AnonymBruker Skrevet 22. juni 2013 #1 Skrevet 22. juni 2013 Hei. Hvilken sykkelhjelm for menn er tryggest? Trenger hjelmen til sykkel og rulleskibruk. Takk for svar Anonymous poster hash: 8881b...7ab
Bjørn88 Skrevet 22. juni 2013 #2 Skrevet 22. juni 2013 Alle som er CE merket er trygge, kjøp deg en MC hjelm om du er skikkelig nervøs
Wiggins Skrevet 22. juni 2013 #3 Skrevet 22. juni 2013 I prinsippet skal alle CE-godkjente sykkelhjelmer gi god beskyttelse mot hodeskader. Imidlertid leste jeg en test som ble publisert på diverse nettaviser i fjor der det viste seg at det var svært varierende hvor god beskyttelse de forskjellige hjemlene gir. Jeg finner ikke denne testen akkurat nå, jeg fant denne, men jeg tror ikke det er den jeg tenker på: http://www.folksam.se/testergodarad/sakeritrafiken/pacykelochtillfots/cykelhjalmstestvuxna Det fins jo en haug med merker og modeller de ikke har testa her, men du får en viss pekepinn. Skatehjelmene bør ikke brukes til sykling. Etto-modellen som er testa her kommer bra ut på sikkerhet, jeg mener å huske at flere Etto-modeller har kommet høyt på sikkerhet i diverse tester. Etto er forøvrig et norsk merke. Hvis du skal bruke den til rulleski er det viktig at den er godt ventilert. En bra hjelm gir bedre lufting enn bart hode. Når du går på rulleski bruker du flere muskler og mer krefter enn når du sykler, samtidig med at hastigheten er lavere, slik at du produserer mer varme. Da er det viktig at hjelmen er designet slik at det blir bra lufting. Hvis du ikke vil gå for de aller dyreste modellene vil jeg anbefale Bell Sweep, du kan f. eks. kjøpe den fra Bikeshop: http://bikeshop.no/WebPages/Produkt/ProduktInfo.aspx?plid=29763&WebSiteMapNodeID=1001005 (Det fins flere fargevarianter) For noen år siden var dette toppmodellen til Bell. Jeg har brukt den selv, og har på varme dager erfart at det ikke skal mye fart til før det blir kjøling av hodet. Imidlertid bør du helst kjøpe din første hjelm i en butikk, slik at du er sikker på at den passer til ditt hode. Jeg har erfart at noen merker rett og slett ikke har modeller som passer til mitt hode, så jeg kjøper alltid hjelm i butikken, hvis jeg da ikke skal kjøpe maken til en jeg har hatt tidligere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå