Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten min er sjalu eller i alle fall litt usikker, for han har opplevd utroskap tidligere.

Jeg lurer på hvor mye det er greit å IKKE si til ham... Jeg gjør ikke noe galt, men hvis jeg forteller om det, vil det høres litt rart ut... Samtidig som jeg vil være ærlig med ham.

Men er ærlig det samme som å fortelle alt? Jeg lyver jo ikke hvis jeg ikke sier det, tenker noen...

Er ikke noe store greier, men i natt var det en gutt som ble med meg hjem for å låne dataen, han er mye yngre enn meg, ny i byen osv., han var deprimert +++ Jeg er kanskje for snill og naiv... men det er nå meg. Jeg sa han kunne få låne dataen, men han kunne ikke få sove på sofaen. Så han lånte dataen og så gikk han hjem. Kan jeg fortelle om dette? Jeg mener jo ikke det var noe galt som skjedde, men jeg kan forstå at det i andres og i min kjærestes øyne kan høres ut som en noget spesiell hendelse... Selv om det ikke var det. Men jeg skjønner jo at det ikke er normalt å ta med seg folk hjem for å la de sjekke facebook... haha.

Så var det også en venn som kysset meg før jeg og kjæresten ble kjærester (men etter at jeg hadde møtt kjæresten min). Jeg har ikke lyst til å fortelle om dette heller....for det betydde ingenting osv... han andre liker meg, men jeg liker ikke ham. Og da synes jeg det er unødvendig å bekymre kjæresten min med dette.

Hva synes dere? Generelt og i min sak...

Anonymous poster hash: cc15c...5f2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke fortalt om hendelser som hadde skjedd før han kom inn i livet mitt. Heller ikke om normale hendelser som er nok til å trigge sjalusien hans. Slitsomt da. Kan han ikke jobbe med seg selv?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke fortalt om hendelser som hadde skjedd før han kom inn i livet mitt. Heller ikke om normale hendelser som er nok til å trigge sjalusien hans. Slitsomt da. Kan han ikke jobbe med seg selv?

Det kysset fikk jeg jo på en fest helga etter at jeg hadde møtt kjæresten min for første gang... så han var jo i livet mitt. Men han hadde sagt at vi skulle gjøre som vi ville osv. etter det første møtet, for da var vi ikke kjærester. Så møttes vi igjen og så ble vi kjærester ganske raskt... Men tror bare det ødelegger å fortelle om kompisen som kyssa meg??

Hva synes du om han som lånte dataen i natt da? Vil det trigge sjalusien hans? Det er jo ikke normalt å ta med seg folk hjem sånn der da...sikkert...faen ass...skulle hatt med en person til da..så hadde det liksom vært ok..

Gjest LonelyAngel
Skrevet

Alt. Er det noe jeg har erfart så er at det juging eller skjuling av sannheten bare gjør saken verre.

• Liker 2
Skrevet

Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor du skal si til ham at kompisen kysset deg. Hva skal han gjøre med det da? Og han som lånte dataen, hva så? Det er noen ting jeg ikke forteller min kjæreste heller, uinteressante ting, eller ting som ikke er noe gøy for ham å vite.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor du skal si til ham at kompisen kysset deg. Hva skal han gjøre med det da? Og han som lånte dataen, hva så? Det er noen ting jeg ikke forteller min kjæreste heller, uinteressante ting, eller ting som ikke er noe gøy for ham å vite.

Ikke bekymre unødig, nei..

Endret av Kristen
AnonymBruker
Skrevet

Alt. Er det noe jeg har erfart så er at det juging eller skjuling av sannheten bare gjør saken verre.

Så du forteller om alt som skjer? Det er jo egentlig det jeg vil, men jeg er redd for å gjøre ham usikker... Og du mener jeg skjuler sannheten når jeg ikke forteller om disse to episodene?

Gjest Gjest
Skrevet

Hva synes du om han som lånte dataen i natt da? Vil det trigge sjalusien hans? Det er jo ikke normalt å ta med seg folk hjem sånn der da...sikkert...faen ass...skulle hatt med en person til da..så hadde det liksom vært ok..

Jeg ville ikke sagt det. Det høres så usansynlig, suspekt og merkelig ut at en gutt blir med deg hjem på natten for å låne dataen av alle ting. Tror jeg hadde begynt å lure selv om kjæresten sa noe slik, og dersom han er sjalu i tillegg så er det ikke noe lurt å si det.

Jeg tror på deg at det ikke var noe mer enn å låne dataen, hvorfor skulle en som er anonym på internett lyge om noe sånt. Jeg mener bare at det er et så spesielt og unormalt tilfelle (og tidspunkt) at det høres nesten ut som om du vil få han til å tvile på deg. Dersom det ikke skjedde noe der så er det ikke noen ting å fortelle om heller.

Gjest LonelyAngel
Skrevet

Så du forteller om alt som skjer? Det er jo egentlig det jeg vil, men jeg er redd for å gjøre ham usikker... Og du mener jeg skjuler sannheten når jeg ikke forteller om disse to episodene?

Jeg leste ikke innlegget ditt før jeg svarte, bare "hvor mye skal man fortelle en sjalu kjæreste". Men etter å ha lest igjennom det nå så synes jeg du bare kan nevne at en gutt kom innom for å låne pcen ett lite øyeblikk. La oss si at denne gutten kontakter deg senere og kjæresten din så spør hvem dette er, da er det jo greit å ha lagt alle kortene på bordet fra første stund.

Men det som skjedde før dere ble sammen trenger du jo ikke å nevne, men dersom han spør kan du jo si det som det er.

Jeg er veldig åpen av meg selv da, og forteller egentlig partneren min alt selv om det kan ende i at han blir sur. Men da vet han i vært fall at jeg alltid er ærlig med han :)

Skrevet

Jeg syns at det går an å lære.

Det som har skjedd (hittil) er ikke av noen alvorlig art, men det sier seg selv at det f.eks ikke er noe smart å ta med noen hjem om natta.

På tide å lære.

Gjest Gjest
Skrevet

Forteller alt etterhvert som det skjer. Min erfaring er at det oftest er lettere å håndtere det en vet om, enn det som en lurer på skjer. I ditt tilfelle? Jeg er usikker, siden det på meg virker som det er ting i fortiden, og ikke noe som er aktuelt nå lengre når du er i et forhold.

AnonymBruker
Skrevet

Hmm ok. Kanskje jeg bare skal lære/skjerpe meg, ja... Ikke si noe nå, men bare oppføre meg framover. Ikke det at det jeg gjorde var noe galt, men det kan OPPFATTES som det. Og jeg vil kjæresten min ALT VEL: )

• Liker 1
Skrevet

Selv om man kanskje ikke VIL fortelle alt, siden kjæresten er sjalu - bør man vel kanskje ikke holde noe skjult heller?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke fortalt om det kysset. Min erfaring er at sånt bare gjør en mer sjalu, uten grunn (jeg har vært den som har vært sjalu for ting som har skjedd før man ble et par. Fordi det er ting som ville vært feil å gjøre mot den andre om man var sammen... men som faktisk ikke var feil før man definerte noe). Du kan godt fortelle om han som lånte pc-en, tenker jeg. Jeg pleier å fortelle kjæresten uoppfordret om en del ting, for eksempel at jeg har møtt min eks tilfeldig, eller at jeg har tatt en kaffe med noen kamerater, og får noe av det samme tilbake. Det gir en trygghet om at man er åpen om ting som skjer I FORHOLDET. Det er ikke lurt å holde for mye skjult. Samtidig må du beholde din egen integritet dersom kjæresten er urimelig sjalu.

Anonymous poster hash: cefd9...557
Skrevet

Jeg ville ikke fortalt om det kysset. Min erfaring er at sånt bare gjør en mer sjalu, uten grunn (jeg har vært den som har vært sjalu for ting som har skjedd før man ble et par. Fordi det er ting som ville vært feil å gjøre mot den andre om man var sammen... men som faktisk ikke var feil før man definerte noe). Du kan godt fortelle om han som lånte pc-en, tenker jeg. Jeg pleier å fortelle kjæresten uoppfordret om en del ting, for eksempel at jeg har møtt min eks tilfeldig, eller at jeg har tatt en kaffe med noen kamerater, og får noe av det samme tilbake. Det gir en trygghet om at man er åpen om ting som skjer I FORHOLDET. Det er ikke lurt å holde for mye skjult. Samtidig må du beholde din egen integritet dersom kjæresten er urimelig sjalu.

Anonymous poster hash: cefd9...557

Det vil i hvert fall være lurt hvis noen andre kan ha sett det eller vet om det.

Skrevet

Hvis du vil at kjæresten din skal trives i kompisens nærvær (dersom det er mulighet for at dere havner på fest sammen kanskje?) så lar du vær å fortelle.

Du bør ikke ta med folk hjem midt på natta. I alle fall ikke gutter. Uansett årsak. Men nå er det bare teit å fortelle om det syns jeg. Sånn i ettertid. Glem det heller, og ikke gjør det igjen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en veldig sjalu kjæreste, av typen "hvorfor står du og prater med en kompis når du heller kunne pratet med en venninne om det samme". Det ble så ille etter hvert at jeg holdt tilbake omtrent all informasjon om hvem jeg traff, hvem jeg pratet med, hva vi pratet om, hvem jeg fikk sms av, osv. Han startet med å bare være "bekymret" og "søt-sjalu", men ble etter hvert kontrollerende og sur av alt. Ikke noe kult. Jeg ville fortalt alt, så får du se om du kan leve med en sjaluing.

Anonymous poster hash: 32ef3...1b1
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fortalte ham at jeg ikke orket å være sammen med en som ikke stoler på meg på grunn av hva andre mennesker har gjort.

Anonymous poster hash: 84831...432

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...