Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel ikke noe nytt at dette skjer både titt og ofte, men det er første gangen at jeg faktisk mistenker at jeg kan ha blitt svindlet. Begynte med at jeg kom over en merkeveske på Finn og bestemte meg for å by på den, fikk raskt svar og tok den til litt høyere pris enn det jeg bød. Greit nok, rimelig i forskjell til det den opprinnelig koster ny. I "ildens hete" går jeg rett i fella som jeg absolutt ikke skulle gått i, og vanligvis heller aldri ville gått i.. Vi kommer frem til at jeg skal overføre penger til henne for veska og dermed vil hun sende meg den med en gang pengene er inne. Går noen dager og jeg hører ikke noe mer. Sender derfor mail og spør om hun har mottatt pengene på konto. Nei, i følge henne er ikke pengene inne enda (4 dager senere?), men jeg insisterer selvfølgelig på at de er satt over og sender en print screen av overføringen på nettbanken. Da samtykker hun i at dette er merkelig, og svarer raskt at hun vil kontakte banken og høre om noe har gått galt.

Får svar om at hun nylig har fått kontoen sin misbrukt, så hun bruker en venninnes konto for å sørge for at det går trygt for seg, i og med at hun enda jobber med den tidligere saken. Deretter sier hun at hun har ringt banken og at transaksjonen hadde blitt satt på vent, men at pengene skal komme inn på konto om kvelden samme dag eller dagen etter. Så hun sier at hun kommer til å si ifra når vesken er sendt, og at hun vil sende den på ettermiddagen eller dagen etter - når pengene er inne så klart. Dette er nå 2 dager siden, og jeg har ikke fått svar på mailen jeg sendte i går, om vesken er sendt.

Det jeg irriterer meg over er at når hun har mine penger, så synes jeg hun burde få ut fingeren og få sendt vesken straks! For pengene har hun fått. Og en annen ting - hvordan får hun til å få informasjon om venninnens konto ved å ringe banken? For jeg ser slett ikke for meg at de vil oppgi noe som helst uten at den såkalte venninnen ringer selv.

Spørsmålet for meg er nå da hva jeg skal gjøre om jeg ikke hører mer? Dette er snakk om noen tusen, og jeg akter å få dem tilbake - uansett! Såklart var dette dumt av meg å gjøre, men får gjøre det beste utav det. Kommer til å anmelde, men hva vil skje da? Føler jeg har solide "bevis", har finn-kode, fullt navn, alle mailer som har blitt skrevet mellom oss osv.

Anonymous poster hash: d7690...e17
Videoannonse
Annonse
Gjest gjest17
Skrevet

Tror du stiller svakt i denne saken TS, bruk paypal eller kredittkort neste gang du handler da du kan bruke deg av forsikringen de tilbyr on du skulle blitt svindlet... :(

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Om man har bevis på at hun har fått pengene og ikke har sendt varen - så er det jo rett og slett svindel?

Anonymous poster hash: d7690...e17
AnonymBruker
Skrevet

Klart du kan anmelde, men vær forberedt på å få henleggelsen i hånda nærmest før du rekker å signere anmeldelsen. Begynner å bli noen generasjoner siden vårt kjære politi hadde kapasitet til å prioritere sånt.

Anonymous poster hash: 31b57...b14
  • Liker 7
Gjest helenemh
Skrevet

Synd at man må ta saken i egne hender i dagens samfunn. Hm :ninja:

Skrevet

Ja - hadde det vært staten som var svindlet, eller en kongelig person, ville politi vært på døra med en gang. Privat personer må ordne selv ... Har hørt at politiet ikke gjør noe med sånne saker. Men - ansatte i banken er veldig hjelpelige, anbefaler og kontakte dem ;-)

• Liker 2
Skrevet

Snakk med din bank så tar de kontakt med hennes bank for å få en bekreftelse på at pengene har kommet inn.

Dersom de har det sender du bare en ny Mail om at din bank har sjekket dette opp og at løpet av f.eks 2/3 dager skal du ha et sporingsnr på pakken hvis ikke anmelder du henne.

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker mitt avogtil når jeg ser folk lurer andre og er frekke og arrogante og stygge med medmennesker osv.

Jeg rister litt sjokkert på hodet og sier til meg selv. Vet ikke disse personene at mennesket er verdens farligste dyr?

• Liker 1
Skrevet

Tror nok du har blir svindla. Snakk med Finn så de får svartelistet selgeren så fort som mulig. Finn har sikkert rutiner på sånt og gode råd på veien.

Og anmeld det! Ikke sikkert politiet gidder hvis de får en anmeldelse, men kommer det flere så kan det skje ting, og kommer det flere senere så kan de jo ta saken din opp igjen...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må anmelde henne før Finn.no kan sperre henne ute og svarteliste henne, så gjør det etter helgen.

Anonymous poster hash: 241a7...457
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...