Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heisann.

Jeg skal til Tyrkia i to uker, og jeg er litt usikker på hvordan jeg bør smøre meg med solkrem.

Jeg har helt normal hudfarge (ikke helt bleik, men ikke brun heller) og jeg kommer nok til å ta solarium en 2-3 ganger før vi drar.

Hvilken faktor bør jeg bruke / eventuelt hvilken jeg skal begynne med før jeg har fått opparbeidet litt brunfarge?

Jeg tror jeg har brukt noe sånt som 20-25 tidligere når jeg har vært i Tyrkia.

Hva tror dere?

Hvordan er det forresten med smøring / rensing osv av hud i syden?

Føler at hvis jeg bruker scrub eller cleanser så fjerner jeg bare brunfargen jeg har fått i løpet av dagen, stemmer dette?

Og bør jeg smøre meg inn med fuktighetskrem hver kveld? Jeg har en tendens til å flasse litt når jeg er i syden.

Takker for alle tips!

Anonymous poster hash: 40548...b17

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg starter som regel med faktor 20 eller 15 de første dagene, og så går over på en lavere faktor om jeg føler at jeg har behov for det. Smører alltid ansikt og bryst med høy faktor gjennom hele oppholdet. I tillegg smører jeg meg inn med fuktighetskrem hver dag etter dusj, pluss evt aftersun!

Anonymous poster hash: 03c0d...159
AnonymBruker
Skrevet

Skubb og rense må du på ferien også. Ellers " griller" du bare de øverste døde hudcellene. Du blir flekkete , grålig brun og fargen varer ikke like lenge som om du renser 2 ganger om dagen med mild rens, peeler som normalt både kropp og ansikt 2 ganger i uken.

Pøs på med fukt.

Er du veldig opptatt av brunfarge, så har Comfort Zone f. Eks en solserie med pretan ( altså ikke selvbruning, men ingredienser som gjør huden mer mottagelig for sol , og mindre skadelig ) . Da blir du raskere og mer varig brun.

Enig med henne over ang. Solfaktor.

Anonymous poster hash: d832e...f1b

Gjest Nanne70
Skrevet

Hvis du vil forebygge solskader og for tidlig aldring av ansiktshuden, bør du bruke faktor 25-30 i hele ferien. Denne solkremen for ansiktet får mye bra omtale, og fungerer bra som underlag for sminke, hvis du vil bruke det på dagtid.

Du kan godt være litt "snillere" med huden enn ellers, ettersom du utsetter den for sol og saltvann som virker uttørkende. Bruk en peeling - i alle fall i ansiktet - med enzymer eller syrer i stedet for skrubbekorn, og en mild rens hver morgen og kveld. Bruk en aftersun for ansiktet om kvelden/natten, det kjøler ned og gir ekstra fuktighet slik at du unngår flassing.

God ferie :)

AnonymBruker
Skrevet

Skubb og rense må du på ferien også. Ellers " griller" du bare de øverste døde hudcellene. Du blir flekkete , grålig brun og fargen varer ikke like lenge som om du renser 2 ganger om dagen med mild rens, peeler som normalt både kropp og ansikt 2 ganger i uken.

Pøs på med fukt.

Er du veldig opptatt av brunfarge, så har Comfort Zone f. Eks en solserie med pretan ( altså ikke selvbruning, men ingredienser som gjør huden mer mottagelig for sol , og mindre skadelig ) . Da blir du raskere og mer varig brun.

Enig med henne over ang. Solfaktor.

Anonymous poster hash: d832e...f1b

Jeg tror jeg kommer til å bruke solfaktor 20 til å begynne med.

Jeg bruker egentlig bare å rense ansiktet 1 gang per dag, men jeg skal vel egentlig gjøre det morgen og kveld.

Jeg skal også bruke fuktighetskrem hver dag etter dusjing.

Jeg har aldri brukt aftersun før, men det kan kanskje være greit å prøve.

Jeg pleier også egentlig bare å bruke scrub en gang per uke.

Takker for alle tips :)

Skrevet

Jeg ville brukt faktor 30 el 50 i ansiktet hvis jeg var deg, du får fortsatt brunfarge, men hindrer rynker i å oppstår. Kroppen holder det som regel med 15 for meg. Hvis du skrubber ofte før du reiser, bør du ikke flasse i syden, jeg ville også fulgt vanlig rensemetode som du benytter hjemme, og kanskje ha med en fuktighetskur for ansiktet, da flasser du ikke like kjapt. Jeg ville også passet på å smurt meg godt med fuktighetskrem både dag/kveld, da dette også hindrer flassing, og er noe du bør gjøre uansett.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville brukt faktor 30 el 50 i ansiktet hvis jeg var deg, du får fortsatt brunfarge, men hindrer rynker i å oppstår. Kroppen holder det som regel med 15 for meg. Hvis du skrubber ofte før du reiser, bør du ikke flasse i syden, jeg ville også fulgt vanlig rensemetode som du benytter hjemme, og kanskje ha med en fuktighetskur for ansiktet, da flasser du ikke like kjapt. Jeg ville også passet på å smurt meg godt med fuktighetskrem både dag/kveld, da dette også hindrer flassing, og er noe du bør gjøre uansett.

Takker for alle tips.

Det er vel forhåpentligvis nok å smøre inn kropp og ansikt med fuktighetskrem etter å ha dusjet etter en dag på stranden / i byen.

Jeg kan eventuelt smøre på litt ekstra hvis jeg merker at jeg begynner å flasse litt / blir tørr i huden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...