Gå til innhold

En fremmed mor truet med og slå sønnen min

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er på ferie i Legoland. I dag var første dagen og ungene var selvfølgelig i ekstase. Vi stod i kø til en berg og dal-bane og sønnen vår på 9 år hadde gledet seg masse til denne. Han og broren stod foran meg og pratet og pratet om denne berg og dal-banen i ett sett.

Plutselig så snur damen foran de seg mot min sønn på 9 år og spør først om det er mulig å dempe seg. Hun var veldig irritert på dette tidspunktet og var ekstremt sint i stemmeleiet. Sønnen min reagerer ved å begynne og le. Litt feil reaksjon, men jeg tror han ikke visste helt hvordan han skulle reagere.

Denne damen blir da enda mer sur og sier på engelsk: don`t you laugh at me or I am going to hit you!, mens hun vifter med pekefingen i fjeset hans. Han ler nervøst enda mer, som gjør hun illsint og hun sier det samme om og om igjen.

Jeg vil si at hun var helt på bærtur. Hun ga ingen advarsel om at de pratet for høyt o.l. Hun bare snudde seg og kjeftet dem huden full og virkelig tente på alle pluggene. Foran meg ,ungene mine og resten av den laaaange køen.......

Jeg mistet munn og mæle og visste ikke hvordan jeg skulle reagere. Jeg ble mest flau på hennes vegne. Men jeg vet at jeg vile ha slått til henne hvis hun hadde prøvd og legge hånden på sønnen min....

Det er i sånne situasjoner jeg skulle ønske at jeg hadde "guts" altså....

Jeg forstår at folk er forskjellige ovenfor barn, men man kan si ifra på en skikkelig måte istedenfor å true med å slå til barnet!

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud for ei teit kjerring! Må da tåle ivrige barn når man er i legoland! Skjønner godt at du mistet munn og mæle..

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor grep du ikke inn og sa noe??

Vel og merke.....barn kan være utrolige ufordragelige. Var selv i Legoland ifjor, og det var noen 9-åringer foran oss som var skikkelige kjepphøye. Sto og sparket søle på de andre som sto nærme de i køen...

Anonymous poster hash: 2e6ba...8a7
Skrevet

Jeg er en person som ikke liker konflikter og det er iallfall ikke lett og si ifra til fremmede.

Det hadde heller ikke tatt seg ut at to stk sloss i køen heller.

Poenget mitt er at man i enkelte situasjoner ikke vet hvordan man skal reagere fordi man rett og slett får sjokk.

Men skulle nå nesten tro at denne damen gjør dette til vanlig med sitt barn når hun truer andre med det.....

Skrevet

Jeg hadde nok sagt i fra at hun må bare passe seg, og hva tenkte hun på å stå der å true en som sikkert var 2-3-4 ganger mindre enn henne!

Så hadde jeg nok funne en seciritas og sagt i fra! Dere var/er tross alt på et lekeland for barn! Ville hun ha ro og stillhet så var hun på helt feil sted

• Liker 4
Gjest RockOn
Skrevet

Jeg tror nok jeg hadde blitt så forbanna at jeg ikke hadde klart å holde kjeft. Men samtidig så er det virkelig ikke særlig å stå foran mange unger og diskutere med sånne menneSker, så det er like greit å forklare i ungene etterpå at noen mennesker vil reagere annerledes enn oss andre og at det ikke behøver å måtte ta enhver kamp de noengang møter.

Skrevet

Jeg ville løpt i forsvar av egne barn!

Tigermora i meg ville rast!

Men, vi er forskjellige. For meg hadde det vært kjempeviktig å vise barna at de ikke skal måtte finne seg i slikt uten å bli forsvart/lære å forsvare seg.

Håper du støttet de godt på at de ikke hadde gjort noe galt :)

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor grep du ikke inn og sa noe??

Vel og merke.....barn kan være utrolige ufordragelige. Var selv i Legoland ifjor, og det var noen 9-åringer foran oss som var skikkelige kjepphøye. Sto og sparket søle på de andre som sto nærme de i køen...

Anonymous poster hash: 2e6ba...8a7

Det er en viss forskjell på å sparke søle på folk i en kø, og å være oppspilt på grunn av noe man gleder seg til. Og uansett, ufordragelig eller ikke. Man truer ikke barn med å slå de :kjefte:

• Liker 10
Gjest Reza08
Skrevet

Hvis dette hadde vært mine unger, hadde jeg blitt sint. Hadde kanskje ikke sagt fra med en gang, men hvis dama fortsatte å plage ungene mine for noe helt vanvittig og grunnløst, skulle hun fått høre i klare ordlag hva jeg mente om slik oppførsel.

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på hvordan den dama er mot egne barn :sjokkert:

Men siden hun snakket engelsk - hun er kanskje fra et land der det fortsatt er lov å slå barn for ingenting?

Anonymous poster hash: e871f...5da
AnonymBruker
Skrevet

Litt rart at hun tok det for gitt at barna forsto engelsk.

Anonymous poster hash: a6fc0...07e
Skrevet

Jeg forstår deg godt, jeg hadde nok blitt satt ut de første sekundene hvis et voksent menneske hadde sagt noe slikt.

Men så hadde jeg eksplodert! Det går jo ikke an!

Jeg ville øvd meg litt på å si fra til andre, hvis jeg var deg. Jeg forstår deg som sagt godt, men slike mennesker burde ikke få lov til å si sånt uten at man forteller dem hva man mener.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det går ikke an å si fra på den måten, men samtidig, var dine barn så innmari perfekte i sin oppførsel? Det er vanlig at foreldre bli blinde for egne barns oppførsel og lydnivå og når man da blir mange på et sted, så er det faktisk mulig det er ganske slitsomt for andre. Dine "ekstatiske og glade barn" blir fort andres mareritt i en kø... Jeg har opplevd mange ganger at det kan være innmari slitsomt med høylydte barn i den alderen, selv om de er aldri så glade..

Anonymous poster hash: 8911d...1fb
  • Liker 8
Skrevet

Nå er jo legoland en plass for barn. Tåler man ikke barn som lager lyd, så drar man en annen plass, en kirke eller et kunstmuseum for eksempel. Og selvfølgelig kan det bli for mye, men da reagerer man på en helt annen måte enn å true med slag.

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

herre jemnini, dette er jo helt sykt.

Anonymous poster hash: f0d5d...2de
AnonymBruker
Skrevet

Nå er jo legoland en plass for barn. Tåler man ikke barn som lager lyd, så drar man en annen plass, en kirke eller et kunstmuseum for eksempel. Og selvfølgelig kan det bli for mye, men da reagerer man på en helt annen måte enn å true med slag.

Og et helt forutsigbart svar.. Joda, man kan fint tåle at barn lager lyd og akseptere mer lyd på barnesteder, men jeg lærer faktisk barna mine å ta hensyn til sine omgivelser uansett hvor de er. Og når man står mange mennesker i en kø så er det faktisk greit å ta hensyn. Ja, det er greit å hyle og skrike når man sitter i karusellen, men helt unødvendig i køen. Skulle tro de fleste skjønte det?

Anonymous poster hash: 8911d...1fb

• Liker 3
Skrevet

Det værste jeg også vet er stressa foreldre i fornøyelsesparker.

slapp av folkens, alle får plass og alle får prøve det skal egentlig være morro ikke et helvete for både voksne og barn.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jaja, drit nå i det. Ikke sitt her på kg når du er på ferie.

Anonymous poster hash: 265c7...381

• Liker 4
Skrevet

Nei, det går ikke an å si fra på den måten, men samtidig, var dine barn så innmari perfekte i sin oppførsel? Det er vanlig at foreldre bli blinde for egne barns oppførsel og lydnivå og når man da blir mange på et sted, så er det faktisk mulig det er ganske slitsomt for andre. Dine "ekstatiske og glade barn" blir fort andres mareritt i en kø... Jeg har opplevd mange ganger at det kan være innmari slitsomt med høylydte barn i den alderen, selv om de er aldri så glade.. Anonymous poster hash: 8911d...1fb

Altså....unger i den alderen ER høylytte!! Man kan ikke klage på støy fra unger i en fornøyelsespark! Da får man heller gå på museum eller noe. Dette er ungenes sted!

• Liker 4
Gjest Violetta
Skrevet

Dette handler ikke om barns oppførsel, men voksnes. Denne fremmede kvinnen hadde, slik jeg ser det, ingen rett til å snakke slik til andres barn. Hun må mangle noe i oppdragelsen selv.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...