AnonymBruker Skrevet 21. juni 2013 #1 Skrevet 21. juni 2013 Jeg er en som er i et enormt dilemma om dagene. Jeg hentet en hund i Spania for en tid tilbake, hun er i dag 14 mnd og en herlig frøken. Men jeg har fått dårlig helse, den har forverret seg, jeg er i dag rullestolbruker,.og må ha hjelp til det meste, ikke så¨store problemer da jeg hentet henne og jeg ser at mannen min er i en fase med nå med økende arbeidsmengde, og dette gjør at det er en følelse av jeg ikke strekker til. Problemet er at jeg har noen få¨dager der formen min er bra. Og jeg er jo knyttet til hunden. Dette er en labrador lignende sak, og jeg liker ikke dette at jeg ikke får brukt henne som jeg tenkte. Jeg hadde en drøm om å bruke henne som en hjelper for meg. men det er jo da meningen at vi skal trene henne opp selv, men jeg klarer ikke dette selv. Hva hadde dere gjort? Hadde dere omplassert henne? Hadde dere avlivet henne? Hva ville du helt ærlig gjort? Jeg ser at hun blir mer og mer rastløs, og hun er jo en hund som krever mye. Anonymous poster hash: 8bbac...eb7
lilletuss87 Skrevet 21. juni 2013 #2 Skrevet 21. juni 2013 Jeg ville ikke avlivet hunden!! Finn heller ett annet hjem til henne da.. men du kan jo søke etter hjelp med hunden din, få hjelp av noen andre til å trene henne opp for deg. Søk litt på nettet så finner du ut av det Er jo en mulighet det siden du sier selv at du ikke har muligheten.. Lykke til 4
Santflows Skrevet 21. juni 2013 #3 Skrevet 21. juni 2013 Jeg hadde omplassert henne - fordi hun har et liv verdt å leve. 6
Portvinpiken Skrevet 21. juni 2013 #4 Skrevet 21. juni 2013 (endret) Det er ikke enkelt å finne et godt hjem, og et raskt søk viser mange hunder til omplassering. Spesielt nå om sommeren. Dessuten risikerer man at dette blir nok en hund som omplasseres igjen og igjen og igjen. En skjebne jeg ikke unner noen. Avlivning synes jeg ikke er et alternativ. Jeg vet ikke hva slags sykdom TS har som gjør det vanskelig å gi hunden det den trenger, men hunder er utrolig tilpassningsdyktige, så noen dager uten lang tur klarer de fint, bare det får litt mental trening som å søke godbiter inne/ute i hagen osv. Det å trene opp en hund til servicehund krever mye og ikke minst masse kunnskap om innlæring. For meg høres det ikke ut som du TS hverken visste hva dette innebar, eller kanskje ikke er så motivert? Hva med å kontakte noen som driver med opplæring av servicehunder og be om tips, råd og hjelp til hvordan dere trener? Og om du ville i utgangspunktet ha hunden som "hjelpehund", så er det jo så absolutt det den er når man er syk da... En annen løsning er å få noen til å hjelpe deg med lufting og aktivisering av hunden når du er syk. Det finnes mange som driver med professjonel hundelufting og/eller hundebarnehager. Jeg synes du skal være ærlig med deg selv først og fremst. Om du ikke egentlig ønsker å trene opp hunden, og synes det er slitsomt å ha den så får du heller kontakte SPCA som kanskje kan hjelpe deg med omplassering. Hva du enn gjør så sett ikke ut en annonse på finn eller gi den fra deg til noen som "driver med omplassering" (gjerne private). Da er det fort gjort at dette blir nok en "vandrehund" dessverre. Og tro meg - da mister du fullstendig oversikt og mulighet til å få den tilbake + at de ofte ender opp i mange ulike hjem i kortere perioder, med alle ulike treningsmetoder osv. INGEN god idè altså. Endret 21. juni 2013 av Portvinpiken
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2013 #5 Skrevet 22. juni 2013 Det er ikke enkelt å finne et godt hjem, og et raskt søk viser mange hunder til omplassering. Spesielt nå om sommeren. Dessuten risikerer man at dette blir nok en hund som omplasseres igjen og igjen og igjen. En skjebne jeg ikke unner noen. Avlivning synes jeg ikke er et alternativ. Jeg vet ikke hva slags sykdom TS har som gjør det vanskelig å gi hunden det den trenger, men hunder er utrolig tilpassningsdyktige, så noen dager uten lang tur klarer de fint, bare det får litt mental trening som å søke godbiter inne/ute i hagen osv. Det å trene opp en hund til servicehund krever mye og ikke minst masse kunnskap om innlæring. For meg høres det ikke ut som du TS hverken visste hva dette innebar, eller kanskje ikke er så motivert? Hva med å kontakte noen som driver med opplæring av servicehunder og be om tips, råd og hjelp til hvordan dere trener? Og om du ville i utgangspunktet ha hunden som "hjelpehund", så er det jo så absolutt det den er når man er syk da... En annen løsning er å få noen til å hjelpe deg med lufting og aktivisering av hunden når du er syk. Det finnes mange som driver med professjonel hundelufting og/eller hundebarnehager. Jeg synes du skal være ærlig med deg selv først og fremst. Om du ikke egentlig ønsker å trene opp hunden, og synes det er slitsomt å ha den så får du heller kontakte SPCA som kanskje kan hjelpe deg med omplassering. Hva du enn gjør så sett ikke ut en annonse på finn eller gi den fra deg til noen som "driver med omplassering" (gjerne private). Da er det fort gjort at dette blir nok en "vandrehund" dessverre. Og tro meg - da mister du fullstendig oversikt og mulighet til å få den tilbake + at de ofte ender opp i mange ulike hjem i kortere perioder, med alle ulike treningsmetoder osv. INGEN god idè altså. Det er ikke det at jeg ikke vil trene hunden men når man ser at man ikke får til å gå med den, klart at jeg kan ta turen med rullestol. Men så er det ikke alltid det er formen til det. Nei jeg har i dag søkt om å få ta i hjelp til hunden, det koster men det får bare gå. Anonymous poster hash: 8bbac...eb7
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2013 #6 Skrevet 22. juni 2013 Kan du bytte tjenester med noen? Selv om ikke kroppen din spiller på lag fungerer jo hodet, så du kan hjelpe en skoleelev med skoleoppgaver mot at h*n går tur med hunden. Anonymous poster hash: 05b1d...9be
Sugerøret Skrevet 22. juni 2013 #7 Skrevet 22. juni 2013 en avliver ikke en frisk hund. Hva med å kontakte noen som kan hjelpe dere med å trene hunden til å bli en service hund? Om det er umulig,vurder da omplassering.
Gjest Ozelot Skrevet 23. juni 2013 #8 Skrevet 23. juni 2013 I fare for å virke negativ og frekk, men nå håper jeg at du har hentet en hund fra oppdretter i Spania, og ikke en gatehund som du falt for da du var på ferie.... Jeg ville ikke ha avlivet hunden ... heller prøvd å omplassert den til noen aktive mennesker som kan hanskes med aktivitetsnivået til hunden. Dessuten tviler jeg på at du kommer til å klare å trene opp hunden selv, da dette trengs erfarne folk hvis du vil at hunden skal bli en ordentlig servicehund. Men så igjen - hvordan skal du da aktivisere den om du beholder den som hjelper? Et annet alternativ er at om du absoultt vil ha en hund, så kan du lete etter hunder som ikke krever mye aktivisering. 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2013 #9 Skrevet 23. juni 2013 I fare for å virke negativ og frekk, men nå håper jeg at du har hentet en hund fra oppdretter i Spania, og ikke en gatehund som du falt for da du var på ferie.... Jeg ville ikke ha avlivet hunden ... heller prøvd å omplassert den til noen aktive mennesker som kan hanskes med aktivitetsnivået til hunden. Dessuten tviler jeg på at du kommer til å klare å trene opp hunden selv, da dette trengs erfarne folk hvis du vil at hunden skal bli en ordentlig servicehund. Men så igjen - hvordan skal du da aktivisere den om du beholder den som hjelper? Et annet alternativ er at om du absoultt vil ha en hund, så kan du lete etter hunder som ikke krever mye aktivisering. Ville heller ikke avlivet. Men forøvrig synes jeg det er flott at noen faktisk tar tak og hjelper gatehunder. Så lenge de får nødvendige vaksiner, karantene og ikke bringer med seg sykdommer. De har rett til et godt liv, selv om de er født på gata.Anonymous poster hash: 1c10c...73c 1
Gjest Ozelot Skrevet 23. juni 2013 #10 Skrevet 23. juni 2013 (endret) Ville heller ikke avlivet. Men forøvrig synes jeg det er flott at noen faktisk tar tak og hjelper gatehunder. Så lenge de får nødvendige vaksiner, karantene og ikke bringer med seg sykdommer. De har rett til et godt liv, selv om de er født på gata.Anonymous poster hash: 1c10c...73c Men det er så utolig mange hunder her i Norge som også trenger et godt nytt hjem! Hvorfor ikke hjelpe disse hundene her først? Dessuten så er det jo også betydelig billigere da man ikke trenger karantene og sprøyter mot alle disse sykdommene som ikke er i Norge. Hvis man absoultt heller vil redde gatehundene i utlandet enn hundene her hjemme, så finnes det organisasjoner som man kan støtte. Da hjelper du hundene i det landet den er i. Endret 23. juni 2013 av Frikke94 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2013 #11 Skrevet 23. juni 2013 I fare for å virke negativ og frekk, men nå håper jeg at du har hentet en hund fra oppdretter i Spania, og ikke en gatehund som du falt for da du var på ferie.... Jeg ville ikke ha avlivet hunden ... heller prøvd å omplassert den til noen aktive mennesker som kan hanskes med aktivitetsnivået til hunden. Dessuten tviler jeg på at du kommer til å klare å trene opp hunden selv, da dette trengs erfarne folk hvis du vil at hunden skal bli en ordentlig servicehund. Men så igjen - hvordan skal du da aktivisere den om du beholder den som hjelper? Et annet alternativ er at om du absoultt vil ha en hund, så kan du lete etter hunder som ikke krever mye aktivisering. Utrolig at det går ann, Nei hun kommer ikke fra en oppdretter, hun kommer fra en familie som ikke kunne ha henne lenger. jeg dro fra Norge for å hente henne, og jeg hadde plukket henne ut fra et bilde, dette var via en organisasjon som er seriøse. Kan ikke fatte hvorfor skal det være så nye negativitet, om gatehunder, de fortjener et liv i et bra hjem de og. Det å ha en service hund er ikke så ille , og de får en del aktivisering når de blir brukt. Og jeg har fått hjelp. Men igjen jeg er ganske lei av folks hyling om gatehunder, Og dette var ikke et innlegg om gatehunder. Anonymous poster hash: 8bbac...eb7 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2013 #12 Skrevet 23. juni 2013 Men det er så utolig mange hunder her i Norge som også trenger et godt nytt hjem! Hvorfor ikke hjelpe disse hundene her først? Dessuten så er det jo også betydelig billigere da man ikke trenger karantene og sprøyter mot alle disse sykdommene som ikke er i Norge. Hvis man absoultt heller vil redde gatehundene i utlandet enn hundene her hjemme, så finnes det organisasjoner som man kan støtte. Da hjelper du hundene i det landet den er i. Ja da det gjør det. Men jeg har hatt omplasserings hunder fra norske hjem og ALDR I, ALDRI MER. Jeg kommer aldri til å anbefale andre å få norske omplasserings hunder. Anonymous poster hash: 8bbac...eb7
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2013 #13 Skrevet 23. juni 2013 Men igjen dette er ikke beregnet å være en debatt om gatehunder Så den avsluttes her og nå. Anonymous poster hash: 8bbac...eb7 1
Portvinpiken Skrevet 23. juni 2013 #14 Skrevet 23. juni 2013 Ja da det gjør det. Men jeg har hatt omplasserings hunder fra norske hjem og ALDR I, ALDRI MER. Jeg kommer aldri til å anbefale andre å få norske omplasserings hunder. Anonymous poster hash: 8bbac...eb7 Hva?? Hva er annerledes med norske omplasseringshunder? Er de annerledes enn utenlandske? 2
Gjest nicola Skrevet 23. juni 2013 #15 Skrevet 23. juni 2013 Stakkars hund! Du har jo allerede gjort din egen hund til en omplasserings hund om du ikke skjønte det. Hva med å tenke seg litt om før man henter en hund å tar med hjem? Nå må denne hunden bli forflyttet enda en gang. Det er ikke en leke. Og jeg skjønner ikke en gang at du foreslår avliving. Jeg forstår at du ønsker en hund å trene opp, men dette skulle ærlig talt vært litt bedre gjennomtenkt. Og hva er galt med omplasserings hunder fra Norge? Noen mennesker skulle aldri fått lov å ha hund. 4
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2013 #16 Skrevet 23. juni 2013 Kan du søke om permobil eller hva det heter, slik elektrisk rullestol som kan brukes ute? Her jeg bor er det ei som har tre polarhunder enda hun sitter i rullestol.Anonymous poster hash: 31754...5cd
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2013 #17 Skrevet 23. juni 2013 Stakkars hund! Du har jo allerede gjort din egen hund til en omplasserings hund om du ikke skjønte det. Hva med å tenke seg litt om før man henter en hund å tar med hjem? Nå må denne hunden bli forflyttet enda en gang. Det er ikke en leke. Og jeg skjønner ikke en gang at du foreslår avliving. Jeg forstår at du ønsker en hund å trene opp, men dette skulle ærlig talt vært litt bedre gjennomtenkt. Og hva er galt med omplasserings hunder fra Norge? Noen mennesker skulle aldri fått lov å ha hund. jaja, sitt på din høye hest. Hun er ikke bestemt til omplassering enda, ikke heller til avliving. Jeg ble syk nå for litt siden, ikke noe jeg var klar over da jeg hentet henne. Jeg hadde ikke hentet henne hvis jeg hadde visst hva jeg vet i dag. Hvor får du innlegget mitt til å bli at hun er en leke. Det å trene henne opp var bare fordi jeg tenkte at jeg kunne bruke henne til noe, da vi ikke er med i en hundeklubb, ikke driver med spor osv, Jeg har fått innvilget permobil så jeg får luftet henne selv. Jeg håper bare at DU Nicola ikke får problemer med helsa. Jeg har igjennom mitt liv vokst opp og hatt egne omplasseringshunder, og av de er det kun 1 eller 2 som har vært ærlige om hunden. Slik at jeg ble lurt. Denne hunden blir hos meg, hun skal ikke avlives,. Jeg har fått plass på et sted som trener opp den type hunder jeg har lyst til å¨dette koster med ca 1 million, men jeg skal heller ta den utgiften Men ikke døm folk ........ Anonymous poster hash: 8bbac...eb7
Gjest nicola Skrevet 23. juni 2013 #18 Skrevet 23. juni 2013 jaja, sitt på din høye hest. Hun er ikke bestemt til omplassering enda, ikke heller til avliving. Jeg ble syk nå for litt siden, ikke noe jeg var klar over da jeg hentet henne. Jeg hadde ikke hentet henne hvis jeg hadde visst hva jeg vet i dag. Hvor får du innlegget mitt til å bli at hun er en leke. Det å trene henne opp var bare fordi jeg tenkte at jeg kunne bruke henne til noe, da vi ikke er med i en hundeklubb, ikke driver med spor osv, Jeg har fått innvilget permobil så jeg får luftet henne selv. Jeg håper bare at DU Nicola ikke får problemer med helsa. Jeg har igjennom mitt liv vokst opp og hatt egne omplasseringshunder, og av de er det kun 1 eller 2 som har vært ærlige om hunden. Slik at jeg ble lurt. Denne hunden blir hos meg, hun skal ikke avlives,. Jeg har fått plass på et sted som trener opp den type hunder jeg har lyst til å¨dette koster med ca 1 million, men jeg skal heller ta den utgiften Men ikke døm folk ........ Anonymous poster hash: 8bbac...eb7 Du skrev at du hadde dårlig helse, men at den hadde forverret seg, ergo visste du at det kunne bli et problem. Og at mannen din må jobbe mer, er sikkert noe som kunne vært planlagt eller noe man kunne forberedt seg på? Du skulle heller tenkt på å kjøpt en hund som er spesialtrent, siden du har dårlig helse og ønsker en hjelpehund. En hund du hadde sluppet å brukt så mye energi å trening på selv. Håper selfølgelig at du får det, men synes likevel synd på denne hunden som nok en gang må bli omplassert. Lykke til og håper hunden får et godt og trygt hjem, og at du får en hund tilpasset din helse. 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2013 #19 Skrevet 23. juni 2013 Du skrev at du hadde dårlig helse, men at den hadde forverret seg, ergo visste du at det kunne bli et problem. Og at mannen din må jobbe mer, er sikkert noe som kunne vært planlagt eller noe man kunne forberedt seg på? Du skulle heller tenkt på å kjøpt en hund som er spesialtrent, siden du har dårlig helse og ønsker en hjelpehund. En hund du hadde sluppet å brukt så mye energi å trening på selv. Håper selfølgelig at du får det, men synes likevel synd på denne hunden som nok en gang må bli omplassert. Lykke til og håper hunden får et godt og trygt hjem, og at du får en hund tilpasset din helse. Min helse forverret seg fra å være litt sliten til å ha en alvorlig lidelse. Nei at mannen min fikk ny jobb kom for noen dager tilbake. Leser du det jeg skrev, hun blir hos meg. Les det jeg skrivet, ikke det du tror jeg skiver. Anonymous poster hash: 8bbac...eb7
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2013 #20 Skrevet 23. juni 2013 . Men jeg har fått dårlig helse, den har forverret seg, jeg er i dag rullestolbruker,.o Anonymous poster hash: 8bbac...eb7 Nicola: hvor står det at jeg var syk da jeg hentet henne., Jeg har fått står det..... ikke at jeg hadde da jeg hentet henne Anonymous poster hash: 8bbac...eb7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå