Gå til innhold

Ønsker å selge en del klær på finn. Søker svar på konkret spørsmål, og ellers gode tips :)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil prøve å tjene noen ekstra kroner ved å selge en del plagg på finn. Mye av det er utbrukt og noe av det er lite brukt.

Mitt konkrete spørsmål er: Det står i reglene at "en vare - en annonse" om de ikke naturlig hører sammen "som barneklær". Vil det da si at jeg kan legge ut bilder av alle klærne i en annonse?

Noen som ellers har noen gode tips for vellykkede finn-salg? :)

Anonymous poster hash: f9e20...d57
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Du kan feks ha en annonse m masse dameklær. Ta bilde av ett og ett plagg. Sørg for at pris og størrelse fremkommer sammen med hvert bilde.

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan får jeg prisen sammen med bildet?

Skrevet

Hvordan får jeg prisen sammen med bildet?

Etter du har lagt inn alle bildene, så har du mulighet å skrive tekst for hvert av bildene.

Skrevet

Vær tydelig på hvilke str. det er. Gjerne allerede i overskriften.

Ikke ta for høy pris.

Tenk igjennom om du vil tilby å sende klær i posten, og skriv tydelig hva du vil gjøre.

Pass på at bildene av klærne er gode.

AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke vanlig å sende de i posten?

Takker for alle svar :)

Skrevet

Jeg synes posting også kan fremkomme i annonsen.

F.eks at der inkludert i prisen, eller om det kommer i tillegg evt. Spørs hvordan du vil ha betalt.

Veldig greit å opprette en paypalkonto eller lignende.Finn tilbyr en variant :)

Skrevet

Det er ganske vanlig å sende i posten, men det kommer vel litt an på hvor man bor. Deilig for deg å slippe sending, men det er selvfølgelig større mulighet for å få solgt hvis du sender. Husk å skrive hvem som betaler portoen, du eller kjøper.

AnonymBruker
Skrevet

Du har ikke vurdert facebookgruppen for salg i ditt område? Inntrykk av at det ofte er bedre respons der enn på finn på slike ting, og dessuten gratis å annonsere.

Anonymous poster hash: 41b51...0bb
  • Liker 2
Gjest Allergikeren
Skrevet

Ja, det vil jeg tro. Jeg la ut en god del servise av ymse slag for en god stund siden, og annonsen ble godkjent selv om det var forskjellige typer servise og sånt.

Noen som ellers har noen gode tips for vellykkede finn-salg?

Jeg bruker å snu på det; hva ser jeg etter som kjøper i en annonse? Jeg er riktig nok litt kresen, jeg foretrekker å kunne lese litt om varene før jeg eventuelt melder min interesse. "Klær selges, ta kontakt for mer info" og et par-tre dårlige bilder er da ikke noe som får meg til å ta kontakt. Ikke syns jeg noe særlig om det som selger heller, da risikerer jeg jo å måtte svare på det samme tjue ganger, uten at det nødvendigvis betyr at jeg får solgt noe som helst :P

I din annonse kunne jeg tenkt meg å vite hvilken grad klærne er brukt i(utbrukt og ubrukt betyr det stikk motsatte av hverandre), hvilket merke(dette kan ha relevanse for hvordan klærne er i størrelsen), hvilke størrelser det er snakk om, gjerne om de eventuelt er små eller store i størrelsen, pris, og hvorvidt du sender eller ikke. (Når jeg legger ut for salg, bruker jeg å skrive at jeg sender mot x kr i frakt.) Og gjerne et eller to gode bilder av plagget. Passer plagget til deg(ikke for stort/smått), er det bedre å se det på deg, enn liggende på senga/gulvet.

Noen nummererer bildene, og har tekst i annonsen til hvert bilde. Noen skriver generelle ting i selve annonsen, og skriver pris og annen "spesifikk info" i bildeteksten.

AnonymBruker
Skrevet

Men kan jeg skrive noe sånn som at jeg ønsker helst henting i "by", men kan også sende mot at kjøper betaler frakt?

Skrevet (endret)

Men kan jeg skrive noe sånn som at jeg ønsker helst henting i "by", men kan også sende mot at kjøper betaler frakt?

Ja.

Jeg har ofte skrevet at jeg kun selger til folk som kan hente varen selv. Mest pga jeg ikke gidder å kaste vekk tid med frakt og alt det innebærer.

Endret av -Leon-
AnonymBruker
Skrevet

Ja.

Jeg har ofte skrevet at jeg kun selger til folk som kan hente varen selv. Mest pga jeg ikke gidder å kaste vekk tid med frakt og alt det innebærer.

Hva er den mest ryddige måten i forhold til frakt?

Skrevet

Hva er den mest ryddige måten i forhold til frakt?

At du finner ut hvor mye det vil koste å sende tingene dine.

Utifra størrelse og vekt på det du har planer om å sende, og opplyse det i annonsen din.

Du finner sikkert det meste på Posten.no

AnonymBruker
Skrevet

Skriv størrelse i annonseteksten og merke+størrelse under hvert bilde. Ha klare og tydelige bilder av hvert plagg.

Jeg hater å finne noe fint i en annonse for så å se etterpå at det er helt feil størelse eller noe.

Anonymous poster hash: d3080...89f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...