AnonymBruker Skrevet 22. juni 2013 #1 Skrevet 22. juni 2013 Om man spiser etter lavkarboprinsipper, uten å telle kalorier, hvor tynn er det mulig å bli uten å sulte seg? Det sies jo at man oppnår sin "idealvekt" på lavkarbo, men hvor tynn pleier dette å bety? Anonymous poster hash: 235a3...85f
Gjest Snyltefluen Skrevet 22. juni 2013 #3 Skrevet 22. juni 2013 Idealvekt varierer fra person til person. 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2013 #4 Skrevet 22. juni 2013 Jo, skjønner jo det Løvetanten, men tenkte på noe litt mer konkret kanskje Eksempler, gjerne! For hvor tynn det er naturlig for mennesker å være, er jo ikke så lett å vite lengre. Normalen/gjennomsnittet nå for dags ser ut til å ligge på grensen til hva jeg personlig vil beskrive som lubben (inkludert meg selv), men jeg vet at for mange er det dette som nå er å anse som "vanlig slank". Men hvorvidt dette gjennomsnittet er naturlig eller ikke, det aner jeg ikke. Kjenner dessverre ingen som har testet ut lavkarbo selv! Anonymous poster hash: 235a3...85f 1
Løvetanten Skrevet 22. juni 2013 #5 Skrevet 22. juni 2013 Man kan ihvertfall oppnå en flott, sunn kropp med paleokosthold. http://www.marksdailyapple.com/category/success-story-summaries/#axzz2Wunbrfbo 1
Yme Skrevet 22. juni 2013 #6 Skrevet 22. juni 2013 Om man spiser etter lavkarboprinsipper, uten å telle kalorier, hvor tynn er det mulig å bli uten å sulte seg? Det sies jo at man oppnår sin "idealvekt" på lavkarbo, men hvor tynn pleier dette å bety? Anonymous poster hash: 235a3...85f Det kommer jo helt an på hvor mye du spiser... Spiser du for mye, blir du feit. Spiser du for lite, blir for tynn, spiser du nok, havner du på en bra vekt. Hvordan tenker du at det skal gå an å svare på et sånt spørsmål? Det er mange som er slanke å fine på alle slags dietter, uten at de teller kalorier.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2013 #7 Skrevet 22. juni 2013 Jeg har aldri vært borti lavkarbo og andre dietter. Trenger 1 gang i uka (ja, EN gang), går til og fra jobb, dropper å ta heisen og spiser akkurat hva jeg vil. Masse brød hver dag, pasta og potet når jeg har lyst på det (2-3 ganger i uka, noen uker mindre), fet ost, saft, is, potetgull og litt junkfood i blant - men det viktige her er at: jeg spiser alt med måte (bortsett fra brød, spiser masse brød med masse ost og skinke). Er omtrent 165 cm og veier rundt 50-51 kg. Jeg nyter livet og jeg liker mat, og vil ikke begrense mat-alternativene mine. Anonymous poster hash: 61daa...71e 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2013 #8 Skrevet 22. juni 2013 Jeg har aldri vært borti lavkarbo og andre dietter. Trenger 1 gang i uka (ja, EN gang), går til og fra jobb, dropper å ta heisen og spiser akkurat hva jeg vil. Masse brød hver dag, pasta og potet når jeg har lyst på det (2-3 ganger i uka, noen uker mindre), fet ost, saft, is, potetgull og litt junkfood i blant - men det viktige her er at: jeg spiser alt med måte (bortsett fra brød, spiser masse brød med masse ost og skinke). Er omtrent 165 cm og veier rundt 50-51 kg. Jeg nyter livet og jeg liker mat, og vil ikke begrense mat-alternativene mine. Anonymous poster hash: 61daa...71e Jeg lever ca likt som deg, og over 5 cm lavere, og 10 kg tyngre. Så "alt med måte" er nok ikke noe som fungerer for alle. Vil selv ned en del kg i vekt, men om jeg overlater det til min naturlige appetitt holder jeg meg i beste fall på min nåværende vekt, og i verste fall (i perioder vil jeg ha masse mat) går jeg opp. Så dessverre er det ikke slik at alle kan overlate til matlysten sin når/hva man skal spise, for noen av oss er nemlig veeeldig glade i mat. Heldigvis demper lavkarbo mye av fråtsetendensene mine. Men lurer på om jeg burde telle kalorier i tillegg, siden man - som Yme (som var veldig krass i dag synes jeg ) påpeker - kan spise ulike mengder på lavkarbo også. Anonymous poster hash: 235a3...85f 3
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2013 #9 Skrevet 22. juni 2013 Jeg lever ca likt som deg, og over 5 cm lavere, og 10 kg tyngre. Så "alt med måte" er nok ikke noe som fungerer for alle. Vil selv ned en del kg i vekt, men om jeg overlater det til min naturlige appetitt holder jeg meg i beste fall på min nåværende vekt, og i verste fall (i perioder vil jeg ha masse mat) går jeg opp. Så dessverre er det ikke slik at alle kan overlate til matlysten sin når/hva man skal spise, for noen av oss er nemlig veeeldig glade i mat. Heldigvis demper lavkarbo mye av fråtsetendensene mine. Men lurer på om jeg burde telle kalorier i tillegg, siden man - som Yme (som var veldig krass i dag synes jeg ) påpeker - kan spise ulike mengder på lavkarbo også. Anonymous poster hash: 235a3...85f Nei, så klart kan en ikke spise det i store mengder, men en kan spise "usunn mat" i små mengder uten å legge på seg. Jeg legger jo på meg dersom jeg spiser is hverdag (ja, jeg hadde en liten periode hvor jeg spiste opptil 4 ben&jerry's i uka), men når jeg spiser alt med måte og unngår å fråtse, så klarer jeg å holde vekta. De fleste i min vennegjeng har samme livsstil som meg og de er like slanke som meg. Jeg hadde også en liten periode i fjor hvor jeg bestemte meg for å passe på hva jeg spiste, men da sprakk jeg jo og overspiste og det førte til en vektoppgang. Men nå er jeg jo som nevnt flink til å ta trapper istedenfor heis, tar i bruk apostlenes hester ganske ofte og går generelt mye ("går" og ikke "jogger"). Anonymous poster hash: 61daa...71e
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2013 #10 Skrevet 22. juni 2013 Nei, så klart kan en ikke spise det i store mengder, men en kan spise "usunn mat" i små mengder uten å legge på seg. Jeg legger jo på meg dersom jeg spiser is hverdag (ja, jeg hadde en liten periode hvor jeg spiste opptil 4 ben&jerry's i uka), men når jeg spiser alt med måte og unngår å fråtse, så klarer jeg å holde vekta. De fleste i min vennegjeng har samme livsstil som meg og de er like slanke som meg. Jeg hadde også en liten periode i fjor hvor jeg bestemte meg for å passe på hva jeg spiste, men da sprakk jeg jo og overspiste og det førte til en vektoppgang. Men nå er jeg jo som nevnt flink til å ta trapper istedenfor heis, tar i bruk apostlenes hester ganske ofte og går generelt mye ("går" og ikke "jogger"). Anonymous poster hash: 61daa...71e Så fint at dette fungerer for deg! Selv må jeg ty til lavkarbo for å ikke plages med en konstant trang til å stappe i meg usunn mat i store mengder. Trives veldig godt på lavkarbo så langt, så planen er å fortsette. Anonymous poster hash: 235a3...85f 3
Redbull Skrevet 22. juni 2013 #11 Skrevet 22. juni 2013 Jeg ligger på 80-85 til vanlig. Ideal vekta mi er 60-65, lå på dette hele lavkarbo perioden min 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2013 #12 Skrevet 22. juni 2013 Jeg ligger på 80-85 til vanlig. Ideal vekta mi er 60-65, lå på dette hele lavkarbo perioden min Kan jeg spørre hvorfor du sluttet på lavkarbo? Du trenger ikke å svare hvis du ikke vil. Anonymous poster hash: 487f9...310
Redbull Skrevet 22. juni 2013 #13 Skrevet 22. juni 2013 Kan jeg spørre hvorfor du sluttet på lavkarbo? Du trenger ikke å svare hvis du ikke vil. Anonymous poster hash: 487f9...310 Jeg vet ærlig talt ikke.. Angrer egentlig. Det var vanskelig å spise hos svigers (alltid gammeldags middag der) så ble jeg gravid så gav jeg helt opp og det sklei helt ut desverre...
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2013 #14 Skrevet 23. juni 2013 Hva med denne bloggedama som det ofte linkes til i forbindelse med oppskrifter forresten. Fotballfrue eller noe slikt? Hun ser kjempetynn ut på de få bildene jeg har sett av henne ihvertfall, og jeg har forstått det slik at hun spiser lavkarbo. Er dette hennes naturlige vekt mon tro, eller teller hun kanskje kalorier itillegg? Anonymous poster hash: 235a3...85f
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2013 #15 Skrevet 23. juni 2013 Hva med denne bloggedama som det ofte linkes til i forbindelse med oppskrifter forresten. Fotballfrue eller noe slikt? Hun ser kjempetynn ut på de få bildene jeg har sett av henne ihvertfall, og jeg har forstått det slik at hun spiser lavkarbo. Er dette hennes naturlige vekt mon tro, eller teller hun kanskje kalorier itillegg? Anonymous poster hash: 235a3...85f Hva med denne bloggedama som det ofte linkes til i forbindelse med oppskrifter forresten. Fotballfrue eller noe slikt? Hun ser kjempetynn ut på de få bildene jeg har sett av henne ihvertfall, og jeg har forstått det slik at hun spiser lavkarbo. Er dette hennes naturlige vekt mon tro, eller teller hun kanskje kalorier itillegg? Anonymous poster hash: 235a3...85f Fotballfrue spiser en ert til middag og løper ti mil hver dag. Anonymous poster hash: 3ae6c...9a7
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2013 #16 Skrevet 23. juni 2013 Haha, hm, men alle oppskriftene jeg har sett av henne har vært dynket i fett. Kyllingfilet fylt med kremost, med bacon surret rundt, og fløtesaus, f.eks. Og mandelgrøt med masse smør og kremfløte. Men kanskje hun ikke spiser disse tingene selv, og bare later som. Anonymous poster hash: 235a3...85f
Gjest avocadoen Skrevet 23. juni 2013 #17 Skrevet 23. juni 2013 (endret) Hva med denne bloggedama som det ofte linkes til i forbindelse med oppskrifter forresten. Fotballfrue eller noe slikt? Hun ser kjempetynn ut på de få bildene jeg har sett av henne ihvertfall, og jeg har forstått det slik at hun spiser lavkarbo. Er dette hennes naturlige vekt mon tro, eller teller hun kanskje kalorier itillegg? Anonymous poster hash: 235a3...85f Ja, hun er tynn, men det kan være at hun er sånn naturlig, for ser ut som hun ofte skeier litt ut (noe som er positivt, for man skal ikke bli for opphengt i kosthold heller.) Jeg har aldri gått på noen slags diett, og jeg kommer aldri til å gå på det heller. Jeg går mye, trener en del og spiser sunt og variert uten å telle kalorier (skjønner ikke hvordan man skal telle kcal i f.eks middag osv) og jeg er 160 cm og veier rundt 55 kilo. Tror uansett ikke lavkarbo er så positivt. Har lest en del om at man blir lat, deppa, glemsk og at hjernen vokser saktere av det. Så jeg ville heller veid 5 kilo for mye og hatt en god helse, enn å ta risikoen på det altså. For en person som veier 5 kilo "for mye" kan være mye sunnere enn en person som er veldig tynn. Er noen som ikke legger på seg, men de tenker ikke på at det går ut over blodårene osv å spise veldig usunt. Men uansett så tror jeg det er viktig å ikke henge seg alt for mye opp i kosthold heller, for det er noe som heter psykisk helse også. Endret 23. juni 2013 av avocadoen
Redbull Skrevet 23. juni 2013 #18 Skrevet 23. juni 2013 Haha, hm, men alle oppskriftene jeg har sett av henne har vært dynket i fett. Kyllingfilet fylt med kremost, med bacon surret rundt, og fløtesaus, f.eks. Og mandelgrøt med masse smør og kremfløte. Men kanskje hun ikke spiser disse tingene selv, og bare later som. Anonymous poster hash: 235a3...85f Det gjør hun nok. Kan tenke deg selv hvor utrolig mett hun blir av disse måltidene, så hun spiser nok bare 2 kanskje 3 måltider iløpet av en dag. Kutter du karbs blir du rett og slett mer mett 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå