Stinelin Skrevet 21. juni 2013 #1 Del Skrevet 21. juni 2013 Nå er jeg på utkikk etter vogn igjen, nr.5! Vet at jeg vil ha kombivogn, helst med lufthjul. Den må være lun og god i vind og snødrev. Den må ha justerbart og vendbart håndtak. Tok en barnevogntest og fikk dette svaret som stemmer ganske godt: Du liker å gå turer, og du jobber i hagen eller med gårdsarbeid hvert ledige minutt. Du trenger en vogn som tåler alle salgs underlag og all slags vær. Barnet kommer til å sove mye ute, og vognen bør være robust. Størrelsen på vognen er ikke så viktig, for du har både lagringsplass og stor nok bil. Men fikk dessverre ingen anbefalinger, så jeg er like langt! Har ei gammel Simovogn som jeg er veldig fornøyd med, men den blir barnehagevogn fra høsten, fordi jeg har så veldig lyst på vendbart håndtak til hjemmebruk. Kunne kjøpt ei nyere Simo med vendbart håndtak, men synes den er litt dyr, over 6000,- (igjen, vogn nr.5...). Noen som kjenner til disse billige vognene: Beemoo eller 2ME? Disse har ikke lufthjul, men jeg vet ikke om det er et must. Ser ikke ut til at det finnes som ekstrautstyr. Eller har dere tips til andre vogner som er robuste med vendbart håndtak, uten at de blir for dyre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tordensky Skrevet 21. juni 2013 #2 Del Skrevet 21. juni 2013 Simo kombi brukt på finn.no ;-) Sikkert ikke svaret du ville ha, men jeg syns Simo er uslåelig! Finnes 2010-modeller og nyere til rundt 3000kr på finn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilla-dings Skrevet 21. juni 2013 #3 Del Skrevet 21. juni 2013 Jeg har dårlig erfaring med gummihjul (?), vet ikke helt hva det heter, men slike hjul som det ikke er luft i. Haha. De ble slitt og fri for spør iløpet av de 5 første månedene de var i bruk. Vi reklamerte og fikk lufthjul til innkjøpspris, og er mye mer fornøyd med lufthjul. Vogna går roligere og har mer behagelige bevegelser. Så for min del er lufthjul et must fra nå av! Utover dette har jeg ingen råd å komme med, dessverre. Vi har ei Troller-vogn hos foreldrene mine, og jeg tror ikke den kostet mer enn 4000 ny. Kjempegod og lett vogn. Overraskende god vogn til prisen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2013 #4 Del Skrevet 21. juni 2013 Hva med å gå for en brukt Simo eller Emmaljunga, evt Brio? Vognene du linker til er såkalte billigvogner, med mye plast som knirker(og knekker), jeg hadde styrt unna disse som hovedvogn, De duger nok fint som sovevogn i bhg da.... Jeg også syns det virket genialt med vendbart styre, men når jeg fikk vognen i bruk så var det ikke et must allikevel, så det er blitt minimalt brukt. Vendbart styre er både bredere og smalere enn vanlig. Så jeg har vel egentlig vurdert å kjøpe et vanlig understell til min vogn. Anonymous poster hash: c5451...ab1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tordensky Skrevet 21. juni 2013 #5 Del Skrevet 21. juni 2013 Jeg også syns det virket genialt med vendbart styre, men når jeg fikk vognen i bruk så var det ikke et must allikevel, så det er blitt minimalt brukt. Vendbart styre er både bredere og smalere enn vanlig. Så jeg har vel egentlig vurdert å kjøpe et vanlig understell til min vogn.Anonymous poster hash: c5451...ab1 Jeg og ble glad da jeg så at min brukte Simo hadde vendbart styre, men sannheten er at det har enda ikke blitt brukt en eneste gang :-P Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 21. juni 2013 Forfatter #6 Del Skrevet 21. juni 2013 Jeg savner vendbart håndtak hver eneste dag, muligens fordi det alltid blåser her hvor vi bor. Drittlei av å dra vogna etter meg for å unngå sterk vind inn til barnet. Har sett på brukte Simovogner på Finn, men hva kan portoen bli tro? Pakka blir jo både stor og tung. Vi bor så langt uti gokk at det aldri er noe til salg i nærheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tordensky Skrevet 21. juni 2013 #7 Del Skrevet 21. juni 2013 Jeg savner vendbart håndtak hver eneste dag, muligens fordi det alltid blåser her hvor vi bor. Drittlei av å dra vogna etter meg for å unngå sterk vind inn til barnet. Har sett på brukte Simovogner på Finn, men hva kan portoen bli tro? Pakka blir jo både stor og tung. Vi bor så langt uti gokk at det aldri er noe til salg i nærheten. Ja, Simo er jo en tung vogn... Du har ikke mulighet til å kjøre og hente? Posten har satser for pakkesending på nettsidene sine, problemet blir vel helst å få selger til å styre med å sende. :-/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 21. juni 2013 Forfatter #8 Del Skrevet 21. juni 2013 Ja, Simo er jo en tung vogn... Du har ikke mulighet til å kjøre og hente? Posten har satser for pakkesending på nettsidene sine, problemet blir vel helst å få selger til å styre med å sende. :-/ Folk sender som regel, men det blir fort dyrt da. De nærmeste jeg har sett er 2-3 timers kjøretur unna, da kan jeg like gjerne betale porto. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
onyx Skrevet 22. juni 2013 #9 Del Skrevet 22. juni 2013 Det koster jo ikke tusenvis av kroner å sende heller, men 300-400 må du nok regne med. Vet du mål og vekt kan du sjekke på posten.no. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerine_ Skrevet 22. juni 2013 #10 Del Skrevet 22. juni 2013 Billigvogner er iallefall noe dritt som regel, men en vogn får man som oftest det man betaler for. Jeg syns det høres ut som en emmaljunga hadde vært noe for ditt behov. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 22. juni 2013 Forfatter #11 Del Skrevet 22. juni 2013 Billigvogner er iallefall noe dritt som regel, men en vogn får man som oftest det man betaler for. Jeg syns det høres ut som en emmaljunga hadde vært noe for ditt behov. Hvilken Emmaljunga i så fall? Har aldri sett på dem, men hører jo at de er bra. Må i såfall bli brukt det også da, siden jeg ikke skal legge så veldig mye i den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerine_ Skrevet 22. juni 2013 #12 Del Skrevet 22. juni 2013 Hvilken Emmaljunga i så fall? Har aldri sett på dem, men hører jo at de er bra. Må i såfall bli brukt det også da, siden jeg ikke skal legge så veldig mye i den. Vi har edge duo combi som vi har vært storfornøyde med iallefall. Bagdelen er stor slik at man har god plass til baby og pose når det er kaldt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susa Skrevet 22. juni 2013 #13 Del Skrevet 22. juni 2013 Hvis du il ha vendbart styre vil jeg anbefale Emmaljunga duo edge med sportsunderstell. Du trenger jo ikke vogna for om en 10 ukers tid, og hvis jeg husker rett, så må du dra noen timer til sykehuset? Du kan jo se om du finner noen brukte vogner i nærheten av dit du skal, og hente de da du skal dit? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 22. juni 2013 Forfatter #14 Del Skrevet 22. juni 2013 Hvis du il ha vendbart styre vil jeg anbefale Emmaljunga duo edge med sportsunderstell. Du trenger jo ikke vogna for om en 10 ukers tid, og hvis jeg husker rett, så må du dra noen timer til sykehuset? Du kan jo se om du finner noen brukte vogner i nærheten av dit du skal, og hente de da du skal dit? Ja det er absolutt en mulighet! Må sjekke ut Emmaljungaen, takk for tips! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tyggegummi Skrevet 22. juni 2013 #15 Del Skrevet 22. juni 2013 Jeg tenkte også umiddelbart på emmaljunga edge duo når jeg leste innlegget ditt. Kjøp med sportsunderstell så får du vendbart styre også. Jeg syns det er flott å slippe å dra vogna etter meg hele tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 22. juni 2013 Forfatter #16 Del Skrevet 22. juni 2013 Vi har edge duo combi som vi har vært storfornøyde med iallefall. Bagdelen er stor slik at man har god plass til baby og pose når det er kaldt. Hvis du il ha vendbart styre vil jeg anbefale Emmaljunga duo edge med sportsunderstell. Du trenger jo ikke vogna for om en 10 ukers tid, og hvis jeg husker rett, så må du dra noen timer til sykehuset? Du kan jo se om du finner noen brukte vogner i nærheten av dit du skal, og hente de da du skal dit? Jeg tenkte også umiddelbart på emmaljunga edge duo når jeg leste innlegget ditt. Kjøp med sportsunderstell så får du vendbart styre også. Jeg syns det er flott å slippe å dra vogna etter meg hele tiden. Tenkte ikke så langt tidligere, men er ikke denne vogna en duovogn? Jeg er avhengig av å kunne ta ut bagen og bære den opp i 2.etg, vogna blir stående igjen ute på trappa (under tak). Eller er det noe jeg har gått glipp av her? Har lest litt om den nå og ser bare at man bytter fra bagdel til sportsdel når babyen er ferdig med bagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerine_ Skrevet 22. juni 2013 #17 Del Skrevet 22. juni 2013 Tenkte ikke så langt tidligere, men er ikke denne vogna en duovogn? Jeg er avhengig av å kunne ta ut bagen og bære den opp i 2.etg, vogna blir stående igjen ute på trappa (under tak). Eller er det noe jeg har gått glipp av her? Har lest litt om den nå og ser bare at man bytter fra bagdel til sportsdel når babyen er ferdig med bagen. Det er egen bagdel og sportsdel ja, men baggen har "håndtak" så du kan få bært den med deg opp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 22. juni 2013 Forfatter #18 Del Skrevet 22. juni 2013 Det er egen bagdel og sportsdel ja, men baggen har "håndtak" så du kan få bært den med deg opp Hvor mye veier den i forhold til enkel bag på f.eks Simo tro? Og er den enkel å ta av og på understellet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerine_ Skrevet 22. juni 2013 #19 Del Skrevet 22. juni 2013 Hvor mye veier den i forhold til enkel bag på f.eks Simo tro? Og er den enkel å ta av og på understellet? Googlet det nå, den veier 5,6kg. Veldig enkel å ta av og på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 22. juni 2013 Forfatter #20 Del Skrevet 22. juni 2013 Googlet det nå, den veier 5,6kg. Veldig enkel å ta av og på Takk! Ser mange slike vogner på Finn.no, men det står både sport og kombi uten at jeg skjønner forskjellen. Her f.eks Emmaljunga Duo Edge Kombi Og Emmaljunga Edge Sport Duo Gidder du å oppklare? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå