AnonymBruker Skrevet 22. juni 2013 #1 Skrevet 22. juni 2013 Jeg har alltid vært en person som utfører mye arbeid på kort tid og fortsetter å jobbe med saker og ting når jeg kommer hjem fra jobb, men nå det siste året har jeg kjent at jeg er skikkelig sliten når jeg kommer hjem og føler for ikke å gjøre noe. Hadde planer om å lese pensum i dag, men orker rett og slett ikke. Jeg er sliten. Burde jeg ha dårlig samvittighet? Er du sliten når du kommer hjem fra jobb? Anonymous poster hash: f5e46...b39
Gjest Snyltefluen Skrevet 22. juni 2013 #2 Skrevet 22. juni 2013 Er du sliten, så er du sliten. Pensum sitter ikke bedre om du prøver å hamre det inn på bekostning av hvile.
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2013 #3 Skrevet 22. juni 2013 Jeg jobber i barnehage, så jeg kan svare et rungende JA.
Gjest Naria Skrevet 22. juni 2013 #4 Skrevet 22. juni 2013 Noen ganger er jeg kjempesliten, andre ganger litt sliten og det hender også at jeg ikke er sliten i det hele tatt, men rett og slett full av energi. Det avhenger mye av dagsform og hvordan arbeidsdagen har vært. 4
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2013 #5 Skrevet 22. juni 2013 Jeg vet hvor sliten jeg ble av å være (langtids-) arbeidsledig. Med avslag etter avslag på søknadene mine, sykdom, kamp mot NAV osv. I forhold til det: Nei, lite sliten etter jobb. Anonymous poster hash: 4add1...12e 1
Anglofil Skrevet 22. juni 2013 #6 Skrevet 22. juni 2013 Ja, jeg er ofte sliten. Men det har mye med at jeg har lang pendlervei i tillegg, og da blir man trøtt og sliten fordi det har vært en lang dag. Jeg har ikke dårlig samvittighet for deg, sånn må det nesten bare bli. Mvh Yvonne 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2013 #7 Skrevet 22. juni 2013 Snylefluen: Sant. Greia er bare at jeg ikke tok en eksamen nå i vår som jeg planlegger å ta til høsten. Dette er et komplisert fag som krever hardt arbeid. Syns bare selv det er så rart at jeg plutselig kjenner meg så sliten etter en arbeidsdag. Gjest, Naria: Godt å høre at andre også er slitne, føler meg litt lat når dagsformen er slik som den er nå, men ja, det går vel opp og ned (for min del så er jeg bare veldig sliten veldig ofte :\) Interessant å høre hvordan andre har det etter en arbeidsdag Anonymous poster hash: f5e46...b39
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2013 #8 Skrevet 22. juni 2013 Ja, jeg er som regel veldig sliten etter jobb. Min jobb innebærer mye press og stress. Tidsfrister og stor arbeidsmengde. Så ja, jeg er sliten! Anonymous poster hash: eec15...697
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2013 #9 Skrevet 22. juni 2013 Jeg vet hvor sliten jeg ble av å være (langtids-) arbeidsledig. Med avslag etter avslag på søknadene mine, sykdom, kamp mot NAV osv. I forhold til det: Nei, lite sliten etter jobb. Anonymous poster hash: 4add1...12e Det har jeg forståelse for. Det tærer jo på å få avslag etter avslag og "tvinges" å gå arbeidsledig. Anonymous poster hash: f5e46...b39 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2013 #10 Skrevet 22. juni 2013 Ja, det vil jeg si - men det hjelper å gå på trening fremfor å sette seg i sofaen. Da forsvinner trettheten iløpet av treningsøkten og man sover søtt på natta Når jeg slet mest med lavt stoffskifte var jeg konstant utmattet, og var ikke i stand til å fungere på kveldstid etter jobb - når det er normalt kan den normale slitenheten gjøres noe med ved eks trening/gå en liten tur for å få frisk luft etc. Merker stor forskjell på om man får frisk luft etterpå fremfor å ta kollektiv/bil rett hjem uten å "lufte tankene" utendørs. Anonymous poster hash: df1da...484
Gjest oreokaka Skrevet 22. juni 2013 #11 Skrevet 22. juni 2013 Ja, er ofte sliten. Hender jeg til og med sovner på sofaen en liten stund. Men igjen, er andre ganger jeg ikke er sliten i det hele tatt. Det varierer veldig på dagsformen min
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2013 #12 Skrevet 22. juni 2013 Ja, jeg er ofte sliten. Men det har mye med at jeg har lang pendlervei i tillegg, og da blir man trøtt og sliten fordi det har vært en lang dag. Jeg har ikke dårlig samvittighet for deg, sånn må det nesten bare bli. Mvh Yvonne Misunner deg ikke for pendlinga. Tør ikke å forestille meg hvor sliten jeg hadde vært om jeg måtte pendle i tillegg, føler meg nesten litt bortskjemt som bor veldig nært arbeidsplassen min. Men nå er det ofte slik at jeg er litt rastløs når jeg er på jobb og jobber konstant, mer enn jeg må og andre spør meg også om å hjelpe når jeg er ferdig med arbeidsoppgavene mine og jeg er alltid ferdig relativt tidlig, slik at jeg ender opp med å hjelpe andre med oppgavene deres. Anonymous poster hash: f5e46...b39
makkapakka Skrevet 22. juni 2013 #13 Skrevet 22. juni 2013 Jeg har alltid vært en person som utfører mye arbeid på kort tid og fortsetter å jobbe med saker og ting når jeg kommer hjem fra jobb, men nå det siste året har jeg kjent at jeg er skikkelig sliten når jeg kommer hjem og føler for ikke å gjøre noe. Hadde planer om å lese pensum i dag, men orker rett og slett ikke. Jeg er sliten. Burde jeg ha dårlig samvittighet? Er du sliten når du kommer hjem fra jobb? Anonymous poster hash: f5e46...b39 Jeg har alltid vært en person som utfører mye arbeid på kort tid og fortsetter å jobbe med saker og ting når jeg kommer hjem fra jobb, men nå det siste året har jeg kjent at jeg er skikkelig sliten når jeg kommer hjem og føler for ikke å gjøre noe. Hadde planer om å lese pensum i dag, men orker rett og slett ikke. Jeg er sliten. Burde jeg ha dårlig samvittighet? Er du sliten når du kommer hjem fra jobb? Anonymous poster hash: f5e46...b39 Var veldig sliten når jeg hadde en jobb jeg ikke likte og arbeidsmiljøet besto av bare spetakkel og lønna var dårlig. Ergo brukte jeg energien feil på jobb.. Nå har jeg en jobb jeg liker i et strålende arbeidsmiljø, jeg er faktisk full av energi når jeg kommer hjem og husarbeidet går unna på et blunk og alt annet jeg har lyst til å gjøre.. syns det er så rart det der.. 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2013 #14 Skrevet 22. juni 2013 Ja, det vil jeg si - men det hjelper å gå på trening fremfor å sette seg i sofaen. Da forsvinner trettheten iløpet av treningsøkten og man sover søtt på natta Når jeg slet mest med lavt stoffskifte var jeg konstant utmattet, og var ikke i stand til å fungere på kveldstid etter jobb - når det er normalt kan den normale slitenheten gjøres noe med ved eks trening/gå en liten tur for å få frisk luft etc. Merker stor forskjell på om man får frisk luft etterpå fremfor å ta kollektiv/bil rett hjem uten å "lufte tankene" utendørs. Anonymous poster hash: df1da...484 Har hørt at trening skal gi overskudd Men jeg tror jo ikke på det når jeg kommer hjem og såvidt orker å lage middag til meg selv. I dag måtte jeg innom butikken før jeg dro hjem (jeg gikk) og var så sliten at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg da jeg kom hjem, og da fristet det ikke akkurat med trening, og jeg er nok helt overbevist om at trening ikke hjelper når jeg er såpass sliten, men skal prøve å tvinge meg selv til å ta en liten joggetur\gåtur etter jobb. Anonymous poster hash: f5e46...b39 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2013 #15 Skrevet 22. juni 2013 Var veldig sliten når jeg hadde en jobb jeg ikke likte og arbeidsmiljøet besto av bare spetakkel og lønna var dårlig. Ergo brukte jeg energien feil på jobb.. Nå har jeg en jobb jeg liker i et strålende arbeidsmiljø, jeg er faktisk full av energi når jeg kommer hjem og husarbeidet går unna på et blunk og alt annet jeg har lyst til å gjøre.. syns det er så rart det der.. Må nok innrømme at jeg ikke er så begeistret for jobben, gir mye av meg selv uten å få så mye igjen for det og noen av kollegene sprer litt negtiv energi på en passiv måte, så kan hende det er noe av årsaken til at jeg blir så sliten av å være på jobb. Men ettersom jeg er under utdanning, så kan jeg ikke velge og vrake i jobber. :\ Anonymous poster hash: f5e46...b39 1
Anglofil Skrevet 22. juni 2013 #16 Skrevet 22. juni 2013 Misunner deg ikke for pendlinga. Tør ikke å forestille meg hvor sliten jeg hadde vært om jeg måtte pendle i tillegg, føler meg nesten litt bortskjemt som bor veldig nært arbeidsplassen min. Men nå er det ofte slik at jeg er litt rastløs når jeg er på jobb og jobber konstant, mer enn jeg må og andre spør meg også om å hjelpe når jeg er ferdig med arbeidsoppgavene mine og jeg er alltid ferdig relativt tidlig, slik at jeg ender opp med å hjelpe andre med oppgavene deres. Anonymous poster hash: f5e46...b39 Ja, jeg merker det er stor forskjell på ny og gammel jobb. Før bodde jeg 15-20 min gange fra jobben, nå tar det mellom 70-90 min én vei. Og da blir man ganske sliten fordi man står opp i 5:45-tida og er hjemme i 18-tida. Mvh Yvonne
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2013 #17 Skrevet 22. juni 2013 Ja, uka består for det meste av jobb > hjem for å spise og hvile. Orker ikke noe annet før det er jobb dagen etter. Anonymous poster hash: 568e4...1a7
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2013 #18 Skrevet 22. juni 2013 Ja, jeg føler meg veldig sliten. Det eneste jeg har overskudd til er å jobbe, spise og sove. Alt annet må ligge. Med jevne mellomrom så krøller jeg meg sammen til en liten ball og ligger i sengen og gråter hele helgen fordi jeg er så sliten. Anonymous poster hash: 95939...e9e
Anglofil Skrevet 22. juni 2013 #19 Skrevet 22. juni 2013 Ja, uka består for det meste av jobb > hjem for å spise og hvile. Orker ikke noe annet før det er jobb dagen etter. Anonymous poster hash: 568e4...1a7 Nei. Jeg er i opplæring i tillegg, så jeg er helt utslitt grunnet mange nye inntrykk og mye nytt å sette seg inn i. Blir vel bedre med tiden, og jeg liker jobben, men det ender med at jeg sovner klokka 20:30 fordi jeg er så sliten. I tillegg må jeg pendle ned til Kristiansand denne tiden fordi gamlejobben ikke helt vil slippe meg, så jeg merker at når jeg begynner fullt i ny jobb så blir det deilig å ihvertfall også få fri i helgene. Slik det er nå så jobber jeg fullt både ukedager og helger (sitter på jobb nå). Mvh Yvonne
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2013 #20 Skrevet 22. juni 2013 Nei. Jeg er i opplæring i tillegg, så jeg er helt utslitt grunnet mange nye inntrykk og mye nytt å sette seg inn i. Blir vel bedre med tiden, og jeg liker jobben, men det ender med at jeg sovner klokka 20:30 fordi jeg er så sliten. I tillegg må jeg pendle ned til Kristiansand denne tiden fordi gamlejobben ikke helt vil slippe meg, så jeg merker at når jeg begynner fullt i ny jobb så blir det deilig å ihvertfall også få fri i helgene. Slik det er nå så jobber jeg fullt både ukedager og helger (sitter på jobb nå). Mvh Yvonne Mitt innlegg var ikke ment som et svar til deg, hvis det virket slik. Anonymous poster hash: 568e4...1a7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå