AnonymBruker Skrevet 22. juni 2013 #1 Skrevet 22. juni 2013 Jeg og kjæresten har vært sammen i snart 2 år og for noen måneder siden kranglet vi mye. Dette var pga en hendelse som skjedde 1 år før vi ble sammen der jeg kysset eksen min etter vi hadde slått opp for å så si at jeg følte det ble feil.. Kjæresten er ganske konservativ og streng på at jenter skal oppføre seg ordentlig, så han mente at dette var veldig ille av meg og vi har slitt med dette i ettertid.. (Forstår at jenter bør oppføre seg, men finnes da grenser) Vi bestemte oss for å "utsette" problemene litt da det var mye eksamener osv i den perioden vi begynte å krangle over dette temaet .. Og nå er plutselig tiden for å ta det opp igjen. Jeg har merket at noe har vært galt de siste ukene, men ikke riktig skjønt hva før han idag sa at han ville vi skulle ta en pause for å senere få en ny start. (Han mener jeg må "kalle meg singel/ si vi har pause" og vise verden at jeg er en jente som oppfører meg..) Men.... Vi har lenge planlagt å flytte sammen og dette ville han uansett at vi skulle uansett "venner" eller "kjærester" Hva mener han med denne pausen? Trenger han bare litt tid for seg selv? Virker jo rart at han skulle ville dumpe meg hvis han vil at vi skal bo sammen..? Er helt knust, vil snakke med han.. Men samtidig vil jeg ikke ødelegge pausen.. Hva tror dere? Trenger råd.. :/ (Av erfaring har pauser alltid bare ført til brudd.. Men han sier det er annerledes her, og at han bare vil vi skal ta litt avstand..) jeg gråt da jeg dro fra han her om dagen, og da sa han at det skulle gå bra, at det kom til å ordne seg.. Veldig forvirret.. Hjelp Anonymous poster hash: ee7d5...4f6
Gjest Murica Skrevet 22. juni 2013 #2 Skrevet 22. juni 2013 Unnskyld meg, men krangler dere om ett kyss som skjedde mellom deg og eksen ett helt år før dere to i det heletatt ble sammen?? 15
Gjest anonym Skrevet 22. juni 2013 #3 Skrevet 22. juni 2013 Kanskje han føler at han aldri ga deg en konsekvens siden du kysset eksen, at der er noe han har hatt i seg lenge? Kjenner meg litt igjen, men jeg er dame, mannen jeg så , har sett ei annen litt innimellom før vi ble ordentlig sammen. Dette er jo ikke akkurat det samme som din situasjon, men det jeg mener å si er at dette er noe jeg har tenkt mye på, vi har kranglet mye pga det, pga mistillit, jeg klarer ikke stole på han helt, så vi har hatt pause pga det, noe jeg tok initiativ til. Jeg følte for å markere at jeg ikke tolerer sånt. Mulig typen din tenker noe i den duren?
Utennavn442 Skrevet 22. juni 2013 #4 Skrevet 22. juni 2013 Ja.. Det skal sies at det er andre til han mener jeg har gjort feil også da. Som å hatt sex med en jeg holdt på med, men som jeg endte opp med å ikke bli sammen med. Veldig konservativ type.. Men jeg elsker han, og trenger råd om hva det virker som om han vil..
Utennavn442 Skrevet 22. juni 2013 #5 Skrevet 22. juni 2013 Det kan være.. For meg virker det som om han vil starte på nytt for å begynne med "full tilitt" .. Var nemlig litt tull da han ikke viste at vi kysset "den kvelden for 3 år siden" og dette fikk han vite for noen måneder siden..
