AnonymBruker Skrevet 22. juni 2013 #1 Skrevet 22. juni 2013 Når jeg legger meg for å sove, ligger jeg alltid i senga og overtenker noe ekstremt. Tenker på hva jeg vil skal skje, og drømmer meg bort. Dagen etterpå er det borte, og kommer igjen på kvelden. Er så slitsomt å legge seg ned for å sove da. Flere som gjør det? Anonymous poster hash: 673a0...61b 5
Delusion Skrevet 22. juni 2013 #2 Skrevet 22. juni 2013 JA! Helt siden jeg var liten. Blir ekstra følsom, grublende og reflekterende om kvelden. 5
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2013 #3 Skrevet 22. juni 2013 Bra å høre at det ikke bare er meg. Gaah, det er så slitsomt! Lurer på om det samme gjelder menn, eller om det bare er kvinner. Anonymous poster hash: 673a0...61b
Gjest HappyWaffle Skrevet 22. juni 2013 #4 Skrevet 22. juni 2013 ah! er ikke alene!! hjelper å skrive "dagbok" med alt du tenker om kvelden så kan du se på det dagen etter, å kanskje du slipper å gruble så mye på det om kvelden igjen er et tips jeg fikk
Gjest Kv84 Skrevet 22. juni 2013 #5 Skrevet 22. juni 2013 Når jeg legger meg for å sove, ligger jeg alltid i senga og overtenker noe ekstremt. Tenker på hva jeg vil skal skje, og drømmer meg bort. Dagen etterpå er det borte, og kommer igjen på kvelden. Er så slitsomt å legge seg ned for å sove da. Flere som gjør det? Anonymous poster hash: 673a0...61b Ja!!
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2013 #6 Skrevet 22. juni 2013 Takk for tips, det skal jeg prøve. Begynner alltid å tenke på alt mellom himmel og jord. Kan tenke på hva jeg gjorde galt i sist forhold, hva jeg kunne gjort annerledes, at jeg ønsker å stifte familie, om eksen heller ville valgt meg om jeg gjorde ditt og datt. Kan ligge å stirre i timesvis på mobilen å håpe på at det dukker opp en melding, uansett om jeg vet at det ikke vil skje. Når jeg endelig sovner, er det over på dagtid, men på igjen på kvelden. Åh, det tar over hodet mitt. Anonymous poster hash: 673a0...61b
Delusion Skrevet 22. juni 2013 #7 Skrevet 22. juni 2013 Takk for tips, det skal jeg prøve. Begynner alltid å tenke på alt mellom himmel og jord. Kan tenke på hva jeg gjorde galt i sist forhold, hva jeg kunne gjort annerledes, at jeg ønsker å stifte familie, om eksen heller ville valgt meg om jeg gjorde ditt og datt. Kan ligge å stirre i timesvis på mobilen å håpe på at det dukker opp en melding, uansett om jeg vet at det ikke vil skje. Når jeg endelig sovner, er det over på dagtid, men på igjen på kvelden. Åh, det tar over hodet mitt. Anonymous poster hash: 673a0...61b Er så typisk å begynne å tenke over sånne ting! Jeg skal plutselig gå gjennom alt som er galt med livet mitt og ihjelgruble hver minste lille detalj
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2013 #8 Skrevet 22. juni 2013 Er så typisk å begynne å tenke over sånne ting! Jeg skal plutselig gå gjennom alt som er galt med livet mitt og ihjelgruble hver minste lille detalj Hehe jaa, akkurat det og plutselig skal. Faen og Anonymous poster hash: 673a0...61b
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2013 #9 Skrevet 22. juni 2013 Ja, prøver å drukne det/overdøve tankene med musikk på øret eller lignende. Anonymous poster hash: 1fc9f...319
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2013 #10 Skrevet 22. juni 2013 Ja, prøver å drukne det/overdøve tankene med musikk på øret eller lignende. Anonymous poster hash: 1fc9f...319 Føler det blir verre når jeg hører på musikk. Kanskje ikke om det er partymusikk, men er det roligmusikk såå bobler følelsene over, og jeg tenker på alt det triste i livet mitt. Anonymous poster hash: 673a0...61b
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2013 #11 Skrevet 22. juni 2013 Føler det blir verre når jeg hører på musikk. Kanskje ikke om det er partymusikk, men er det roligmusikk såå bobler følelsene over, og jeg tenker på alt det triste i livet mitt. Anonymous poster hash: 673a0...61b Ja, det kan blir forsterkende, men da blir det mer følelser enn tanker og det synes jeg er greit. Jeg hører også på videoer eller lydspor av folk som gjør ting, snakker om diverse ting på et annet språk eller lydbøker. Det er ikke så lett å tenke når noen snakker rolig eller hvisker om noe, og jeg klarer å sovne likevel. Anonymous poster hash: 1fc9f...319
Gjest Marmot Skrevet 22. juni 2013 #12 Skrevet 22. juni 2013 JA! Helt siden jeg var liten. Blir ekstra følsom, grublende og reflekterende om kvelden. Sånn er jeg også. Ei venninne kaller det "kveldstrist" og det er en veldig god beskrivelse, for jeg er jo ikke egentlig trist. Jeg har øvet meg masse på å si til meg selv at "dette kan jeg ikke gjøre noe med nå, så det er ikke vits å tenke på" og klarer nå heldigvis å skru av tankene.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2013 #13 Skrevet 22. juni 2013 Jeg har hatt det sånn i mange år. Det som funker for meg, er å prøve å pense tankene over på positive ønsker. F.eks. lage en fantasi om at mannen jeg aldri fikk plutselig fikk opp øynene for meg og tok kontakt. Så lager jeg en lang historie utav det, hva som kunne skjedd, alt selvfølgelig i positiv forstand for min del. Da sovner jeg ganske raskt! Anonymous poster hash: 852aa...97f
Heisenberg Skrevet 22. juni 2013 #14 Skrevet 22. juni 2013 (endret) Dette er et ganske kjent fenomen og kalles ofte ulvetimen. Begrepet «ulvetime» er gitt mange definisjoner. Fra svært gammelt av har ulvetimen vært når mørket faller på og man «ikke lenger kan skille en hund fra en ulv». I symbolsk forstand kan det tolkes som en overgang fra det trygge og greie (hund) til noe skummelt, stressende og truende (ulv). Mange mennesker sliter med dette. Jeg er også veldig tilbøyelig til å bli liggende å gruble når jeg har lagt meg. Min løsning har blitt en alfabet lek.Om jeg måtte velge et nytt navn til meg selv/bikkja/ungene osv på A hva ville det bli? Så B, C, D osv. Det er spennende nok til å holde fokus men kjedelig nok til å ikke holde meg våken. Endret 22. juni 2013 av Heisenberg 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2013 #15 Skrevet 22. juni 2013 Takk for tips. De skal jeg prøve når jeg skal legge meg. Bra det ikke bare jeg som har det sånn, er utrolig slitsomt, og jeg kan begynne å gråte mens jeg ligger der alene. Rart det der, fordi jeg er jo ikke en person som lett begynner å gråte, og jeg har det jo heller ikke dårlig. Anonymous poster hash: 673a0...61b
Gjest LonelyAngel Skrevet 22. juni 2013 #16 Skrevet 22. juni 2013 Jeg er helt lik! Jeg kan sitte i mange timer på natten å bare tenke. Dessverre ender det ofte i negative baner som gjør meg usikker. Plutselig kan jeg bli helt sikker på at jeg f.eks vil slutte i jobben min, men når morgenen kommer så kan jeg ikke forstå at jeg en gang vurderte det. Blir på en måte litt mer sensitiv og følsom på natten.
miramis Skrevet 22. juni 2013 #17 Skrevet 22. juni 2013 Er akkurat slik selv. Forresten så kan slik overdreven grubling være et tegn på depresjon, jeg går i behandling for det for øyeblikket.
Gjest LonelyAngel Skrevet 22. juni 2013 #18 Skrevet 22. juni 2013 (endret) Er akkurat slik selv. Forresten så kan slik overdreven grubling være et tegn på depresjon, jeg går i behandling for det for øyeblikket. Da må jeg garantert være deprimert for jeg kan sitte å gruble i timesvis. Nå er jeg veldig B menneske også da så jeg har mye energi om kvelden/natten, men det har faktisk endt med at jeg noen ganger har måttet ringe jobben og melde meg syk pga. at jeg ikke har sovnet innen kl. 04. Endret 22. juni 2013 av LonelyAngel
miramis Skrevet 22. juni 2013 #19 Skrevet 22. juni 2013 Da må jeg garantert være deprimert for jeg kan sitte å gruble i timesvis. Nå er jeg veldig B menneske også da så jeg har mye energi om kvelden/natten, men det har faktisk endt med at jeg noen ganger har måttet ringe jobben og melde meg syk pga. at jeg ikke har sovnet innen kl. 04. Er jo selvfølgelig ikke slik at man MÅ være deprimert for å gruble, men er et tegn på det. Er ofte slik at man våkner tidlig på morgenen (4-5 tiden) også, selv om man ikke er utvilt.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2013 #20 Skrevet 23. juni 2013 Jeg har hatt samme problem. Jeg løste det ved å sovne til TV-en. Ikke hva som helst da, men jeg har en tv-serie jeg kjenner godt på DVD, så jeg satte på den og lå og hørte på dialogen med øynene lukket. Da tenkte jeg jo bare på serien og hørte på hva de sa, så da sovnet jeg lettere Anonymous poster hash: c2e12...f00
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå