Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som attraktiv kvinne er du vant til å få en masse oppmerksomhet. Du trenger ikke engang være særlig attraktiv, å likevel vil du oppleve nok oppmerksomhet fra det annet kjønn til at du kan ta det forgitt eller synes det er plagsomt. Dette fordu du går realtivt lettkledd og stylet og eropptatt av å se noenlunde attraktiv ut. Dette kan vi være enige om, ikke sant? Mao mangler det ikke på et minimum av bekreftelser på at du er reproduksjonsverdig.

For menn er det ganske anderledes, selv om du er ganske attraktiv. Det nærmeste du kan komme en bekreftelse er et sjenert smil eller et godkjennende nikk, men etter all sannsynlighet vil ikke engang de jentene som er fysisk tiltrukket av deg vise det på noen positiv eller inviterende måte. De kan gjerne se bort å prøve å skjule at de er tiltrukket, og selv om du gjennomskuer det, er det en lite givende følelse. De aller fleste menn plukker dog ikke opp at kvinner faktisk er tiltrukket av dem, om de prøver å skjule det. Og selv om dama er tiltrukket avdeg, er du fortsatt milevis unna en liten date, og enda lenger unna sex/forhold, du må overbevise mer enn med bare det fysiske. Derfor finnes det ikke noen skikkelig måte for menn å føle seg skikkelig attraktive på, og man får det heller ikke i særlig grad av dama, siden hun er mer opptatt av å få verbale bekreftelser fra typen sin, og visuelle fra andre menn, ved å kle seg bra å vise seg fram.

MAO er eneste måten for menn å bekrefte sin egen reproduksjonsverdi på å flørte å sjekke opp andre jenter. Og med mindre jentene er usjarmernde fulle, tar de ikke mot til seg for å vise at de begjærer gutten, og selv om de så gjør dette, er de fortsatt langt unna å legge seg på rygg for oss. Derfor er pick up artisteri og flørt med jenter helt essensielt for at han skal ha noe glede å føle at han har noen sex-apeal igjen som gir han selvverd og en følelse av fullkommenhet. Som kvinne får du disse bekreftelsene gratis, menn må hente dem selv, og gjør vi ikke det vil vi ende opp som en gråmus dere neppe noen gang har opplevd å være.

Hvorfor er det da en dealbreaker for dere at mannen realiserer jeg gjennom PUA, slik som dere får deres bekreftelser gjennom å gå ut døren, bare fordi han er i et forhold med dere? er dere ikke klar over at det er manglende sex-apeal som gir lav livsgnist som fører til forfall som til slutt river ned hele forholdet dere prøvde å lime sammen ved å ødelegge han på den måten? Helt ærlig prøv å sett dere inn i situasjonen - syns dere det er rimelig å nekte menn å jobbe for den samme anerkjennelsen dere får bare dere går ut døra?

Videoannonse
Annonse
Gjest Svampebob1
Skrevet

What? Hvem trenger bekreftelser for å føle seg sexy, egentlig?

Har du hørt om ordet selvfølelse? I stedet for å drive med PUA surr, så jobb med selvfølelsen din. Da trenger du ikke å søke bekreftelser og det blir lettere å få seg dame på naturlig vis.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Nei, faktisk ikke. Men det kan du ikke si høyt.

Anonymous poster hash: 8ac79...ce5

AnonymBruker
Skrevet

Gud bedre jeg er lei av mennesker her inne som skylder på alt annet enn seg selv for livet sitt. Unnskyldninger og vrangforestillinger.

Kvinner kan da virkelig oppleve å være ei grå mus uten å få oppmerksomhet fra noen kanter. Men disse ser ikke du ts, fordi du er opptatt av jentene som doller seg og får erfaringer deretter.

Anonymous poster hash: 641df...523
  • Liker 15
Skrevet

Jeg kan til en grad være enig i at en del menn ikke får særlig bekreftelse fra andre på at de er attraktive. Men jeg faller av med en gang du nevner flørting med andre i et forhold og PUA-greiene, og som om det er den eneste måten en mann har på å realisere seg selv. Ikke at det heller er én arketype på hva en mann er og at det gjelder alle menn. Snakk for deg selv.

• Liker 2
Skrevet

What? Hvem trenger bekreftelser for å føle seg sexy, egentlig?

Har du hørt om ordet selvfølelse? I stedet for å drive med PUA surr, så jobb med selvfølelsen din. Da trenger du ikke å søke bekreftelser og det blir lettere å få seg dame på naturlig vis.