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2013 #6 Skrevet 22. juni 2013 Kanskje han føler at han aldri ga deg en konsekvens siden du kysset eksen, at der er noe han har hatt i seg lenge? Kjenner meg litt igjen, men jeg er dame, mannen jeg så , har sett ei annen litt innimellom før vi ble ordentlig sammen. Dette er jo ikke akkurat det samme som din situasjon, men det jeg mener å si er at dette er noe jeg har tenkt mye på, vi har kranglet mye pga det, pga mistillit, jeg klarer ikke stole på han helt, så vi har hatt pause pga det, noe jeg tok initiativ til. Jeg følte for å markere at jeg ikke tolerer sånt. Mulig typen din tenker noe i den duren? Er litt ny på det her. Men mente å svare innlegg nr 2 til deg. Tror muligens det er noe av det samme.. Anonymous poster hash: ee7d5...4f6
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2013 #7 Skrevet 22. juni 2013 Som du skriver selv, pause fører som regel bare til brudd. Hva er vitsen med en pause egentlig? At han er konservativ er jo greit nok, men å gnåle om en hendelse som skjedde et år før dere i det hele tatt ble sammen er bare latterlig i dagens samfunn. Er det en jomfru han er ute etter, det finnes også i Norge. Dessverre er de aller fleste muslimske jenter som har en far eller bror som vokter over disse, så han må i tilfelle nok konvertere. Anonymous poster hash: 0a5fe...2dd 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2013 #8 Skrevet 22. juni 2013 Hææææ? Først og fremst, ha pause fordi vedkommende skal være "singel" og i tillegg oppføre seg? Dette er sannsynligvis noe av det sløveste jeg har lest i dag, og ikke bare på KG. Også, en pause lover aldri bra. Noen ganger kan avstand hjelpe litt, men man trenger jo ikke å bryte hele greiene. Anonymous poster hash: 024a5...7a5 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2013 #9 Skrevet 22. juni 2013 Ikke sant.. Har omtrent sagt det samme til han.. Og da bruker han uttrykket at jeg er "den beste av de værste" han sier at han ikke kan finne noe bedre (tolker dette litt som at det ikke helt er det han vil..) Tror dere han bare trenger et par dager til å tenke seg om så vi kan starte på nytt med null drama og null hendelser å ta opp.. Full tillit fra startenAnonymous poster hash: ee7d5...4f6
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2013 #10 Skrevet 22. juni 2013 Hææææ? Først og fremst, ha pause fordi vedkommende skal være "singel" og i tillegg oppføre seg? Dette er sannsynligvis noe av det sløveste jeg har lest i dag, og ikke bare på KG. Også, en pause lover aldri bra. Noen ganger kan avstand hjelpe litt, men man trenger jo ikke å bryte hele greiene.Anonymous poster hash: 024a5...7a5 Nei, det er det her jeg heller ikke skjønner..? Men det som gjør meg forvirret fra å tro at nå er det slutt er at han fortsatt vil bo samme med meg.. ? At vi da skal flytte inn når sommerferien er over. Virker jo ikke som at han bare skal dumpe meg da? Anonymous poster hash: ee7d5...4f6
Gjest Valentina Skrevet 22. juni 2013 #11 Skrevet 22. juni 2013 Det er godt mulig denne pausen er en metode mange bruker for å få partneren til å 'skjerpe'seg ved at man forlater partneren i en tilstand av uvisshet og straffer partneren på den måten. Partneren,hvis personen er forelsket,vil da gjøre alt for å fikse forholdet....det kan være bra i de tilfeller partneren oppfører seg utrolig dårlig,men kan også brukes for å kontrollere en partner. Er det det siste så kan det være begynnelsen på enda mer korrigering og nedbrytning av partneren(hvis det er en psykopat du har med å gjøre) Eller han vil bare ha litt fred eller vil slå opp med deg:-)
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2013 #12 Skrevet 22. juni 2013 Kloke ord.. Kan jo rett og slett bare være at han vil jeg skal skjerpe meg og skjønne at han mener det. Anonymous poster hash: ee7d5...4f6
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2013 #13 Skrevet 22. juni 2013 Kanskje han føler at han aldri ga deg en konsekvens siden du kysset eksen, at der er noe han har hatt i seg lenge? Kjenner meg litt igjen, men jeg er dame, mannen jeg så , har sett ei annen litt innimellom før vi ble ordentlig sammen. Dette er jo ikke akkurat det samme som din situasjon, men det jeg mener å si er at dette er noe jeg har tenkt mye på, vi har kranglet mye pga det, pga mistillit, jeg klarer ikke stole på han helt, så vi har hatt pause pga det, noe jeg tok initiativ til. Jeg følte for å markere at jeg ikke tolerer sånt. Mulig typen din tenker noe i den duren? Men hva ble utfallet av pausen? Har dere nå gått inn i et forhold med mer tillit? Tror det kan være det som er noe av problemet her..Anonymous poster hash: ee7d5...4f6
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2013 #14 Skrevet 22. juni 2013 Muligens veldig kloke ord, men og en veldig ufin måte å straffe noen på. Det er forståelig om en vil ytre misnøye, men dette er ikke den riktige måten å gjøre det på. Dette skaper usikker og utrygghet. Ikke enhver mann ville konsekvent prøvd å gjøre alt for å redde forholdet igjen. Ikke sendt han i kjelleren heller, men det hadde skapt mye unødvendig ubalanse mellom dere. Forelsket eller ei. Og det høres jo ut som det er tillitsproblemer i bunn her egentlig. Og det er ikke alltid det er like smart 'to fight fire with fire'. Det finnes andre måter å kommunisere på. Å bruke såpass stor grad av hersketeknikker bare fordi en vil si at vedkommende skal skjerpe seg litt? Hvor gamle er dere? Anonymous poster hash: 024a5...7a5
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2013 #15 Skrevet 22. juni 2013 Ikke sant.. Har omtrent sagt det samme til han.. Og da bruker han uttrykket at jeg er "den beste av de værste" han sier at han ikke kan finne noe bedre (tolker dette litt som at det ikke helt er det han vil..) Tror dere han bare trenger et par dager til å tenke seg om så vi kan starte på nytt med null drama og null hendelser å ta opp.. Full tillit fra startenAnonymous poster hash: ee7d5...4f6 Neppe. Nei, det er det her jeg heller ikke skjønner..? Men det som gjør meg forvirret fra å tro at nå er det slutt er at han fortsatt vil bo samme med meg.. ? At vi da skal flytte inn når sommerferien er over. Virker jo ikke som at han bare skal dumpe meg da?Anonymous poster hash: ee7d5...4f6 Ja, det er veldig motstridende dette. Hvorfor i alle dager skulle dere planlegge å flytte sammen samtidig som dere skal ha en pause? Dette er noe av det mest spesielle jeg noen gang har hørt om! Men bare noe av det da. Om han vil dumpe deg, eller flytte sammen med deg, er ikke godt så å si altså. Men hva som kan sies, er at denne tryggheten han sørger for nå kan kanskje speile noen egne problemer og issues. Anonymous poster hash: 024a5...7a5
TheHairyToothfairy Skrevet 22. juni 2013 #16 Skrevet 22. juni 2013 begrepet pause er rett og slett tåpelig i min verden. enten er man sammen eller så er man ikke. å be om pause blir litt som å gå fra den tøffeste radiobilen på tivoli, og forvente at man skal ha en slags rett på å få den tilbake senere. 4
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2013 #17 Skrevet 22. juni 2013 Hva mener du med egne problemer å issues? Neppe. Ja, det er veldig motstridende dette. Hvorfor i alle dager skulle dere planlegge å flytte sammen samtidig som dere skal ha en pause? Dette er noe av det mest spesielle jeg noen gang har hørt om! Men bare noe av det da. Om han vil dumpe deg, eller flytte sammen med deg, er ikke godt så å si altså. Men hva som kan sies, er at denne tryggheten han sørger for nå kan kanskje speile noen egne problemer og issues.Anonymous poster hash: 024a5...7a5 Anonymous poster hash: ee7d5...4f6
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2013 #18 Skrevet 22. juni 2013 Men flytte sammen skal vi gjøre uansett.. Han ber meg slappe av og sier at det ikke er så ille som det virker med "pause" At vi bare tar en ting av gangen og snakkes sammen hvordan vi gjøre det..? Skjønner ikke? Skal ha ne meg være rolig for å så dumpe meg på hue og rava som kjæreste, for å så bo med meg som venn? Er noe som sier meg at det kanskje kommer til å gå bra... Hvorfor skal han ellers si at å flytte sammen det gjør vi uansett? Og at det kommer til å ordne seg? Anonymous poster hash: ee7d5...4f6
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2013 #19 Skrevet 22. juni 2013 Han manipulerer deg, ser hvor langt han kan strekke strikken før du setter foten ned. Har du ingen egen vilje? Skal du bare sitte pent på en stol med foldede hender i hele sommer for å vise han at du kan oppføre deg mens dere har "pause"? Latterlig. Og å lage et problem av noe som skjedde over 1 år før dere i det hele tatt ble sammen er jo sykelig. Er du sikker på at du ønsker å være i dette forholdet? For det første virker det som dere har veldig forskjellig verdigrunnlag. For det andre virker han manipulerende, og det kommer bare til å bli verre etter som tiden går. Plutselig sitter du der og er en viljeløs klump som bare danser etter hans pipe. Men du får aldri gjort det bra nok, skjønner du. Han vil alltid finne noe feil som du må "motbevise" for han. Få av deg de rosa brillene og se han som han virkelig er. Vil du på død og liv ha han likevel? I så fall, lykke til.
Chenet Skrevet 22. juni 2013 #20 Skrevet 22. juni 2013 Hvorfor lar du han definere hva som er akseptabel oppførsel for deg? Det virker kontrollerende og i sunne forhold så er ikke dette en akseptabel handlingsmåte. Jeg syns du skal tenke deg nøye om her før du tar ham tilbake - for ja det er like mye du som skal ta ham tilbake som han skal ta deg tilbake. Jeg syns du burde være skeptisk til en sånn oppførsel, hva er det neste han kan finne på å straffe deg for? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå