Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leste om at valutaen har gått kraftig opp, men når jeg idag sjekker finn.no og dnb's valutakalkulator er det 7,85 kroner i 1 euro. Var det ikke over 9 kroner det hadde gått opp til??

Jeg reiser til Portugal på Mandag, og der bruker de euro. Ville det vært lurt av meg å veksle nå mens kursen er så lav. Eller burde jeg heller vente å se?
Kan disse valutakalkulatorene være feil?

Anonymous poster hash: 32c8c...555
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Euroen står i dag i 7,9. En kurs på 9 vil du i alle fall ikke se med det første.... Men kraftig opp har den gått, fra 7,4 tallet for en måneds tid siden,mot 7,6 de siste dagene for så å gjøre et hopp til 7,9. Så Euroen er akkurat nå på sitt dyreste på åresvis.

Det å veksle i norge vil uansett være veldig dumt og uøkonomisk. Ta ut penger direkte når du er i utlandet, med et betalingskort med lave gebyrer. Påslagskurs og gebyrer har mye mer å si enn mindre svingninger i kursen.

Uavhengig av det - hvis noen kunne gitt deg et helt riktig svar på om kursen er bedre om enn uke enn i dag ville de vært millionærer. Så her stiller du spørsmål ingen har svaret på :)

Skrevet

Ta ut penger i minibanken på flyplassen. Da slipper du å betale vekslingsgebyr til et eller annet vekslingsfirma.

AnonymBruker
Skrevet

Euroen står i dag i 7,9. En kurs på 9 vil du i alle fall ikke se med det første.... Men kraftig opp har den gått, fra 7,4 tallet for en måneds tid siden,mot 7,6 de siste dagene for så å gjøre et hopp til 7,9. Så Euroen er akkurat nå på sitt dyreste på åresvis.

Det å veksle i norge vil uansett være veldig dumt og uøkonomisk. Ta ut penger direkte når du er i utlandet, med et betalingskort med lave gebyrer. Påslagskurs og gebyrer har mye mer å si enn mindre svingninger i kursen.

Uavhengig av det - hvis noen kunne gitt deg et helt riktig svar på om kursen er bedre om enn uke enn i dag ville de vært millionærer. Så her stiller du spørsmål ingen har svaret på :)

Uff, tusen takk for godt svar!

Det viste seg at jeg forvekslet euro og pund hehe.

Anonymous poster hash: 32c8c...555

AnonymBruker
Skrevet

Valutaene som oppgis vil alltid være veiledene. På forex kan du kjøpe valuta uten vekslingsgebyr.

Anonymous poster hash: 775de...46f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...