Gå til innhold

Fragmentering og samentrykking av hageavfall

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en stor mengde med kvist, småbusker, blader o.l. som jeg vil gjøre så kompakt som mulig for å legge det i en kompost. Regner med at jeg først må kutte opp en del i m indre biter. Hva er det/de beste redskapene å bruke til dette med tanke på tid og håndterlighet?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Motorsag

Anonymous poster hash: c72bc...a80

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en stor mengde med kvist, småbusker, blader o.l. som jeg vil gjøre så kompakt som mulig for å legge det i en kompost. Regner med at jeg først må kutte opp en del i m indre biter. Hva er det/de beste redskapene å bruke til dette med tanke på tid og håndterlighet?

En slik en. Men regn med at det tar tid.

På plusssiden blir man nærmest hekta på kverning. :)

Anbefaler en som har sånn stort "tannhjul", ikke de med kniver. De bråker altfor mye.

Anonymous poster hash: 4cb5e...3fb

Skrevet

Takker for svar! Fikk noen gode ideer nå!

Skrevet

Jeg kan bare si at jeg har en kompostkvern som anbefalt over her ( kjøpt hos clas ohlson) og den er veldig nyttig. Jeg bruker noe i komposten, men det meste av de oppmøte kristent har jeg brukt i steden for bark i gangstiene mellom noen opphøyde grønnsaks/ jordbærbed som jeg har laget av pallekarmer. Helt supert! Dessuten er det så fint å se haugen med kvist krympe.

Det beste er å kverne kvist som ikke er helt ferske, da fersk kvist av f.eks syrin og selje har lettere for å pakke seg i kverna.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan bare si at jeg har en kompostkvern som anbefalt over her ( kjøpt hos clas ohlson) og den er veldig nyttig. Jeg bruker noe i komposten, men det meste av de oppmøte kristent har jeg brukt i steden for bark i gangstiene mellom noen opphøyde grønnsaks/ jordbærbed som jeg har laget av pallekarmer. Helt supert! Dessuten er det så fint å se haugen med kvist krympe.

Det beste er å kverne kvist som ikke er helt ferske, da fersk kvist av f.eks syrin og selje har lettere for å pakke seg i kverna.

:sjokkert:

http://www.damnyouautocorrect.com

Anonymous poster hash: 4cb5e...3fb

• Liker 2
Skrevet

:sjokkert:http://www.damnyouautocorrect.com Anonymous poster hash: 4cb5e...3fb

Hahaha.... Fikk fullstendig latterkrampe mens mannen snakket i telefonen med en kompis, dette virket temmelig makabert!
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...