AnonymBruker Skrevet 22. juni 2013 #1 Skrevet 22. juni 2013 Er det noen som reagerer dersom man jevnlig setter inn 10 000,- i cash på sin egen konto? F.eks spørmål om hvor de kommer fra? Undersøker banken slik? Anonymous poster hash: 07ea6...b06
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2013 #2 Skrevet 22. juni 2013 Ingen som vet? Anonymous poster hash: 07ea6...b06
skruf Skrevet 22. juni 2013 #3 Skrevet 22. juni 2013 VI satte nettopp inn 100 000, var ingen som reagerte. 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2013 #4 Skrevet 22. juni 2013 kan jo hende du har en sparebøsse hjemme eller no...... spesielt fordi de fleste som gjør noe ulovelig setter da ikke penger inn på kontoen. de har det heller kontant. iallefall de som er smarte.... Anonymous poster hash: 35965...007
Gjest Bud Skrevet 22. juni 2013 #5 Skrevet 22. juni 2013 Altså, jeg fikk masse reklamemail om lån fra banken min og for å irritere litt tilbake så svarte jeg at jeg ikke trengte lån da jeg skulle begynne som "botaniker", en sånn botaniker som tjener godt med penger som helst skulle vært forrentet ved en konto og helst ikke skulle vært innmeldt til skatteetaten. Så hvor mye kan jeg sette inn cash før de melder det inn til øvrige myndigheter? 100 000,- fikk jeg til svar.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2013 #6 Skrevet 22. juni 2013 Jeg jobber i bank, og hvis vi ser folk som jevnlig setter inn høye beløp cash for så å ta det ut så anmelder vi det. Noen ganger kan det være helt uskyldig, men er mye snusk og. Spesielt de som har bedriftskontoer. Da snakker vi beløp på 50.000 og oppover, men vi ser jo på om de tar ut samme summen og, det er der det begynner å bli mistenkelig. Anonymous poster hash: b7622...482
skruf Skrevet 22. juni 2013 #7 Skrevet 22. juni 2013 Var sikkert derfor ingen reagerer da, siden vi satte inn akkurat det beløpet før de melder inn:) (har en litt sær og gammel svigermor som ikke stoler på banken, så hun hadde spart opp forskudd på arv til alle barna sine, i kontanter! 300 000 i diverse sedler hadde hun liggende hjemme gjemt på lure plasser før hun ga det bort )
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2013 #8 Skrevet 22. juni 2013 Jeg jobber i bank, og hvis vi ser folk som jevnlig setter inn høye beløp cash for så å ta det ut så anmelder vi det. Noen ganger kan det være helt uskyldig, men er mye snusk og. Spesielt de som har bedriftskontoer. Da snakker vi beløp på 50.000 og oppover, men vi ser jo på om de tar ut samme summen og, det er der det begynner å bli mistenkelig. Anonymous poster hash: b7622...482 Men hva om du driver å setter inn 10 000 her og der, uten å ta de ut igjen? Det er egentlig pengegave fra familien min som vi ikke ønsker skal gå som forskudd på arv. Og når jeg en gang skal gå til banken for å få meg lån, er det slik at de reagerer dersom du har betalt inn mye selv til egen konto? -ts Anonymous poster hash: 07ea6...b06
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2013 #9 Skrevet 22. juni 2013 Men hva om du driver å setter inn 10 000 her og der, uten å ta de ut igjen? Det er egentlig pengegave fra familien min som vi ikke ønsker skal gå som forskudd på arv. Og når jeg en gang skal gå til banken for å få meg lån, er det slik at de reagerer dersom du har betalt inn mye selv til egen konto? -ts Anonymous poster hash: 07ea6...b06 Nei det går fint, der jeg jobber ser vi mest på store innskudd og store uttak over tid. Det er de beløpene som vi er nødt til å anmelde i følge hvitvaskingsloven. Blir du noen gang spurt mens du er i møte i banken sier du det bare som det er, men tviler på at noen bryr seg Anonymous poster hash: b7622...482
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå