Gjest Sandra29 Skrevet 13. april 2004 #1 Del Skrevet 13. april 2004 Hei! Forsøker nå å bli gravid og har jo da slutta med p-pillen. Har tatt pillen i hele 10 år! Så er jo forberedt på at det kan ta tid. Problemet er bare at jeg nesten daglig sliter veldig med hodepine (har migrene fra før). Lurer dermed på om det kan være fordi jeg har sluttet med pillen? Har også begynt med Folat...Er det noe jeg kan gjøre for å slippe unna hodepinen som kommer så ofte? Vil jo gjerne klare å gå på jobben. På forhånd takk for evt svar! Dette er første gang jeg leser og skriver et innlegg i KG. Mvh Sandra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppelure Skrevet 13. april 2004 #2 Del Skrevet 13. april 2004 Hei og velkommen hit! Om hodepinen har noe med pille kutt å gjøre vet jeg ikke. Har ikke hørt om det før. Da jeg sluttet på pillen var det heller en utelukkende positv opplevelse. Kroppen føltes både letter og bedre. Får du i deg nok jern? Det er ofte grunnen når jeg har vondt i hodet. Det eller for lang kveld på byen .. hihih men det er vel neppe tilfelle for deg (hver dag). Ønsker deg lykke til, og velkommen hit! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. april 2004 #3 Del Skrevet 14. april 2004 Har hørt om folk som får migrene når de begynner på pillen, så det er sikkert mulig å få det av å slutt også. Se om det gir seg etter hvert når systemet kommer igang, evt. snakk med legen din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zmurfette Skrevet 14. april 2004 #4 Del Skrevet 14. april 2004 Hodepine kommer ofte i forbindelse med endring i hormonnivåene i kroppen, og de endres så absolutt når du slutter på pillen. Om hodepinen vedvarer ville jeg tatt kontakt med lege. Men jeg ville ha holdt ut en stund på vanlig smertestillende (paracetamol, ibuprofen) først for å se om det ga seg.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pygmilla Skrevet 14. april 2004 #5 Del Skrevet 14. april 2004 ...men det er noen typer smertestillende man ikke skal ta når man prøver å bli gravid, siden de fortrenger fettsyrer som fosteret trenger for å feste seg i livmoren. Paracetamol er visst ok, siden det ikke virker på hele kroppen (?) Litt usikker på detaljene, siden jeg (bank i bordet!) aldri har behov for å ta smertestillende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zmurfette Skrevet 14. april 2004 #6 Del Skrevet 14. april 2004 Paracetamol tabletter virker på hele kroppen (alle tabletter man tar virker på hele kroppen, de kommer ned i magen - tas opp i blodet - blodet frakter virkestoffet rundt i hele kroppen), men det du tenker på er kanskje det mediaoppslaget som var for en stund siden om at NSAIDs (f.eks. ibuprofen) kan gjøre det vanskeligere å bli gravid? Forskning viser at store doser slike legemidler over lengre tid kan påvirke fruktbarheten, så om jeg hadde prøvd å bli gravid over lengre tid uten å få full klaff hadde jeg nok vært forsiktig med store doser NSAIDs, hvis ikke hadde jeg tatt sjansen på å bruke de.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sandra29 Skrevet 15. april 2004 #7 Del Skrevet 15. april 2004 Tusen takk alle sammen, for gode svar og tips! Jern skal kjøpes inn, for det var noe jeg ikke har tenkt på! Alle tips tas i mot med takk, jeg ANER nesten ingenting om hva jeg har begitt meg inn på. Så det å lese KG er skikkelig matnyttig :-) Nå skal det læres mye, for jeg er tross alt 29 år og det er jo på tide! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå