Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Crazycatlady
Skrevet

Har prøvd å finne ut av dette,men finner ikke et klart svar.

På dyrevern.no så står de på rød liste,men det er fordi de ikke har svart på henvendelser. Hos Peta står de ikke på listen en gang,så er det noen som vet?

Vet at de har vært dyrevennlige,men er de det fortsatt?Lurer fordi jeg mener at jeg har lest at de ikke er dyrevennlige lengre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har motsatt inntrykk som deg, at de har testet på dyr men har sluttet med det.

Tidligere i år skjedde det vel et gjennombrudd i kosmetikkindustrien i Europa og jeg mener at absolutt alle kosmetikkgiganter her ikke driver med slikt lenger, i hvert fall er det nå strengt forbudt. Matis er såvidt jeg vet et fransk og plantebasert merke? I tillegg er de ikke billigste merket i klassen.

Pratet med en bekjent av meg som har litt peiling på dette og som sa at naturbaserte merker som koster litt sannsynligvis har en 'cruelty free' policy. Blir inspirert av hverandre osv.

Når det er sagt så vet jeg ikke med absolutt sikkerhet. Håper du finner ut av det!

Gjest Crazycatlady
Skrevet

Ja,dyretesting er ulovlig i Europa,men for min del har det ingen betydning siden selskap som tester på dyr fortsatt vil gjøre det andre steder. Gidder ikke å støtte selskap som fortsatt driver med sånt og kun må slutte med det i Europa fordi de måtte.

Jeg har prøvd å google det,men det er så mye motstridende og gammel info at jeg ikke vet med sikkerhet og da kjøper jeg det ikke før jeg vet.

Skrevet

Ifølge Dyrevernalliansen tester Matis på dyr, dessverre.

AnonymBruker
Skrevet

Ifølge Dyrevernalliansen tester Matis på dyr, dessverre.

Og der la jeg fra meg planen om å investere i fuktighetskrem fra Matis. Vet du om noen andre gode, men billigere produkter?

Anonymous poster hash: a41b7...a24

Skrevet

Jeg bruker REN, og er foreløpig fornøyd med det, men har ikke brukt de så altfor lenge.

Last ned appen "Dyretestet", så har du en god oversikt.

Gjest Crazycatlady
Skrevet

Ja, de står på rød liste, men det er fordi de ikke har svart på dyvernalliansens forespørsel. Derfor jeg lurte, men gidder ikke kjøpe hvis jeg ikke er sikker.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sett at det er flere som står på rød liste fordi de ikke har svart på henvendelser fra DVA. Hvor seriøs gjør dette DVA?

Anonymous poster hash: 31260...049
Gjest Crazycatlady
Skrevet

Like seriøs som Noah.De oppdaterer listene enda mindre,og stoler i hvert fall ikke på det som står der.Dessuten har de kun sånne merker som alle vet at tester eller det er lett å finne info om.

Peta er vel de som er mest seriøse,men ikke en gang de har endel av merkene på listene sine.

Skrevet

Jeg synes det er suspekt med en gang de ikke tar seg tid til å svare, så da holder jeg meg unna.

Skrevet

Hei!

Jeg jobber som fagsjef for leverandøren av Matis i Skandinavia. Vi har fått flere spørsmål om seriene vi leverer er testet på dyr og jeg har derfor sjekket spesifikt med hver eneste leverandør både om de tester ingredienser og ferdige produkter. Dette svarer de alle konsekvent NEI på. Det er ikke lenger tillatt å teste kosmetikk på dyr, så det er de aller færreste som gjør dette. Jeg skjønner at det kan virke forvirrende at noen merker som ikke tester på dyr ikke står på PETAs lister. Jeg vet ikke hva dette skyldes, men vil anta at det er et kostnadsspørsmål.

Jeg kan i alle fall bekrefte med 100% sikkerhet at verken Matis, Decleor, Carita, PRIORI, bareMinerals eller md formulations testes på dyr.

Kjersti

Skrevet

Da synes jeg dere skal skrive det i et offisielt brev til Dyrevernalliansen, ikke poste det på KG.

Jeg hadde holdt meg unna.

Skrevet

Selges produktene i kina ?

I kina er det faktisk ikke lov å selge produkter som IKKE er testa på dyr. F.eks Mary Kay begynte med dyretesting igjen på grunn av denne regelen. De var blandt de første som slutta med det en gang på 80' tallet. Men starta igjen for å beholde markedet sitt i kina.

Skrevet

Jeg skulle akkurat inn igjen for å skrive det du skriver her, Tulling. Selv om "fagsjefen" lenger oppe her sier at det ikke er lov til å teste på dyr i Skandinavia, havner de merkene som fortsatt tester på dyr utenfor Skandinavia på rød liste (og med god grunn).

Det funker ikke å si at merket ikke tester på dyr dersom det selges i Kina.

Gjest Crazycatlady
Skrevet

Nei,jeg kommer ikke til å kjøpe,og stoler ikke helt på innlegg skrevet på kg.

Sorry,men virker ikke så seriøst og hvorfor da ikke svare på henvendelser fra dyrevernalliansen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...