Gå til innhold

Struts, krokodille og bison i Narvesen pølser..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Synes dette er et tilbakeslag. Tragisk å gjøre eksotiske dyr til "delikatesse", om man nå kan kalle Narvesen-pølser det..

Anonymous poster hash: 1ee8e...569

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Synes dette er et tilbakeslag. Tragisk å gjøre eksotiske dyr til "delikatesse", om man nå kan kalle Narvesen-pølser det..

Anonymous poster hash: 1ee8e...569

Helt enig, dette er ikke etisk på en flekk

Anonymous poster hash: 0bd92...847

• Liker 4
Skrevet

Hvorfor er struts og krokodille noe verre enn ku og sau?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Struts og krokodille smaker godt begge deler. Større sensasjon hadde det vært om de klarte å lave en god agurkdressing!

Anonymous poster hash: 94bf2...97b
  • Liker 2
Gjest Gunfreak
Skrevet

Struts er det hauger av, og både strutsefjær og lær brukes i dag, struts er også vanlig kjøtt mange steder i verden, samme er strutsegg.

Krokodiller brukes også til lær, og siden en krokodille ikke kan føle samme pyskiske stess som en ku eller gris er vel det greit det også, men det må da være krokodiller som er i farmer og ikke gå å skyte løse dyr, de ville vel heller ikke oppfylt kravet om renslighet. igjen boffalo/bison, brukes både til mat, og lær, bison melk er populært og ekte motzarella lages av det.

Så det er ikke snakk om at folk skal gå å jage skjeldene dyr i vildmarken.

• Liker 1
Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Helt idiotisk. Ant så er kjøttet så blanda ut at du ikke smaker noen forskjell heller. Bare humbug og de skal selge på eksotiske navn og ikke smak.

• Liker 3
Skrevet

Struts er det hauger av, og både strutsefjær og lær brukes i dag, struts er også vanlig kjøtt mange steder i verden, samme er strutsegg.

Krokodiller brukes også til lær, og siden en krokodille ikke kan føle samme pyskiske stess som en ku eller gris er vel det greit det også, men det må da være krokodiller som er i farmer og ikke gå å skyte løse dyr, de ville vel heller ikke oppfylt kravet om renslighet. igjen boffalo/bison, brukes både til mat, og lær, bison melk er populært og ekte motzarella lages av det.

Så det er ikke snakk om at folk skal gå å jage skjeldene dyr i vildmarken.

Enig. Derimot har dyreverndama noen gode poenger.

• Liker 1
Gjest Gunfreak
Skrevet

Enig. Derimot har dyreverndama noen gode poenger.

Ja det har hun, selv kommer jeg ikke til å spise det(har ikke spiser der uansett) Jeg har nok med div griser, kyllinger og kuer på samvittigheten, trenger ikke vite jeg har vært med på å drepe struts, krokodiller eller buffaloer heller.

• Liker 2
Gjest Guilty
Skrevet

Syntes først det hørtes litt spennende ut(ikke at jeg ville smakt selv) men så leste jeg litt mer om saken og hvordan de eventuelt skaffer det på en billigst mulig måte og jeg synes absolutt ikke noe om det.

Skrevet

Aprilsnarr i juni? Hadde aldri trodd deg hvis jeg ikke hadde lest artikkelen..

Skrevet

Har spist alligator. Ikke verst. Og det var på alligatorfarm/park, så jeg fikk se hvordan de hadde det og hvordan de ble slaktet. Prøver å holde meg langt unna kjøtt som har blitt behandlet dårlig mens det levde.

Var vegetarianer før, men fant ut at man kan spise kjøtt og fortsatt ha samvittighet :fnise:

Skrevet

:haar: Skal aldri spise det, det høres ikke godt ut.

Gjest fittesnerk
Skrevet

Det er garantert agurknyttnyheter! Var ikke lenge siden Peppes skulle ha andelever på pizzaen heller...

Skrevet

Det er garantert agurknyttnyheter! Var ikke lenge siden Peppes skulle ha andelever på pizzaen heller...

OT, men for et deilig nick :)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Buffalo heter bøffel på norsk.

Anonymous poster hash: 61a43...ab9

• Liker 2
Skrevet

Hmm bøffel og struts høres spennende ut, men ikke krokodille! Men vet ikke om jeg tørr fordi forrige gang jeg spiste noe kjøtt i en kebab ble jeg skikkelig dårlig!

Gjest Crazycatlady
Skrevet

Tåpelig og totalt unødvendig. Holder det ikke med de kjipe pølsene de allerede har?

Peppes skulle ha foie gras på pizzaen, men fikk så mye pepper for det at de trakk seg. Like greit. Man trenger ikke å støtte dyremishandling og et så unødvendig produkt.

• Liker 4
Skrevet

Som PR-stunt var jo ikke dette så dumt. Narvesen har greid å børste støv av den trauste grilpølsa :P Forstår det slik at disse pølsene skal selges i en begrenset periode. Vil nok ikke spise det selv da jeg synes slike svette kiosk-pølser smaker kvalmt, pluss er fulle av alt annet enn kjøtt ..

Skrevet

Jeg spiste bisonpølse i går, og likte den godt. Mer kjøttsmak og litt tørrere kosistens enn de vanlige av svin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...