Gå til innhold

Knøttliten hybel, svinedyr?!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må bestemme meg i løpet av 2 dager om jeg skal ha en hybel som jeg var på visning på idag.

Den er på 15 kvm, og har kun plass til en seng i tillegg til liten "kjøkken" og bittelite bad.

Denne koster 4 tusen i mnd og er inkludert strøm, varmekabel osv. Umøblert.

Jeg tenker at det er sikkert greit og koselig å bo her, mtp at jeg kommer til å jobbe mye og være mye ute uansett,

men tanken på hvordan det blir når jeg skal ha besøk plager meg litt.

Det blir ikke plass til mer enn 1 person i hybelen, og h*n er nødt til å sove i samme seng som meg.

Ville dere bodd i en så liten hybel som beskrevet? Kanskje det fungerer bedre enn det jeg forestiller meg?

Anonymous poster hash: 81790...a92
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om dette er i en storby (Oslo, Bergen, Stavanger) er 4000 ganske billig.

Kjenner forøvrig mange som har bodd på små hybler/leiligheter, selv bor jeg på 25 kvadrat og hører at veldig mange synes at det er merkelig at jeg trives på "så lite plass". Hva trenger man egentlig av plass? Så lenge du går for smarte løsninger, går det nok fint. Man trenger ikke en kingsize seng, om man er singel kan ei 120-seng være helt grei og romslig, selv med overnattningsbesøk. Sovesofa er også handy, ha gjerne et sofabord som også kan fungere som oppbevaring/nattbord. Mange smarte løsninger som gjør det å bo i en liten hybel helt ålreit.

Gjest Naria
Skrevet

Jeg har selv bodd på 18kvm, hvor det eneste ligge-/sittemøbelet var en seng. Bodde der i to år og stortrivdes.

Skrevet

Vi var to som bodde på 20 kvm hybelleilighet ;) Vi visste at vi skulle flytte om ikke så altfor lenge, så da var 10 mnd på liten plass greit.

Vi hadde plass til en sovesofa som var 120 bred i sengemodus, sjeselong med oppbevaringsplass til dyner på dagen, et skrivebord, stuebord og tvbenk. Man kan si at det ikke var så mye gulvplass ledig i den hybelen ;)

Og 4000 er billig for en hybelleilighet ;)

AnonymBruker
Skrevet

4000 kroner billig for et lite kott. Ah, the perks of livin' in Norway!

Nåvel. Selv kan jeg trives på veldig lite plass, særlig om det dermed blir billigere (egentlig liker jeg å kalle meg selv økonomisk anlagt, men egentlig er jeg bare gniten), og jeg er flink til å tenke smarte løsninger. Når jeg er inne enten spiser jeg, sover eller sitter på pcen, og det trenger jeg ikke mye plass til.

Men du må selvsagt finne ut hva som fungerer for deg. :)

Anonymous poster hash: 9ea1c...0d9
Gjest Ciegus
Skrevet

Jeg bor på 17 kvm og har aldri hatt så god plass siden jeg flyttet ut hjemmefra! Har tidligere bodd på 10 kvm, med kjøkkenkrok inkludert, og da hadde jeg gjerne besøk, og plass til en overnattingsgjest på gulvet.

Jeg overlevde jo, men trives mye bedre på 17 kvm nå.

Skal du få den størrelsen til lavere pris må du nok inn i kollektiv.

Skrevet

En venninne av meg betaler 8000 for 17m2. Hvis plass er et issue ville jeg heller funnet et kollektiv med stor soverom. Jeg betalte under 5000kr for 25m2 soverom midt i Oslo sentrum for noen år siden. Litt sliten standard, men mye bedre plass, og bad, kjøkken og står stue separat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...