Gå til innhold

Struts, krokodille og bison i Narvesen pølser..

Anbefalte innlegg

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Jeg spiste bisonpølse i går, og likte den godt. Mer kjøttsmak og litt tørrere kosistens enn de vanlige av svin.

Hadde du merka forskjell på smaken, om du ikke hadde visst at det var bisonkjøtt i denne? Eller bare tenkt at den ikke akkurat var Gilde?

Skrevet

Hadde du merka forskjell på smaken, om du ikke hadde visst at det var bisonkjøtt i denne? Eller bare tenkt at den ikke akkurat var Gilde?

Jeg hadde absolutt merket forskjell.

Pølsen var mørkere i farge, grovere kvernet og merkbart tørrere i konsistens. I tillegg smakte det klart mer kjøtt.

Skrevet

Hmm bøffel og struts høres spennende ut, men ikke krokodille! Men vet ikke om jeg tørr fordi forrige gang jeg spiste noe kjøtt i en kebab ble jeg skikkelig dårlig!

Krokodillekjøtt er helt ok, litt som kylling... Krokodilleburgere har jeg spist et par ganger i Sør Afrika, det kan i hvertfall anbefales. krokodillepølser skulle vel være greit nok?

AnonymBruker
Skrevet

Villsvinpølser? Hva er eksotisk med det? Har laget det i mange år jeg...

Anonymous poster hash: c6556...3ef

AnonymBruker
Skrevet

Struts er det hauger av, og både strutsefjær og lær brukes i dag, struts er også vanlig kjøtt mange steder i verden, samme er strutsegg.

Krokodiller brukes også til lær, og siden en krokodille ikke kan føle samme pyskiske stess som en ku eller gris er vel det greit det også, men det må da være krokodiller som er i farmer og ikke gå å skyte løse dyr, de ville vel heller ikke oppfylt kravet om renslighet. igjen boffalo/bison, brukes både til mat, og lær, bison melk er populært og ekte motzarella lages av det.

Så det er ikke snakk om at folk skal gå å jage skjeldene dyr i vildmarken.

Jeg kjenner ikke til struts og bison, men jeg har lest mye stygt om krokodileoppdrett, og unngår derfof vesker o.l fra det. De kan absolutt føle stress, og de lever for trangt til å kunne få den naturlige tilgangen på vann/land som de ønsker. I tillegg er ikke slaktemetodene særlig hyggelige. Jeg ville ikke satset på at man hadde fått "etiske" krokodillepølser.

Anonymous poster hash: 1ee8e...569

Gjest Gunfreak
Skrevet

Jeg kjenner ikke til struts og bison, men jeg har lest mye stygt om krokodileoppdrett, og unngår derfof vesker o.l fra det. De kan absolutt føle stress, og de lever for trangt til å kunne få den naturlige tilgangen på vann/land som de ønsker. I tillegg er ikke slaktemetodene særlig hyggelige. Jeg ville ikke satset på at man hadde fått "etiske" krokodillepølser.

Anonymous poster hash: 1ee8e...569

Krokoddiler er ganske dumme dyr og kan ikke føle stress og slikt på samme måte som en ku, men så klart kan de det, det spørs vel også hva slags krokodiller det er snakk om, jeg kjenner ikke til krokodille oppdrett(vet ikke hvilken art det skulle være) jeg kjenner bare til aligator oppdrett i usa, og der må de følge "visse" lover innen dyre velferd, hvor godt det er vet jeg ikke siden også kuer, griser og kyllinger tortureres i usa. Kjennerelt er ikke oppdrett av dyr noe bra noe, og som sagt jeg kommer ikke til å spise det, ja hadde jeg gått langs akers elva og en krokodille angrep meg og jeg måtte drepe den med bare hendene mine, ville jeg kanskje spist den da jeg tross alt måtte drepe den i selv forsvar og den er død. men jeg kommer ikke til å spise noen av disse fancy pølsene, som sagt sliter nok med kuer, griser og kyllinger(pluss den ene slangen) på samvittigheten min.

Skrevet

Finnes strutsefarm i Bergen. Bare fordi noen synes det høres rart ut, så betyr det ikke at det er mer skummelt for miljø eller etikk og moral enn å ete ku, gris og sau.

Er ikke SÅ lenge siden du fikk kjøpt ganske mye fancy kjøtt på matbutikken i kjelleren på Galleriet.

Skrevet

Njah kanskje men jeg vil ikke risikere å få rennemage igjen med spy!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...