Thorn Skrevet 21. juni 2013 #1 Skrevet 21. juni 2013 Under kveldskosen fant jeg en klump på halsen til katten, under halsbåndet. Den er ca en halv centimeter i diameter, ganske hard, og huden er rød. Men katten virker ikke plaget av den, og han viser ingen tegn til ubehag når jeg tar på klumpen. Jeg tenker betennelsesbyll, men vet ikke hvordan det arter seg? Når han har hatt betente sår før har jeg ikke visst om sårene før de har sprukket opp... Kan det være noe annet? Insektstikk, for eksempel? Jeg skal egentlig på ferie i morgen, men vurderer å bli hjemme i tilfelle han trenger veterinærbehandling... Noen som har opplevd klumper som ikke har vært betennelse? *krysser fingrene for at det er noe som går over av seg selv*
fruBeist Skrevet 21. juni 2013 #2 Skrevet 21. juni 2013 Jeg mener å huske at en pus vi hadde før hadde en fettkul i nakken. Og at den i følge dyrlegen var helt ufarlig.
Thorn Skrevet 21. juni 2013 Forfatter #4 Skrevet 21. juni 2013 Han kan jo ha hatt en flått uten at jeg har merket det, men vil ikke klumpen ha et merke på midten der bittet var? Kunne ikke se noe slikt. Er forresten en verkebyll hard eller myk?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå