Gjest Trolletrine Skrevet 21. juni 2013 #1 Skrevet 21. juni 2013 Datteren min er drøyt 11 mnd nå, og får 90 ml NAN 3 til frokost, samt 150 ml på kvelden etter kveldsmat. Hvor mye gir dere andre deres barn på samme alder? Og dere som har begynt å introdusere barnet for vanlig melk- er melken kjøleskapkald eller oppvarmet?
Sol79 Skrevet 21. juni 2013 #2 Skrevet 21. juni 2013 Jeg gir kjøleskapskald lettmelk til min 1-åring. Han likte ikke varm mme, så vi ga den kald også. Han drikker sikkert en halv liter i løpet av dagen.
Gjest Trolletrine Skrevet 22. juni 2013 #3 Skrevet 22. juni 2013 Tusen takk for svar:-) Vi ga vanlig lettmelk i dag- først kald, men da ville hun ikke ha. Deretter varmet vi melken litt, og da gikk det nedpå. Men når slutter man helt med NAN?
Sol79 Skrevet 22. juni 2013 #4 Skrevet 22. juni 2013 Jeg sluttet tvert i og med at han likte vanlig melk. Bruker bare mme i grøten.
gjärd Skrevet 23. juni 2013 #5 Skrevet 23. juni 2013 Er det ikke sånn at barn skal ha H-melk og ikke lettmelk..? Det sa i allefall helsesøster til meg. Min datter er 1 1/2 og liker ikke vanlig kald melk. Kanskje jeg skal heller varme litt på den. :-) Tror nok hun får "for mye" mme.. Hun er veldig glad i flaska og spør gjerne etter mer når det blir tomt :-/
Gjest Trolletrine Skrevet 23. juni 2013 #6 Skrevet 23. juni 2013 Utifra hva jeg har lest meg til, så skal barn ha de magre melkeproduktene pga det mettede fettet samt for å tidlig opparbeide sunne vaner. Unntaket er de barna som er veldig tynne og derfor trenger det ekstra fettet. Samtidig leste jeg at det også finnes forskning som viser at barn som får fet melk oftere opprettholder en sunn vekt senere i livet....er til å bli usikker av! Men jeg satser på sunn fornuft og gode råd, så tar vi det derfra;-)
gjärd Skrevet 23. juni 2013 #7 Skrevet 23. juni 2013 Det var helsesøster som fortalte meg at barnet skulle ha H-melk og ikke lett / ekstra lett.. :-) Men man får jo tusen forskjellige råd ;P
Nerine_ Skrevet 23. juni 2013 #8 Skrevet 23. juni 2013 Det var helsesøster som fortalte meg at barnet skulle ha H-melk og ikke lett / ekstra lett.. :-) Men man får jo tusen forskjellige råd ;P Før sa de at barn skulle ha h-melk, men det har de gått bort fra. De får nok fett gjennom kosten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå