Gjest Tekla Skrevet 13. april 2004 #1 Skrevet 13. april 2004 hva skal vi gjøre, de har satt den rett ved vår veranda og støynivået er så høyt at vi ikke har glede av og sitte ute lenger det har blitt rene lekeplassen der..har ymtet litt forsiktig til naboen om det men ingen respons, noen forslag ?
Gjest Nabokjerringa Skrevet 13. april 2004 #2 Skrevet 13. april 2004 Kjenner meg godt igjen, ja :-? Det blir et helt forferdelig støynivå, og det bør naboen forstå og ta hensyn til. Ta det opp en gang til, og be om at den flyttes eller at det begrenses veldig. Hvis det ikke hjelper...... Jeg har en boomblaster ute som jeg bruker aktivt for å overdøve nabounger som herjer. Den kan jo inneholde relativt røff musikk vinklet mot naboen.... kanskje du er langt unna (på andre siden av hagen) og må ha musikken høyt på..... Grillos med masse tennveske lukter pyton, vet ikke om det hjelper på unger Nei, det beste er nok å snakke med naboen først. ....eller spør om å få være med! Spjoinnnggg 4
Gjest gjest1 Skrevet 13. april 2004 #3 Skrevet 13. april 2004 Syns det er litt kosleg og sjarmerande med ungehyl og slikt eg!
Jens Skrevet 13. april 2004 #4 Skrevet 13. april 2004 pass på att ikke naboen spretter over til dere! 1
14062003 Skrevet 13. april 2004 #5 Skrevet 13. april 2004 Var det ikke TV2 Hjelper Deg som tok opp en slik tvist for litt siden da?
Væren Skrevet 13. april 2004 #6 Skrevet 13. april 2004 Kan tenke meg at det er livlig, ja... Noen naboer/venner av oss litt lengre oppe i gata vår har hatt trampoline de siste 2-3 årene, ære være dem for det! Alle naboungene er hjertelig velkomne, og andres unger må gjerne hoppe på trampolinen, selv om deres egne ikke er tilstede. Så lenge det ikke er altfor sent om kvelden, eller de av andre årsaker ønsker litt fred og ro utenfor huset sitt, og så lenge alle følger reglene (bare en eller to oppå samtidig) så er det fritt fram! For å være helt ærlig, så skjønner jeg ikke at de orker dette. Jeg er egentlig stum av beundring! Jeg ville nemlig under ingen omstendigheter hatt dette trampoline-helvetet i min egen hage! Mulig jeg er en sur, gammel kjerring, men... Dere bør ikke hinte vagt til naboen om sånne ting! Si heller fra på en grei og høflig måte at dere verken ønsker å være gledesdrepere eller vanskelige naboer, men forklar dem at all trampoline-aktiviteten og den støyen den medfører faktisk har tatt fra dere mye av gleden ved å sitte utenfor deres eget hus og nyte sola i fred og ro! Vi prøvde forgjeves å hinte til naboen vår i et par år om at hunden deres løp løs rundt omkring i vår hage, men hjalp det? Man er dessverre nødt til å være ærlig men direkte enkelte ganger! Kanskje det går an å flytte trampolinen til et sted der den er mindre sjenerende? 2
Maxine Grey Skrevet 13. april 2004 #7 Skrevet 13. april 2004 Spør om de er klar over erstatningsansvaret de har dersom noen skader seg på trampolinen . . . . .
jordbær Skrevet 13. april 2004 #8 Skrevet 13. april 2004 urk. Føler med deg. Naboen vår har trampoline som dekker HELE den hageflekken de eier.. Kjipt å sitte i 2.etg på stua og se på folk som spretter opp og ned hele tiden.. Nei. Hadde jeg vært deg, ville jeg skrevet et brev. Alltid kjekt å ha ting skriftlig. 1
Gjest GreenSky Skrevet 14. april 2004 #9 Skrevet 14. april 2004 Syns det er litt kosleg og sjarmerande med ungehyl og slikt eg! Ja, det synes jeg også. En trampoline hos naboen'n hadde bare vært koselig, det. Hvem vet, kanskje jeg hadde fått lov til å låne den, også? (Greeney liker å leke!) 1
Gjest gjest1 Skrevet 14. april 2004 #10 Skrevet 14. april 2004 Ja, det synes jeg også. En trampoline hos naboen'n hadde bare vært koselig, det. Hvem vet, kanskje jeg hadde fått lov til å låne den, også? (Greeney liker å leke!) :enig_animasjon: Enig.. Du kan dikkert tjuvlåne den om natta, når ungane søv... 1
Ugla Skrevet 15. april 2004 #11 Skrevet 15. april 2004 Hmm... Er det egentlig så mye man kan gjøre med slikt da? Så lenge det lekes til "normale" tider, og det skjer inne på deres eget område? Er jo mange andre ting som lager støy også... Trøst: Det "roer" seg ofte etter en stund. Ofte den første tiden, mens det er nytt, de er ivrigst til å leke der...
Nabodama Skrevet 16. april 2004 #12 Skrevet 16. april 2004 Syns det er litt kosleg og sjarmerande med ungehyl og slikt eg! Ja, kanskje av og til, i små porsjoner. Men å hoppe trampoline blir ungene aldri lei av, så jeg skjønner problemet godt!
Gjest gjest1 Skrevet 16. april 2004 #13 Skrevet 16. april 2004 Ja, kanskje av og til, i små porsjoner. Men å hoppe trampoline blir ungene aldri lei av, så jeg skjønner problemet godt! Så la dei hoppe, eller flytt! Til eit meir vaksenvennleg strøk! Ungar er ungar, slik er det berre... 1
majan Skrevet 16. april 2004 #14 Skrevet 16. april 2004 man må jo regne med litt støy da man bor et sted hvor man har naboer er nå min mening :-)
Lillebi Skrevet 16. april 2004 #15 Skrevet 16. april 2004 Jeg støtter alle med trampoline, samtidig som jeg skjønner at man kan bli gal av knirkingen av fjærene på trampolinen! Det går i hvert fall an å si i fra om visse tider da en helst ikke vil ha hopping, ellers så må man bare smøre seg med tålmodighet. Interessen pleier å avta etterhvert, og det blir mindre hopping. Etter hvert som naboene oppdager at gressplenen under trampolinen forsvinner, vil de sikkert flytte trampolinen litt bort også...
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #16 Skrevet 14. juli 2017 På 13.4.2004 den 20.57, Gjest Tekla skrev: hva skal vi gjøre, de har satt den rett ved vår veranda og støynivået er så høyt at vi ikke har glede av og sitte ute lenger det har blitt rene lekeplassen der..har ymtet litt forsiktig til naboen om det men ingen respons, noen forslag ? Uff. Tragiskt. På 13.4.2004 den 22.07, Gjest Nabokjerringa skrev: Kjenner meg godt igjen, ja :-? Det blir et helt forferdelig støynivå, og det bør naboen forstå og ta hensyn til. Ta det opp en gang til, og be om at den flyttes eller at det begrenses veldig. Hvis det ikke hjelper...... Jeg har en boomblaster ute som jeg bruker aktivt for å overdøve nabounger som herjer. Den kan jo inneholde relativt røff musikk vinklet mot naboen.... kanskje du er langt unna (på andre siden av hagen) og må ha musikken høyt på..... Grillos med masse tennveske lukter pyton, vet ikke om det hjelper på unger Nei, det beste er nok å snakke med naboen først. ....eller spør om å få være med! Spjoinnnggg Har du prøvd med DDE på full styrke? Da burde man få hele nabolaget for seg selv Anonymkode: 1e519...bcd 1
Veslefrikk Skrevet 14. juli 2017 #17 Skrevet 14. juli 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Uff. Tragiskt. Har du prøvd med DDE på full styrke? Da burde man få hele nabolaget for seg selv Anonymkode: 1e519...bcd Tråden er fra 2004, så jeg tipper de ungene har vokst fra trampolinen for flere år siden. Det er kanskje barnebarna som herjer der nå. 12
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #18 Skrevet 14. juli 2017 På Tuesday, April 13, 2004 den 20.57, Gjest Tekla skrev: hva skal vi gjøre, de har satt den rett ved vår veranda og støynivået er så høyt at vi ikke har glede av og sitte ute lenger det har blitt rene lekeplassen der..har ymtet litt forsiktig til naboen om det men ingen respons, noen forslag ? Trampoliner kommer du ingen vei med å kreve fjernet, de har kommet for å bli særlig etter Trampolinedommen fra Rana. Du får brøve med godord til naboen og se om detmkan hjelpe. Du er nemlig avhegig av naboens gode vilje. Anonymkode: b8c65...052 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #19 Skrevet 14. juli 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Uff. Tragiskt. Har du prøvd med DDE på full styrke? Da burde man få hele nabolaget for seg selv Anonymkode: 1e519...bcd Litt sært å søke opp en tråd som er 13 år gammel, for så å svare i den? Skulle likt å vite hva du søkte på. Anonymkode: a5872...5e0 7
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #20 Skrevet 14. juli 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Litt sært å søke opp en tråd som er 13 år gammel, for så å svare i den? Skulle likt å vite hva du søkte på. Anonymkode: a5872...5e0 Jeg søkte på nabo Det er liksom så stille på forumet for tiden. Anonymkode: 1e519...bcd 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå