtekt er også latterlig lave. Syns du folk som torturerer dyr burde slippe unna med en bot på 100 kroner bare fordi straffen for voldtekt er for lav på 2 år???? Hvor i verden henger det på greip?

• Liker 1
Skrevet

Det er jo bare dyr...

Er det greit at jeg slenger deg pakket inni en søppelpose i en grøft? Eller er du så hinsides dum at du tro en katt ikke føler smerte?

• Liker 2
Skrevet

Er det greit at jeg slenger deg pakket inni en søppelpose i en grøft? Eller er du så hinsides dum at du tro en katt ikke føler smerte?

For noen utrolige dumme kommentarer her. Enig med deg "Cat". Bare dyr liksom!! åh, kan ikke skrive mer akkurat nå for jeg ble sååå provosert!! grr!

Skrevet

Det er jo bare dyr...

Et liv er et liv, enten du vil eller ikke. Jeg skjønner at du ikke setter det i samme perspektiv som et menneskeliv fordi du er vant til å tenke at vi er "superior", men selv en katt har et hjerte, en hjerne og en egen personlighet hvis du bare lærer den å kjenne.

• Liker 2
Skrevet

Pusi mi fikk et kull før jeg steriliserte henne. Hun fikk 4 stk. De hadde alle forskjellige personligheter fra dag 1. Den ene var super leken og litt frekk, en var matglad og veldig kosete, to av de var sjenerte og holdt seg mer for seg selv. Fascinerende......

• Liker 1
Skrevet (endret)

Har du katter? Neppe, og hvis du har det? stakkars dyr som har en eier med sånne holdninger. Har du blitt voldtatt, misshandlet?

Uansett... så erstraffene alt for lave på voldtekt og overgrep, men også på DUPING av DYR! De har da følelser og kjenner smerte like godt som både deg og meg!! Så sånne holdninger spyr jeg av! SKAM DEG!!! Dyr er dyr og mennesker er mennesker, ikke lov å være jævlige mot noen av de!

Endret av Glis**_**
  • Liker 1
Skrevet

Utrolig provoserende! At folk ikke kan skjønne at når de tar til seg et kjæledyr, katt som hund, fugl, gnager etc, så er det et langvarig ansvar! De færreste tenker nok på når de skaffer seg katt at den kan leve i over 20 år.

Man skal sette sine egne behov til side!

Vi har flere katter her. Får vi ikke til kattepass drar vi ikke på ferie. Enkelt og greit. Vil ingen passe bikkja så blir vi hjemme. VI har valgt å holde disse dyrene, og da ansvaret som følger med. Det er ikke leketøy som kan stues bort når man blir lei.

• Liker 4
Skrevet

Utrolig provoserende! At folk ikke kan skjønne at når de tar til seg et kjæledyr, katt som hund, fugl, gnager etc, så er det et langvarig ansvar! De færreste tenker nok på når de skaffer seg katt at den kan leve i over 20 år.

Man skal sette sine egne behov til side!

Vi har flere katter her. Får vi ikke til kattepass drar vi ikke på ferie. Enkelt og greit. Vil ingen passe bikkja så blir vi hjemme. VI har valgt å holde disse dyrene, og da ansvaret som følger med. Det er ikke leketøy som kan stues bort når man blir lei.

Endelig en med gode holdnigner! ;) Kunne ikke vært mer enig!

• Liker 2
Skrevet

I tillegg er folk frekke nok til å dumpe sitt ansvar over på andre. Leste om noen som satte en kasse med kattunger på trappen til en familie. Akkurat som det at deres katt fikk kattunger var den familiens ansvar.

Eller dyrebeskyttelsen, kattens vern osv som prøver så godt de kan å ta vare på alle de uønskede. Blir så sint og oppgitt.

Det er det og: Vi er bare frivillige som har jobb utenom, familie og forpliktelser. Selv kan jeg ikke huske sist jeg hadde sommerferie. Det er greit nok, jeg gjør det av egen fri vilje. Men det er jo i utgangspunktet andre menneskers ansvar som blir dumpet i fanget mitt (bokstavelig talt). Har fått noen pappesker på trappa jeg og. Og hva annet gjør man da, enn det ethvert normalt følende menneske ville ha gjort, nemlig ta dem inn og gi dem det de trenger.

Det blir ikke som å dumpe et spedbarn utenfor et sykehus liksom. Det er det lønnede ansatte som jobber. Dette er hjemmet mitt, "fritiden" min. Bittesmå kattunger må mates med få timers mellomrom. Det tar på nattesøvnen. Jeg vet mange frivillige som ender opp med å slite med helsa p.g.a for lite hvile, og for mye dårlig samvittighet for alle de en ikke får hjulpet.. Heldigvis er det mye god helse i en haug med myke og varme puseskrotter da men.. ;) Ikke alltid det veier opp. Fulle hus er det overalt også, så en kan ikke overlate noe til andre heller.

Det har større ringvirkninger enn de aner, de som gjør sånt. De burde få se det med egne øyne, men det spørs om det hadde hjulpet.. Det er visst kun egoisme som råder i hjertene deres.

Noe må skje, og det fort!! Alskens appeller til myndighetene fra fortvilte dyrevenner landet over ser ikke til å hjelpe det døyt. I verdens rikeste land lider de svakeste av de svake, nemlig dyrene, mer enn de fleste klarer å forestille seg.

Heldigvis er det ikke ofte jeg har disse helsvarte dagene fordi jeg føler jeg drukner i katteelendighet, men i dag.. Mange store fine bål i kveld som man kunne tenke seg å kaste både det ene og det andre på.. og det har ikke pels eller kosteskaft for å si det sånn.. :lur:

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...