Gå til innhold

tips til sunn mat på ferie

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg reiser til syden om noen dager, og fordi jeg holder på å slanke meg, så vil jeg spise sunt der også!

Jeg skal prøve å holde meg unna pasta/pizza/hamburger og slike ting. Men hva er sunt å spise i syden? Jeg vil også prøve å holde meg til vann under måltidene.

Anonymous poster hash: d9c10...ec7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Salat og fisk. Pass på at salaten er godt vasket. Men siden du er i syden en sjelden gang (regner med at du ikke er der hver mnd) så er det vel ikke så nøye om du noen få ganger unner deg spiser pizza eller hamburger. Slanking i syden er ikke bare bare. Slankingen kan du fortsette med 100% når du kommer hjem :) Det sies jo at når man slanker seg så skal man unne seg noe en gang i blant ;)

God tur! :)

Anonymous poster hash: c2b2b...f3d
AnonymBruker
Skrevet

Det er lettere å svare hvis du skriver hvor du skal. Matkulturen varierer alt etter om du skal til sør-Europa, Asia eller hvor nå syden er. En del av gleden med å reise er jo å oppleve den lokale maten.

Anonymous poster hash: 63691...a8e
AnonymBruker
Skrevet

Det er lettere å svare hvis du skriver hvor du skal. Matkulturen varierer alt etter om du skal til sør-Europa, Asia eller hvor nå syden er. En del av gleden med å reise er jo å oppleve den lokale maten.

Anonymous poster hash: 63691...a8e

Jeg skal til Spania :)

Anonymous poster hash: d9c10...ec7

AnonymBruker
Skrevet

Spansk omelett(tortilla)

Løksuppe(dropp det ostebrødet som følger med)

Salater

Paella

Rene produkter:Kylling,fisk etc.

Anonymous poster hash: 8750d...2f6
Skrevet

Lavkarbo eller kalorifattig kosthold ts?

Svarer selv om jeg ikke vet hvilket kosthold du forholder deg til. Spania...kurant. De har tapas og ok suppe, til lunsj, f.eks. tomatsuppe. Nydelig og greit. Suppe passer ikke helt i varmen men sørger likevel for at kroppen får tilført salt og tomatsuppe er noe av det beste og veldig sunt. Se an resturantene, er det tomt - er maten neppe så god...

Ta med knekkebrød, makrell i tomat i porsjonspakker, og leverpostei om du liker det. Det kan bli frokost sammen med en lettlaget salat, eller kun par tomater delt i to, agurk, paprika, oliven, fetaost, kokte egg og brød. (husk at om ikke mannen din slanker seg, må du ikke ødelegge ferien med en stram diett)

Jeg har vært mye i spania, men nå står det stille, men frokost var viktig og de har nydelig brød der. Jeg ville valgt bort slankekuren for par uker, men satset på å spise alt av lokale retter til middag. De er superflinke med fiskemiddag f.eks. Men gå ikke på en tom resturant, selv om man er trett og kanskje stresset etter en hel dag i frisk sjøluft - og magen bare skriker av sult. Gå for det beste. Det er verd det og koster ikke stort mer enn på utesteder der det ikke er gjester.

Hør med de som har vært lenge der /år etter år eller som bor der, det er lett å komme i kontakt og de fleste elsker å gi gode tips og råd om restuaranter og hva som er verdt å få med seg. Du kan også danne deg et bilde når du går forbi et utested, som regel sitter de samme der kveld etter kveld og spiser lokale retter.

Dessert kan du velge selv, jeg er ikke så glad i søtsaker, men litt kan man smake på. For meg er det ikke et problem, men jeg elsker kremkaker og is. Mellommåltid er f.eks nøtter, men det er ganske billig å kjøpe f.eks. en suppe.

Finner du en skandinavisk restaurant, vær obs og legg merke til om det kun er stamgjester der. Fikk servert verdens beste hamburger på en finsk restaurant i Spania.

Blir litt misunnelig jeg, men skal til spania i november igjen. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...