Gå til innhold

Hunden min vil ikke spise :(

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en pomeranian hund. Han får kun sin mat og ingen menneskemat. Hver morgen når vi står opp så klarer han nesten ikke å vente til jeg gir han mat, hopper og bjeffer. Det gjør han hver morgen, men imorges så vil han ikke spise. Maten står men han nekter å røre den. Magen hans rumler, og lager lyder. Det er så irriterende å høre på men han vil ikke spise. Hva skal jeg gjøre? Han var hos svigerforeldrene igår, så lurer på om de ikke har gitt han matrester. Men de vet og har fått beskjed om at de ikke skal gi han menneskemat. Synes det er så rart siden han har spist hver morgen og plutselig idag vil han ikke spise.

Anonymous poster hash: 39a97...64d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring og hør med svigers om de ga han noe, og se det an. Det kan jo hende at vofsen har vondt i magen eller noe. Hvis han ikke spiser i løpet av dagen, ville jeg vurdert veterinær, i hvert fall etter et par dager!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ring og hør med svigers om de ga han noe, og se det an. Det kan jo hende at vofsen har vondt i magen eller noe. Hvis han ikke spiser i løpet av dagen, ville jeg vurdert veterinær, i hvert fall etter et par dager!

Jeg fatter det ikke, i flere mnd i strekk har han spist hver morgen og plutselig idag så vil han ikke spise.

Skrevet

Jeg fatter det ikke, i flere mnd i strekk har han spist hver morgen og plutselig idag så vil han ikke spise.

Hvis du er bekymret, ta en telefon til veterinæren og hør. Det koster ingenting. :)

Skrevet

Tigger han på annen mat? ser du skriver at du ikke gir menneskemat, men om han tar godbiter eller tigger på noe annet? eller er det null interesse for alt?

Min hund har også vært slik i noen dager nå faktisk. Har alltid villet ha mat på morgenen men i det siste så har hun latt det stå til tidlig kveld. Det har resultert i et måltid om dsgen (vanligvis er det to). Men hun er ellers i super form og tigger gjerne etter annen mat (hun bruker ikke få særlig mye menneskemat, av og til litt viltkjøtt og slik). I og med at hun ikke kaster opp eller har nedsatt form så har jeg ikke dratt til dyrlegen enda, men jeg dro ned på dyrebutikken og kjøpte frysetørket vom. Hvis jeg tar en liten neve vom og setter i varmt vann før jeg blander det i foret så spiser hun tvert.

Har opplevd at hun har hatt perioder med dårligere matlyst, så har det kommet tilbake. Så om hunden din er i ellers god form så kan det jo bare være en liten "matlei" periode også? kanskje?

AnonymBruker
Skrevet

Har du sjekket munnen hans? Min hund ville ikke spise og jeg skjønte ikke hvorfor før jeg ved en tilfeldighet så han gjespe og så at en kvist hadde satt seg fast mellom tennene.

Anonymous poster hash: 0b6ca...b7d
Gjest Svampebob1
Skrevet

Jeg har en pomeranian hund. Han får kun sin mat og ingen menneskemat. Hver morgen når vi står opp så klarer han nesten ikke å vente til jeg gir han mat, hopper og bjeffer. Det gjør han hver morgen, men imorges så vil han ikke spise. Maten står men han nekter å røre den. Magen hans rumler, og lager lyder. Det er så irriterende å høre på men han vil ikke spise. Hva skal jeg gjøre? Han var hos svigerforeldrene igår, så lurer på om de ikke har gitt han matrester. Men de vet og har fått beskjed om at de ikke skal gi han menneskemat. Synes det er så rart siden han har spist hver morgen og plutselig idag vil han ikke spise.Anonymous poster hash: 39a97...64d

Høres ut som at han har vondt i magen.

Det hender min har akkurat det samme problemet.. Vil ikke spise, det rumler i magen og innimellom kommer det dufter ut fra baksiden som det lukter noe salig av!!

La hunden få bestemme matinntaket selv. Ta en lang gåtur med han etterhvert, så får han ting fortere på plass og matlysten kommer fortere tilbake. Tur i skogen er god medisin for det meste for hunder ;-)

Gjest Ozelot
Skrevet (endret)

Jeg har også en hund som har minmalt med matlyst.

Først så ringer du veterinær og bestiller time for å sjekke at det ikke er noe som feiler hunden. Hvis hunden er helt fin, så kan det hende den bare er matlei, som andre har skrevet før meg.

Gi vom og hundemat! Som du finner i dyrebutikker eller på nett. Dette er mat som er mest naturlig for hunder da dette er 100% rent kjøtt uten tilsetningstoffer som du kan finne i tørrforet. Vom og hundemat hjelper dessuten på hunder som promper/har mye luft i magen! Det er nemlig tørrforet som forårsaker luft i magen. Etter at jeg gikk over til V&H så hadde hun ikke lengre luft i magen, hun gledet seg til maten(kastet seg over den) og du får generelt en friskere hund.

http://www.vomoghundemat.no/

Nr. 25 og nr. 33 er de mest populære synes jeg å huske. Billig er det også med tanke på hvor mange kg du får per pris. Spesielt med den lille hunden du har! Jeg må kjøpe inn oftere da jeg har en stor hund(hovawart) :handle:

Red: Skrivleif

Endret av Frikke94
Skrevet

Jeg har en papillon, og hun er nå inne i en "mat lei" periode. Er det pølser på grillen, er hun i hundre- selvfølgelig.

Jeg holder meg til Royal C. Hun får forskjellige typer, til chihuahua feks.

Nå kjøpte jeg denne : http://www.royalcanin.no/produkter/products/hundefor-i-faghandel/size-health-nutrition/mini-1-10-kg/mini-exigent

Gikk rett ned :)

Hun fikk V&H en periode, men det ble for mye gris. Orket ikke det lengre.

Gjest Nexus
Skrevet (endret)

Det hender med min hund innimellom, magen rumler og hun virker kvalm. Da spiser hun gjerne gress (og det hjelper magen å regulere seg). Det går over etter en dag hos min hund. Om din hund ikke spiser på et par dager, ville jeg søkt veterinærhjelp. Drikker den likevel? Viktig at den får i seg væske.

Om den er ekstra glad i våtfor (og du kun har prøvd tørrfor, men det vet jeg jo ikke), så kan det få fart på apetitten.

Endret av Nexus
AnonymBruker
Skrevet

Vår han-pomme blir ofte veldig matlei, og nekter å spise maten sin på flere dager. Han får både tørr (royale) og våtfor(butikkfor). Kjøpte en ball med hull i som man putter i foret, og den elsker han! Da spiser han maten sin. Han springer etter den og får maten ut ved at den ruller på gulvet.
Noen ganger sultestreiker han helt fordi han skal ha snackset sitt.. Han har et helt sinnsykt pågangsmot ihvertfall! :P

Anonymous poster hash: 2c282...a6f
AnonymBruker
Skrevet

Han har spist normalt igår. Men idag er han på igjen. Nekter å spise. Måtte gi han (selv om jeg ikke ville) litt gulost så jeg slipper å høre magen hans rumle, synes så synd på han :( Igår når han la seg til å sove, så kastet han opp. Men rett etterpå var han leken. Snodig. I morges ringte jeg til veterinær og fikk beskjed om at noen ganger er de bare dårlig i magen, og at jeg skal gi han Zoolac og kokt file. Driver å ordner med det nå.

Gjest Lolita8
Skrevet

Min kar har også sånne perioder der han er matlei. Får vanligvis mat tre ganger om dagen, da V&H. Hvor gammel er hunden?

Jeg ser ikke på det som krise når min velger å ikke spise men er i ellers fin form(ingen oppkast, diarè, opplagt), da jeg har fått anbefalt av veterinær å ha en matfri dag. Så lenge hunden ikke virker å ha vondt, eller er i dårlig form må du bare puste. Du kan jo godt ta han til veterinær, bare i tilfelle :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...