Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og når kan man begynne med den?

Anonymous poster hash: 2760e...d11

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har en Bergans, men gutten vår på 13mnd er altfor liten foreløpig. Han sitter mye bedre i Ergobaby bæresele.

Sittedelen er for smal, han tipper hit og dit, og "stigbøylene" er det null hjelp i. Har såvidt prøvd den, men det ble feil for han, og tungt og ubehagelig for meg siden vekta kom høyt og langt ut fra ryggen i forhold til Ergobabyen. Spent på å se når, og om, det blir bruk for den!

• Liker 2
Skrevet

Bæremeis kan brukes etter at barnet setter seg opp selv, normalt sett rundt 8-9 mnd (noen før, noe etter). Dvs at dersom barnet klarer å sitte 5 minutter på gulvet, så kan det sitte 5 min i meis.

Bæreseler som Ergo/Manduca/Angelpack ol. kan brukes fra fødsel, noen med nyfødtinnlegg og andre uten, de fleste er best fra ca 4 mnd (før det er gjerne elastisk sjal ol. bedre).

Skrevet

http://m.klikk.no/foreldre/tester/article468300.ece

Her er en test av bæremeiser. Som det kommer frem er de ganske forskjellige med tanke på tilpasningsmuligheter både for voksen og barn og det anbefales at både den/de som skal bære barnet og barnet selv prøver produktet i butikk. 13mnd (som Stinelin sin er) er jo egentlig gammelt nok til å sitte i meis, men da er tydeligvis ikke Bergans det rette valget :-( Bæreseler passer jo godt til de minste, men er ikke så god å bære hvis man skal på lang fjelltur gjerne...

Gjest Modig mor
Skrevet

Bæreseler passer jo godt til de minste, men er ikke så god å bære hvis man skal på lang fjelltur gjerne...

Jeg synes tvert imot at bæresele trumfer meis når som helst, men særlig på lang tur. Har gått skikkelig fotturer med barn på nesten to år i Ergobaby, helt suverent. Noen andre i turfølget hadde bæremeis, og den var ikke bedre å bære i, dessuten har den jo høyere egenvekt.

Gjest Marmot
Skrevet (endret)

De fleste bæremeiser av kjente merker er gode, men det er utrolig viktig å ta med seg barnet og prøve den på ryggen, slik at den passer bæreren. Jeg foretrekker Littlelife eller Osprey, de passer min rygg/kropp.

Jeg er enig med Modig mor da, og foretrekker Ergo. Bæremeis bruker jeg når jeg skal alene med Poden og må ha med mer enn bare barnet, er kjæresten med bærer han i Ergo og jeg har pakket i sekk, eller omvendt. Kjæresten og jeg er veldig ulike i kroppen (han er laaang og tynn, jeg er liten og rund), vi foretrekker Ergo fremfor meis begge to, selv på lange fjellturer.

Endret av Marmot
Skrevet

Jeg hadde også heller tatt Ergo enn meis på fjelltur, om man har andre til å bære resten av det man har med.

Skrevet

Den eneste fordelen jeg ser med bæremeis er at man kan få med seg flere ting enn bare barnet på tur. Her ble bæremeisen brukt kun en gang, før dem ble gitt videre. Ulike former for bæreseler er langt å foretrekke.

Skrevet

Ja, dersom man har noen til å bære sekk med utstyr, så ville jeg og gått for ergobabyen, for den er gull. Bæremeis har jeg bare prøvd med unger på over året, men har til gjengjeld ikke prøvd ergobabyen på en like stor unge... Så foreløpig her i gården er det sele som gjelder, så får vi heller se når vi føler småen blir for stor for den på lengre turer.

Gjest Marmot
Skrevet

Sønnen min er 2,5 år og lang for alderen (bruker 104/110 i klær) og han sitter fint i Ergo ennå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...