Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken salat og andre grønnsaker synes dere er godt til skalldyr som reker, kreps og krabbe?

Tenker da på kald salat, har lyst til å lage en slags reke og krabbe salat, men usikker på hva som vil smake godt sammen.

Det skal være majones til, men bare en liten dæsj. Majonesen vil inneholde hvitløk og tobasco, så den vil bli ganske heit.

Håper noen har litt tips til meg, jeg kom ikke lenger enn til salat og paprika :fnise:

Tenkte også å lage krutonger selv for litt ekstra crunch!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Paprika, agurk, avokado.

Vil litt vårløk bli for mye, med tanke på hvitløken?

AnonymBruker
Skrevet

Mais, salatblad (eller spinat), tomat.

Om hvitløk OG vårløk blir for mye spørs jo litt hvor sterke smaker du liker? Om feks rekene er grillet ville jeg hatt vårløk i. Om du har i vanlige kokte reker ville jeg i stedet drysset over noen ferske urter på toppen og droppet vårløken. Litt dill i stedet. Eller et lett dryss gressløk. Muligens heeelt finhakket vårløk, mer som garnityr?

Anonymous poster hash: 696bf...97d
Skrevet

mango å avocado passer godt til dette :)

AnonymBruker
Skrevet

Kommer litt an på om du skal bruke salaten til hovedrett eller forrett.

Til forrett synes jeg det er godt med avokado, som allerede nevnt, og så enten mango eller rosa grapefrukt, koriander og en sursøt vinaigrette med chili.

Til hovedrett har jeg selv lyst til å teste denne i løpet av sommeren, med blant annet nypoteter, vårløk, estragon og en tynn majonesbasert dressing med hvitvin i:

http://smittenkitchen.com/blog/2013/05/lobster-and-potato-salad/

Anonymous poster hash: 360b8...7f7
Skrevet

Takk for tips alle sammen!

Det vil nok bli mer som en forrett.

Jeg er ikke så flink til å tenke med smaksløkene, men fikk lyst til å prøve noe nytt neste gang vi har reker o.l i hus ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...