Gå til innhold

Hvem skal bli invitert til bursdag?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er litt redd for at noen barn kommer til å føle seg utelatt, men vist jeg skal invitere alle fra bhg avdelingen så blir det nesten 35 barn!

Det er rundt 20 på avdeligen til min lille, og h*n har venner utennom som h*n vil skal komme!

Er det frekt av meg å bare invitere de 4-5 barna fra bhg h*n er mest med?

Anonymous poster hash: b6867...de3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En god tommelfingerregel er enten alle av en gruppe, eller under halvparten, så jeg tror ikke noen hadde reagert på at du inviterer bare 4-5 stykker. Det hadde vært verre hvis du inviterte 15 av 20 stykker. Jeg hadde nok da valgt å invitere via sms heller enn å legge invitasjonene i hyllene i barnehagen.

Skrevet

I barnehagealderen inviterte vi bare de få som barna lekte mye med, så det ble vel en 3-5 stykker. Mye bedre når de er så små. Fra barneskolen av var det alle jentene/guttene. Ingen ble utelatt.

Gjest Magdalene
Skrevet (endret)

Vi inviterte hele aldersgruppen (som er fordelt på to avdelinger), som er på gruppe sammen flere ganger i uken.

Det er en liten bhg, så det ble 9barn, både gutter og jenter.

Endret av Magdalene
  • Liker 1
Gjest Riskjeks
Skrevet

Det gå vel an å be alle fra samme årskullet eller noe også? Eller er avdelingen så stor at også det er utelukket?

Skrevet

Vanlig å invitere alle av samme kjønn og årskull i allefall

Skrevet

Når snuppa ble tre inviterte vi de to jentene hun lekte mest med og som var like gamle. Kjempekoselig bursdag! Når hun ble fire inviterte vi alle jentene fra avdelingen som var født samme år ( de har årsgrupper så det var helt greit).

Når de er små er det lurt å begrense antall gjester. Når de blir ca fire begynner mange barn å bruke bursdager som maktmiddel (" du får ikke komme i bursdagen min"). Da er det viktig at foreldrene er tydelige og ikke utelater noen fra en gruppe.

Skrevet

Der min datter gikk i barnehage, var det vanlig å invitere alle av samme årskull og kjønn. Det ble ca 10 stk totalt de første 2 årene, og .. 8 tror jeg, det siste året hun gikk i barnehage.

AnonymBruker
Skrevet

Vist jeg skal ta samme kjønn som er like gammel + de vennene utennom så blir vi 25-26 stk!

Og min leker med 2 jenter og 3 gutter mest i h*ns bhg, skal jeg da invitere alle som er samme kjønn + de h*n leker med som er motsatt kjønn i bhg og venner utenom?

Det blir jo flere enn en vanlig skole klasse.

Skrevet

Da hadde jeg invitert de han leker mest med, og delt ut invitasjoner privat (ikke i barnehage) :)

• Liker 2
Skrevet (endret)

Hvorfor skal man kjønnsdele? Jeg som jobber i barnehage ser at ungene leker sammen ganske så uavhengig av kjønn, i alle fall de som er rundt tre/fire år.

Jeg ville invitert de barnet leker mest med, så sant det ikke utelukker noen få fra avdelinga. Samtidig ville jeg ikke levert ut invitasjonene i barnehagen.

Endret av fruBeist
  • Liker 3
Skrevet

Send invitasjon privat for det første og inviter de barna som h*n leker mest med.

• Liker 1
Skrevet

Da jeg var liten inviterte mamma og pappa nabobarna jeg lekte ned og venners unger. Besteforeldre osv. Ikke barnehagebarna

• 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er litt redd for at noen barn kommer til å føle seg utelatt, men vist jeg skal invitere alle fra bhg avdelingen så blir det nesten 35 barn!

Det er rundt 20 på avdeligen til min lille, og h*n har venner utennom som h*n vil skal komme!

Er det frekt av meg å bare invitere de 4-5 barna fra bhg h*n er mest med?

Nei, det er ikke frekt, det er helt riktig tankegang. Det som er stygt er å invitere nesten alle, unntatt 1 eller 2. Og så er det sikkert noen som mener at man må invitere de man selv har blitt invitert til.

Anonymous poster hash: a6155...8fd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor sensurere kjønnet på barnet? Du skriver som AB og har ikke sagt noe om sted i landet.

Anonymous poster hash: 5a6ee...00a
  • Liker 3
Skrevet

Hvorfor sensurere kjønnet på barnet? Du skriver som AB og har ikke sagt noe om sted i landet.

Anonymous poster hash: 5a6ee...00a

På kg er 80% av barna kjønnsløse :opplyser:

Skrevet

Dette synes jeg er litt vanskelig også, jenta vår blir tre snart. Hun ble invitert i bursdagen til en jente her i våres jeg ikke visste hvem var engang da foreldrene der valgte å invitere alle jentene på hennes avdeling + de andre jentene fra samme årskull. Jeg vil helst ikke be så mange, og da blir det jo ikke naturlig å be denne jenta som vi var i bursdagen til heller.

Tror vi velger å invitere de hun leker mest med i bhg, uavhengig av kjønn + et par av nabobarna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...