Hehe, sex-driftene er en av de sterkeste drivkraftene i oss.Det meste vi gjør er drevet av sex, nest etter matbehov. Selvfølgelig er det viktig å få bekreftet sin reproduksjonsverdi. ta fra dama di, eksen din eller hvem du enn nå kjenner a halv-attraktive til attraktive dame, sin seksuelle verdi å se hvor mye gøy du får med henne. Føler hun seg ikke sexy blir hun deprimert og lukker seg helt inne. Vi menn er litt anderledes- Vi undertrykker problemene våre og overser dem og blir ofte "lykkelig" uviten om det, men sannheten er at vi ikke er en utagerende, fri og virill adonis om vi ikke får bekreftet ofte nok at vi kan få tak i de godsakene vi vil ha hva kvinner angår, og vi klarer ikke engang sette pris nok på dama vår om hun blir grunnen til at vi ikke får utfoldet oss blant andre kvinner, som er nedbrytende på sikt. Jeg tør påstå det at damene ville vært lykkeligere og mer verdsatt om de faktisk lot mannen få sette pris på henne ved å bedrive den største bekreftelsen på sunn manndom som det plukke opp jenter er.

Skrevet

Gud bedre jeg er lei av mennesker her inne som skylder på alt annet enn seg selv for livet sitt. Unnskyldninger og vrangforestillinger.

Kvinner kan da virkelig oppleve å være ei grå mus uten å få oppmerksomhet fra noen kanter. Men disse ser ikke du ts, fordi du er opptatt av jentene som doller seg og får erfaringer deretter.

Anonymous poster hash: 641df...523

Selvfølgelig, jeg blåser da i grå mus.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gir menn komplimenter på byen uten problemer :) Det er veldig greit for meg, da det som du sier ikke er så mange andre jenter som tør det, så har jeg mye mer valgmuligheter. Slipper å ta til takke med den som kommer bort til meg, kan heller gå bort til den jeg synes er kjekkest :)

Anonymous poster hash: 8b6b2...964
Skrevet (endret)

Tar du høyde for at du føler det slik, mens enkelte andre menn føler at de får litt for mye bekreftelse fra damer?

Endret av absinthia
  • Liker 4
Skrevet

Jeg gir menn komplimenter på byen uten problemer :) Det er veldig greit for meg, da det som du sier ikke er så mange andre jenter som tør det, så har jeg mye mer valgmuligheter. Slipper å ta til takke med den som kommer bort til meg, kan heller gå bort til den jeg synes er kjekkest :)

Men du misforstår. Det kan selvfølgelig være hyggelig med et kompliment, så ikke tro at jeg frakrediterer deg det du gjør. Men et kompliment fra kvinner er verdiløst for det å bekrefte sin reproduksjonsverdi. Selv om jeg får damer til å flokke seg rundt meg, så vet jeg fortsatt at jeg er ganske mange timer unna at de befølingene hun gir meg blir til befølinger hun gir meg i senga senere. Jeg må få gå hele veien for å få bekreftet min reproduksjonsverdi, da kvinner fungerer såpass anderledes. Sier en gutt at en kvinne ser bra ut er det allerede underforstått at hun kan få sex med han, så hennes reproduksjonsverdighet er bekreftet. Menn trenger å få gå lenger å få utfolde seg mer for å få sin bekreftet. Kompliment er ikke nok, så det holder ikke at kvinner blir flinkere til å komplimentere. Kvinner må gi oss mer tillit og mer frihet til å få ordne i sakene selv. Skjønner du?

Skrevet (endret)

Jeg skjønner absolutt hva du mener TS, og synes det er verst når man er i forhold. Kjæresten min får jevnlig tilbud om sex, stevnemøter, blir bedt med på middager og til og med ferieturer av både single menn og menn i forhold, mens jeg må nøye meg med noen flørtende blikk nå og da.

Jeg tror man føler seg ekstra vel når man blir begjært av nye mennesker, og tror ikke at god selvtillit veier opp for mangelen på dette. Man kan riktignok flørte med med damer på byen, og så slutte før man krysser visse grenser, men for en introvert person føles det mer som arbeid (og litt tvilsom oppførsel for en opptatt person) enn raske energiboosts i hverdagen.

Endret av Eriks
AnonymBruker
Skrevet

Men du misforstår. Det kan selvfølgelig være hyggelig med et kompliment, så ikke tro at jeg frakrediterer deg det du gjør. Men et kompliment fra kvinner er verdiløst for det å bekrefte sin reproduksjonsverdi. Selv om jeg får damer til å flokke seg rundt meg, så vet jeg fortsatt at jeg er ganske mange timer unna at de befølingene hun gir meg blir til befølinger hun gir meg i senga senere. Jeg må få gå hele veien for å få bekreftet min reproduksjonsverdi, da kvinner fungerer såpass anderledes. Sier en gutt at en kvinne ser bra ut er det allerede underforstått at hun kan få sex med han, så hennes reproduksjonsverdighet er bekreftet. Menn trenger å få gå lenger å få utfolde seg mer for å få sin bekreftet. Kompliment er ikke nok, så det holder ikke at kvinner blir flinkere til å komplimentere. Kvinner må gi oss mer tillit og mer frihet til å få ordne i sakene selv. Skjønner du?

Jeg forteller en mann at han er kjekk fordi jeg er interessert i å bli bedre kjent med ham. Altså, muligens et forhold om jeg liker han noe som inkluderer sex. Du skjønner nok ikke kvinner så godt. Det at du får et kompliment av en kvinne betyr at hun vil kunne ha sex med deg om hun liker personligheten din, fordi hun allerede liker utseende. Bekreftelsen er det samme, selv om veien fra kompliment til sex er lenger.

• Liker 2
Skrevet

Jeg forteller en mann at han er kjekk fordi jeg er interessert i å bli bedre kjent med ham. Altså, muligens et forhold om jeg liker han noe som inkluderer sex. Du skjønner nok ikke kvinner så godt. Det at du får et kompliment av en kvinne betyr at hun vil kunne ha sex med deg om hun liker personligheten din, fordi hun allerede liker utseende. Bekreftelsen er det samme, selv om veien fra kompliment til sex er lenger.

Du skjønner nok ikke menn så godt, fordi den bekreftelsen er irrelevant. Det er det å få bekrefte at man er et meget attraktivt ligg som er greia.

Skrevet

Apropos det Eriks skriver ang. at kjæresten blir invitert på middag. Hva er den riktige måten å reagere hvis man får vite at en mann har invitert kjæresten din på middag på tomannshånd og denne vet at hun er i et forhold? Jeg tenker både ovenfor kjæresten og vedkommende som inviterer.

Gjest Gjest
Skrevet

Dere som har kjærester som stadig blir invitert på middag av andre menn, hvor møter damene disse mennene? Jobb? Tilfeldig på gata?

Gjest avocadoen
Skrevet

Apropos det Eriks skriver ang. at kjæresten blir invitert på middag. Hva er den riktige måten å reagere hvis man får vite at en mann har invitert kjæresten din på middag på tomannshånd og denne vet at hun er i et forhold? Jeg tenker både ovenfor kjæresten og vedkommende som inviterer.

Vel, jeg har jo fått en god del sånn oppmerksomhet fra menn selv om jeg har vært i forhold, og kjæresten har reagert ved å si at jeg skal blokke nummeret og lignende. Tror egentlig det er en helt grei måte å reagere på, for han vet jo at jeg ikke kommer til å ha sex o.l med noen andre menn når jeg er i et forhold uansett :)

Gjest Gjest
Skrevet

Vel, jeg har jo fått en god del sånn oppmerksomhet fra menn selv om jeg har vært i forhold, og kjæresten har reagert ved å si at jeg skal blokke nummeret og lignende. Tror egentlig det er en helt grei måte å reagere på, for han vet jo at jeg ikke kommer til å ha sex o.l med noen andre menn når jeg er i et forhold uansett :)

Hm, hvordan får du så mye oppmerksomhet? Møter du menn på jobben eller hvor er det de prøver seg?

Gjest avocadoen
Skrevet (endret)

Hm, hvordan får du så mye oppmerksomhet? Møter du menn på jobben eller hvor er det de prøver seg?

Man møter jo menn overalt da :laugh:

Det er ganske vanskelige spørsmål du har egentlig, for det er jo forskjellig måte alle prøver seg på selvsagt. Noen tror det slår an å sende kukbilde, mens noen tror det slår an å bli venn med meg, for så å "tulle" på en seksuell måte. Ingen av delene slår an selvsagt.

Og hvorfor jeg får oppmerksomhet fra menn kan jeg vel ikke svare på selv. De mennene som liker meg synes vel at jeg ser bra ut da?

Endret av avocadoen
Gjest Gjest
Skrevet

Man møter jo menn overalt da :laugh:

Det er ganske vanskelige spørsmål du har egentlig, for det er jo forskjellig måte alle prøver seg på selvsagt. Noen tror det slår an å sende kukbilde, mens noen tror det slår an å bli venn med meg, for så å "tulle" på en seksuell måte. Ingen av delene slår an selvsagt.

Haha :P Er du veldig attraktiv? Men selvom du møter menn i butikker og lignende, er det vanlig å bli sjekket opp? Trodde norske menn var sjenerte :P Siden de sender bilde, må det jo være noen du kjenner gjennom jobb og ikke på gaten? Folk du møter gjennom venner og lignende? Haha forvirrende tema egentlig, skjønner ikke helt hvordan så mange får tilbud hele tiden :P

Skrevet

Det finnes koner som liker å gå på middager til andre mannfolk enn sin egen. Han har jo bare å stole på henne!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...