Gå til innhold

Søker jobb, får pokes og profilbildelikes istedet

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei, alle sammen! Okej, nå håper jeg noen av dere kan hjelpe meg med hva jeg burde gjøre, for det her satte meg litt ut.

Søkte for noen dager siden på en stilling på en klesbutikk. Kom personlig og leverte søknaden til sjefen, en ung gutt, sikkert bare noen år eldre enn meg, som smilte og sa at han alt hadde hatt noen inne til intervju, men at det var gode sjanser enda. Følte alt i alt at ting gikk ganske som planlagt, helt til nå.

For idag legger han meg til på facebook. Gikk gjennom bildene mine og fjernet dem jeg ikke syntes var passende for en sjef å se, før jeg godtok venneforespørselen.

Nå har fyren likt to av profilbildene mine OG poket meg.

Situasjonen er fryktelig uprofesjonell, klein og rar. Tar det jo såklart som et kompliment, men var jobbintervju jeg håpet på da jeg tok kontakt, ikke flere profilbildelikes..

Hva burde jeg gjøre fornoe ?! Late som ingenting? Skrive til han at jeg kun poker tilbake hvis han kaller meg inn til intervju ?

På forhånd takk for svar :)

Endret av Yvonne
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vlle ikke gjort noe i det hele tatt. Bare oversett det. Får du jobb, er jo det flott, men jeg ville ikke oppfordret ham til den typen oppførsel.

Skrevet

tror det er best å ikke være no særlig "lekende" eller alt for lett i tonen tilbake, da dette høres ut som en fyr som vil kunne ta den minste ting som invitasjon....

si kort og konsist at du gjerne ønsker et tidspunkt for jobbintervju, da du er i en jobbsøkerprosess og gjerne vil avtale andre intervjuer i samme periode...

• Liker 2
Skrevet (endret)

Hehe, ja, det er litt uprofesjonelt. Kanskje han ikke vet det?

Det virker som om han syns du var litt søt, og vil ha kontakt med det - jobb eller ikke.

Liker du han, syns jeg du bør poke tilbake, snakke med han og alt sånn. Men om du er lite keen, lar du bare være :P

Tror ikke du kommer til å få jobben. Da hadde han ikke lagt deg til som venn på Facebook og måttet poke deg for å få din oppmerksomhet. Eller så vil han bare sjekke om han kan komme noen vei med deg først :P

Innlegget er redigert som ledd i rydding.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
Skrevet

Damn, du må være skiiitlekker for at en sjef skal gjøre noe så upassende.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Tråden er ryddet for avsporinger, og overskrift endret. Til neste gang: overskrift endres ved å trykke på "rediger innlegg" i full editor. Spørsmål til moderering skal tas på ris og ros, eventuelt direkte til moderator.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 1
Skrevet

Jeg ville ikke godtatt venneforespørselen hans in the first place. Men siden du har gjort det, ville jeg bare latt vær poking og annen kontakt på facebook, ihvertfall til du har fått avklart hva som skjer i forhold til jobben/om du får intervju.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

jeg hadde nok ikke regnet med at du får jobben når han heller prøver å bli venn med deg. Virker jo mye mer som han bare vil sjekke deg opp

Anonymous poster hash: c5f03...d5b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...