AnonymBruker Skrevet 21. juni 2013 #1 Skrevet 21. juni 2013 Venninna mi (en veldig god venninne) er virkelig helt ute av kontroll. Mye festing, problemer med politiet, slosskamper osv. Hun har klart å miste lappen og fått sparken fra jobb. Ting blir bare verre og verre. Jeg skjønner ikke hva som skjer! Hun var en så søt og fin jente før. Nå er det akkurat som hun bare gir faen i alt. Hun bare fester og havner stadig i problemer. Det går rykter om at hun har begynt å henge med noen narkomane da. Hun nekter for det At hun henger med de og har begynt med narkotika. Jeg aner ikke, men hun virker veldig fjern når jeg snakker med henne på tlf. Jeg har ikke sett henne på lenge. Hun avlyser avtaler eller så dukker hun bare ikke opp. Merkelig. Jeg har snakket litt med storesøsteren hennes og hun sa iallefall familien er bekymret. Pga all festingen osv. Hun bare oppfører seg rart. Ting stemmer bare ikke. Hun høres som sagt fjern ut på tlf og møter ikke opp til avtaler. Det er ikke likt henne. Hun mener på at ingen ting er galt og at hun blir sur fordi alle maser. Vi har i alle år fortelt hverandre alt. Hun mener på at ting er okey, men jeg tror ikke det. Det er ikke vanlig å sitte hjemme å drikke alene på en vanlig hverdag. Altså drikke seg full. Jeg har veldig lyst til å hjelpe henne, men hva kan jeg gjøre? Jeg savner venninna mi Anonymous poster hash: 07890...c54
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2013 #2 Skrevet 21. juni 2013 pass på at du lar henne vite at du er der for henne, kanskje du kan ringe fastlegen hennes og melde bekymring også. Anonymous poster hash: d91e0...197
Gjest Valentina Skrevet 21. juni 2013 #3 Skrevet 21. juni 2013 Kan hende det har skjedd henne noe og dette er måten hun avreagerer på istedenfor å søke god og ordentlig hjelp. Eller at hun prøver å passe inn i et viss miljø og 'er med på alt'for å passe inn.
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2013 #4 Skrevet 21. juni 2013 Høres nesten ut som Amanda Bynes. Derfor er hun, ifølge KGs ekspertpanel, paranoid schizofren, personlighetsforstyrret, psykopatisk, narkotikaavhengig, og helt fin på samme tid! Nei altså, skaff venninna di hjelp. Høres ikke bra ut. Anonymous poster hash: d5218...0b8 1
vanilje123 Skrevet 21. juni 2013 #5 Skrevet 21. juni 2013 Er vanskelig å hjelpe en som ikke vil ta imot hjelp.. Kjenner meg veldig igjen i situasjonen din, står i en lignende selv, men så lenge hun det gjelder forsikrer både segselv og de rundt om at alt er bra, så er det lite du kan gjøre, unntatt å la henne vite at du er der for henne om hun trenger deg, tror jeg..
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2013 #6 Skrevet 21. juni 2013 Hvor gamle er det? Anonymous poster hash: 2ff06...ed2
Cordelia Skrevet 21. juni 2013 #7 Skrevet 21. juni 2013 Er ingen ekspert, men jeg ville ikke satt det som umulig at det er narkotika innblandet.
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2013 #8 Skrevet 21. juni 2013 Å kontakte fastlegen bør du ikke gjøre, det er et helt enormt tillitsbrudd. Da er du ikke venn lenger. Vær en venn og vær der for henne. Si at du er bekymret og vær konkret på hvorfor, men ikke mas. Du kan ikke hjelpe en som ikke vil hjelpes, men du kan sørge for at hun vet at hun har en venn. Alle trenger noen de kan ty til når det tærer på. Anonymous poster hash: a5dd3...a6d 2
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2013 #9 Skrevet 22. juni 2013 Fastlege kan ikke gjøre stort uansett iten pasientens samtykke. Venninna di har problemer. Om dette bunner ut i psykisk lidelseen traumatisk, hendelse eller annet er umulig å si.
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2013 #10 Skrevet 22. juni 2013 Fastlege kan ikke gjøre stort uansett iten pasientens samtykke. Venninna di har problemer. Om dette bunner ut i psykisk lidelseen traumatisk, hendelse eller annet er umulig å si.
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2013 #11 Skrevet 22. juni 2013 Fastlege kan ikke gjøre stort uansett iten pasientens samtykke. Venninna di har problemer. Om dette bunner ut i psykisk lidelseen traumatisk, hendelse eller annet er umulig å si. Nja, det er endel som kan gjøres og lirkes på. Uansett vil det at en lege får vite dette fra en venn oftest bli sett på som et sterkt tillitsbrudd, selv om legen velger å ignorere informasjonen.
seaworld Skrevet 22. juni 2013 #12 Skrevet 22. juni 2013 Søskenbarnet mitt hadde litt av de samme problemene med ei venninne.. Hun tok motet til seg, satt seg ned med henne og fortalte henne hvor bekymret hun var for henne og at hun ville gjøre alt hun kunne for å hjelpe henne om det var noe hun kunne gjøre. I tillegg la hun fram at hun syntes hun drakk alt for mye og alt for ofte (nesten hver dag) og at dette var noe hun måtte ta alvorlig da hun har en far som er alkoholiker. Vennskapet var turbulent i 2-3 mnd mens ting ordnet seg, men nå er det bestevenner igjen! Venninna har sluttet å drikke (kun til fest), og går nå til psykolog for å løse ting hun hadde problemer med, men som hun ikke skjønte hva var, har fått seg ny jobb og leter nå etter ny hybel så hun kan flytte hjemmefra igjen. Det hjalp for dem hvert fall, verdt et forsøk??? Lykke til! Viktig å vise henne at du bare vil hennes beste!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå