Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Før KS skal man vaske seg grundig med en spesialsåpe. Det står at man skal vaske seg spesielt godt rundt kjønnsorganene, men at man ikke må få såpen i ørene og øynene...

Er ikke den såpen da litt for sterk for skrittet? Der bruker man jo vanligvis en mild såpe. Skjønner ikke helt dette. Og skjønner heller ikke hvordan jeg skal klare å ikke få såpe i ørene når jeg må vaske håret med såpa!

Mye man skal lure på..

Erfaringer?

Anonymous poster hash: 1b81e...dbb
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har tatt ks, men aldri hørt noe om å vaske meg godt med spesiell såpe. Tok bare en vanlig dusj på morgenen jeg.

Gjest orkidebuketten
Skrevet

Jeg har hatt 3 keisersnitt og aldri fått beskjed om spesialsåpe.

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje det er noe nytt? Jeg har hvertfall fått beskjed om å bruke hibiscrub både kvelden før og morgenen etter..

AnonymBruker
Skrevet

Har tatt to ks, aldri gjort annet en å ta en normal dusj....

Anonymous poster hash: ce306...9df

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje det er noe nytt? Jeg har hvertfall fått beskjed om å bruke hibiscrub både kvelden før og morgenen etter..

Å herregud, da hadde jeg ikke hatt hud igjen.

Jeg har hatt KS og en lap. Begge gangene fikk jeg beskjed om å dusje på morgenen med vanlig såpe.

Anonymous poster hash: 89433...2df

Skrevet

Tok ks for noen uker siden. Leste også om denne spesialsåpa, men de ba meg bare dusje. De nevnte aldri noe såpe.

AnonymBruker
Skrevet

Er sykepleier.. Ifølge prosedyreverket vårt er det SVÆRT viktig at hibiscrub IKKE brukes i underlivet nettopp fordi den er så sterk. Så dette høres veldig rart ut. Vi bruker den heller aldri ved operasjoner som keisersnitt, kun ved svært risikofylte operasjoner som proteseinnsettelser osv. Ville hørt igjen med fødeavdelingen om du virkelig skal bruke den, høres ut som galskap for meg.

Anonymous poster hash: 88a5b...020

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...