AnonymBruker Skrevet 21. juni 2013 #1 Skrevet 21. juni 2013 Hvorfor/hvorfor ikke? Jeg takler ikke den dialekta så hadde sagt nei takk til en nordlandskar. Tenker bare på de som har den derre sangen "rumpebailla overalt,føle æ blir overfalt". Turn off! Anonymous poster hash: 20b7a...d99 1
Babel80 Skrevet 21. juni 2013 #2 Skrevet 21. juni 2013 (endret) Haha! Endret 21. juni 2013 av Babel80
hjärterdam Skrevet 21. juni 2013 #3 Skrevet 21. juni 2013 Jeg kan og jeg er. Fordi han matcher meg på alle mulige måter. 2
absinthia Skrevet 21. juni 2013 #4 Skrevet 21. juni 2013 Ja, jeg har for det meste vært sammen med nordlendinger. 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2013 #5 Skrevet 21. juni 2013 Veldig mange tråder om folk fra nord om dagen, da De er vel stort sett humoristisk ment, men kan alltids svare likevel: Jeg kunne nok det, men jeg er forsåvidt enig i at dialekten er en turn-off. Jeg er mann, og synes nordnorske dialekter stort sett er så maskuline. Kler ikke jenter flest. Samtidig er hva man synes er fint av dialekter veldig individuelt, og heller ikke jeg kan si med sikkerhet at jeg aldri kunne falt for en nordnorsk jente. Det kunne jeg nok gjort, samme hva jeg mener om dialektene.Anonymous poster hash: 007fa...3fa 1
Gjest Bleach Skrevet 21. juni 2013 #6 Skrevet 21. juni 2013 (endret) - Endret 3. august 2013 av Bleach
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2013 #7 Skrevet 21. juni 2013 Høres snålt ut å si nei til noen pga dialekt.. Men jeg har alltid likt nordlandsdialekt, forbinder den med å snakke rett fra levra, maskulinitet og sprø humor. Er sammen med en østlending, jeg går jo ikke etter dialekter! Hehe. Hehe jeg vet, men jeg har bare en greie med dialekter. Får grøsninger av nordlandsdialekt spesielt, men gjelder også trøndersk, ålesund, bergen og sørlandsdialekt. Er ikke så mange fylker igjen da Anonymous poster hash: 20b7a...d99
Gjest Keikolina Skrevet 21. juni 2013 #8 Skrevet 21. juni 2013 Bedre enn stavangers, da brekker jeg meg. Og Sogn.
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2013 #9 Skrevet 21. juni 2013 Høres snålt ut å si nei til noen pga dialekt.. Synes ikke egentlig det er så rart. Om du har tilstrekkelig avsmak for en dialekt innebærer det jo at det er ett eller annet som skurrer og gnager hver eneste gang vedkommende åpner munnen. Du sitter ikke og tenker "Han gidder jeg ikke, han snakker nordnorsk", men ett eller annet blir feil for deg fra første stund, og da er det verre å utvikle følelser. Litt rart å fullstendig utelukke at man kan få følelser for noen med en dialekt man ikke liker, men det er klart det kan ha betydning.Anonymous poster hash: 007fa...3fa
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2013 #10 Skrevet 21. juni 2013 en finnmarking ja! jeg vil MYE heller ha det en en slesk oslo fyr... jeg synes østlands dialekt er feminint. finnmarking er barske skikkelig menn:) sånn som jeg liker Anonymous poster hash: 12eed...8c2 11
Leoparden Skrevet 21. juni 2013 #11 Skrevet 21. juni 2013 Bedre enn stavangers, da brekker jeg meg. Og Sogn. Helt enig med deg. Stavanger- og Sogndialekt er så forferdelig å høre på at jeg brekker meg. -------- Men nordnorsk derimot Kunne veldig gjerne vært sammen med en nordnorsk mann. Hadde vært skikkelig digg å få høre den dialekta dagen lang. 1
absinthia Skrevet 21. juni 2013 #12 Skrevet 21. juni 2013 Nå er dialektene i Nordland svært forskjellige da, alt fra wannabetrønderne helt i sør, til de ekstremt brede dialektene på Helgeland, deler av salten, Lofoten og i Vesterålen og de mer penttalende folkene i Bodø og den litt snåle harrydialekten i Narvik som de blander med litt pent " byspråk", noen snakker mest "Harry" og andre snakker mest pent. 4
Silfen Skrevet 21. juni 2013 #13 Skrevet 21. juni 2013 (endret) Stort sett digger jeg nordlenninger, selv om enkelte ikke fortjener tittelen. Jeg er halvveis fra Vesterålen selv og jeg må jo si at jeg har sansen for dialektene der oppe. Endret 21. juni 2013 av Silfen
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2013 #14 Skrevet 21. juni 2013 Helt enig med deg. Stavanger- og Sogndialekt er så forferdelig å høre på at jeg brekker meg. -------- Men nordnorsk derimot Kunne veldig gjerne vært sammen med en nordnorsk mann. Hadde vært skikkelig digg å få høre den dialekta dagen lang. Hva, Stavanger og Rrrrogaland er jo dødssexy dialekter.. da blir jeg klam.. Anonymous poster hash: 20b7a...d99
Gjest Bleach Skrevet 21. juni 2013 #15 Skrevet 21. juni 2013 (endret) - Endret 3. august 2013 av Bleach
Sapientia Skrevet 21. juni 2013 #16 Skrevet 21. juni 2013 Dialekta har ikke noe å si for meg. Har bodd både i øst, nord og vest selv, og har venner fra alle landsdeler. Bor nå øst, hvor jeg kommer til å bli og opprinnelig kommer fra. Ikke samme sted i øst riktignok.
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2013 #17 Skrevet 21. juni 2013 Greia med preferanser innen dialekter handler konsekvent om erfaringene sine om dialekten da. Hvis det er en dialakt relativt langt borte fra sin egen, vil en basere inntrykket av dialekten, basert mye på personen sin karakter med dialekten. Eller dem alle en har noen erfaringer med, sammensatt. Både med musikk og på personlige plan. Dette går begge veier, om hva en foretrekker og hva en misliker. Selv liker jeg ikke sørlandsdialekten. Når det nærmer seg kristiansand synes jeg det høres grusomt ut. Og hva er problemet egentlig, med å banne litt i ny og ne? Altså, det er pent, men jeg synes det er mindre pent å utrydde det. Men ikke sant, det er fordi min dialekt er som den er. Og hadde jeg vært derfra, hadde jeg sikkert likedan. Men hadde aldri klart å være sammen med en jente derfra. Og jeg har ikke møtt på så mange hyggelige eller kule mennesker derfra heller i grunn. Men dialekten fra nord, fra Sogndal og Gjøvik til Vadsø og Honningsvåg selv, har jeg stort sett et godt inntrykk av. Både på jenter og gutter. Østlandsk og synes jeg ikke er noen stygg dialekt og den kan være både femninin og maskulin. Det spørs mer på vedkommende heller. Anonymous poster hash: c012e...c23
AnneBonny Skrevet 21. juni 2013 #18 Skrevet 21. juni 2013 (endret) Med det samme jeg ser slike tråder som dette tenker jeg at det må være en person der ute som er ute etter å sverte en person en føler seg truet av. En jente fra nordland har nok rappet prinsen til ts, litt sånn som i She`s all that. Endret 26. november 2013 av AnneBonny 3
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2013 #19 Skrevet 21. juni 2013 Med det samme jeg ser slike tråder som dette tenker jeg at det må være en person der ute som er ute etter å sverte en person en føler seg truet av. En jente fra nordland har nok rappet prinsen til ts, litt sånn som i She`s all that. Jeg dater alle dialekter, så lenge han har holdningen og personligheten. (Sunnmøring her) Da tar du feil Jeg har faktisk flere venner fra Nord-Norge, både menn og kvinner. Kjempebra folk! Men jeg kunne bare ikke vært sammen med en kar med nordlandsdialekt, sorry ass. Takler det bare ikke. Vi har alle våre preferanser, du har sikkert dine, og jeg har mine. TS Anonymous poster hash: 20b7a...d99
Tabris Skrevet 21. juni 2013 #20 Skrevet 21. juni 2013 Har vært sammen med en nordlending i åtte år, jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå