Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Marthe
Skrevet

Jeg vært sammen med kjæresten min i snart ett år, han er 35 jeg er 29. Vi har begge barn fra før, jeg har et bra forhold med barnefaren - han har et "bedre" med barnemoren. Jeg sliter litt med følelser av at det blir for tett mellom de. Det er supert at de har et godt forhold, men det er forskjellig som gjør at jeg får slike følelser.

Av og til spiser kjæresten middag hos ex`en når han skal hente barna til helgen, blir der ofte ett par timer, hun har også ny kjæreste og dette gjør han bare hvis ex`ens kjæreste ikke er hjemme fordi han hadde ikke likt det som han sier. De har en veldig flørtete/tullete tone seg i mellom, jeg har ikke sett de mye sammen, men av det han forteller så har de det. For en stund siden var de på en flere timers lang sykkeltur sammen, bare de to. Det var ikke planlagt, det var ganske tilfeldig at det ble slik, men det var ikke noe han "måtte" gjøre.

Han sier at hun forteller han mer om problemer hun har enn hun forteller til venninnene sine. Også om problemer som hun og kjæresten har. Han kommenterer stadig på facebook bilder av hun og barna, hvor flotte de er osv.

Jeg synes som sagt det er flott at de har et godt forhold og samarbeid, men synes dette blir for mye, har ikke noen gode følelser rundt det og vet ikke om jeg klarer å "ha det sånn." Hva tenker dere om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altfor mye.

Utrolig at du har tolerert dette.

Jeg har barn med eks, men kunne aldri funnet på å sykle turer med han og be han over på middag når nye sambo ikke er der.

Rart de gjorde det slutt hvis de trives så godt med hverandre :s

• Liker 1
Skrevet

Folk får vel finne ut hva som passer for seg selv. Noen lever godt i åpne forhold, andre kunne aldri tenkt seg slike løsninger. At gubben din kommer godt overens med ex. er bra for barnet dems, ikke nødvendig bra for deg.

Skrevet

Jeg syns også at dette er altfor mye kontakt. TS bør ta det opp med kjæresten og høre hva han sier.

Gjest Heartbeat
Skrevet

Dette hadde jeg overhodet ikke akseptert. Jeg hadde nok bare gått min vei..

• Liker 1
Skrevet

Skjønner godt at du synes det blir for mye. Flott at de har et godt forhold, men middagsinvitasjoner uten ny partner og lang sykkeltur blir i meste laget når de er etablert på nytt.

Velger man å etablere seg på nytt så mener jeg man bør tone ned kontakten med eks en del, selv om det er flott at man kan "omgås som folk". Skal det da inviteres til felles middag så bør den eller de nye partnerne også være med.

Skrevet

min eks kjæreste kjøpte gaver til nyfødt baby til sin ekskona ( babyen med ny mann altså), kommentert hennes bilder, tok bilder av henne på sin tlf, fortalte hun ALT ( fortalte veldig intime detaljer om meg og oss), hun kunne finne på å komme bortom til oss ( forlat barn og ny mann hjemme og kom til oss på Nyttårasaften), sammenlignet meg og henne ( i hennes favor) osv osv. til slutt fikk jeg nok og eksplodert. så ble jeg beskyldt av han for å være sykelig sjalu og bl.a. at det er normalt i Norge å ha en sånn forhold til eks og at jeg med min utenlandsk kultur må bare godta det. da takket jeg for meg. anbefaler deg å ta alvorlig prat med din mann.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...