Gå til innhold

Utsette levering av varer bestilt online?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg aner ikke om dette er rett subforum til dette spørsmålet, så føl dere fri til å flytte denne...

Jeg har bestilt en del greier via utenlandske nettbutikker den siste uken... Problemet er at jeg skal på en rimelig lang ferietur om noen uker, og blir borte 1-2 mnd litt avhengig av hva jeg bestemmer meg for underveis. Jeg valgte å bestille alt nå, men bør kanskje få sagt ifra til de som mottar varen her i Norge slik at de ikke løper på døren min mens jeg er borte, eller enda verre; returnerer varene mine. :sjokkert: Hvordan går jeg frem? Har bestilt fra flere ulike nettbutikker; bf-beauty, bundlemonster, coastalscents, blushprofessional, ebay etc. Flere av varene er allerede på vei, men ettersom tollen tar tid, vet jeg ikke hvor lang tid de bruker på å "behandle" varen etter ankomst til Norge.

Vet ikke om det er Posten, DHL eller hva/hvem som skal håndtere forsendelsene mine...

Hva gjør jeg? :klo:

Et litt annet spørsmål... Er det noen som vet hvordan man går frem for å betale mva og evt. toll? Er det mulig å betale det som direkte kontooverføring med merknad (via nettbank), eller må jeg betale dem som regninger sendt via brev? Vil veldig gjerne betale via nettbank, men vet ikke om det er mulig...

Videoannonse
Annonse
Gjest Vampen
Skrevet

Om pakken leveres til posten betaler du mva, moms ect når du henter pakken. Om det leveres av f.eks DHL får du regning i posten.

Jeg aner ikke om det er mulig å utsette leveringen, men du har ikke noen som kan hente pakker for deg? Eventuelt ta kontakt med posten for å høre om de kan oppbevare til du er tilbake?

Skrevet

Fikk en pakke fra Sverige med Bring. Bring tar lagerleie - tror det var 50 kr/dag hvis man i ikke avtaler utkjøring innen 3(?) dager. Regner med at de fleste andre har tilsvarende ordninger. Posten returnerer vanligvis uavhentede pakker etter et par(?) uker.

Du bør nok prøve å alliere deg med noen som kan hente/ta i mot pakkene.

Skrevet

Huff og huff... Tror jeg får prøve å sende mail til mulige selskaper selv om jeg ikke vet hvem som ender opp med pakkene denne gangen.

Om pakken leveres til posten betaler du mva, moms ect når du henter pakken. Om det leveres av f.eks DHL får du regning i posten.

Jeg aner ikke om det er mulig å utsette leveringen, men du har ikke noen som kan hente pakker for deg? Eventuelt ta kontakt med posten for å høre om de kan oppbevare til du er tilbake?

Er dessverre litt vanskelig da jeg ikke har særlig med kontakter der jeg bor nå. De fleste er bortreist eller mangler bil...

Fikk en pakke fra Sverige med Bring. Bring tar lagerleie - tror det var 50 kr/dag hvis man i ikke avtaler utkjøring innen 3(?) dager. Regner med at de fleste andre har tilsvarende ordninger. Posten returnerer vanligvis uavhentede pakker etter et par(?) uker.

Du bør nok prøve å alliere deg med noen som kan hente/ta i mot pakkene.

:sjokkert:

Jeg kom i denne stiuasjonen i fjor, men da fikk jeg telefoner fra DHL og et eller annet annet selskap om at de hadde prøvd å levere, men at jeg ikke var der... Og så sa jeg hvor lenge jeg var på ferie og hentet tingene så fort jeg var i Norge igjen. Det jeg håpte på, var at det var mulig å fortelle dem om dette på forhånd denne gangen... Sist betalte jeg ikke noe ekstra, tror jeg... Tror du virkelig jeg må det dersom jeg gir beskjed?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...