Meaty Skrevet 21. juni 2013 #1 Skrevet 21. juni 2013 Jeg holder på å lage muffins med sjokoladebiter, men ser nå at noen har vært og forsynt seg av sjokoladen jeg skulle hakke opp, så nå har jeg bare nok til halve røra! Det eneste jeg har som kanskje kan brukes som tilsetning til andre halvdelen er sitrondråper, er dette noe som vil fungere? Tenker at sitrondråper egentlig er til å bruke i glasur...
Silfen Skrevet 21. juni 2013 #2 Skrevet 21. juni 2013 Det er jo godt med muffins uten noe i, lag heller en god glasur.
Meaty Skrevet 21. juni 2013 Forfatter #3 Skrevet 21. juni 2013 Sant det, tror jeg går for den løsningen. :-) Tør ikke begynne med sitrondråper i røra uten å ha peiling. Takk for tips. :-)
Susa Skrevet 21. juni 2013 #4 Skrevet 21. juni 2013 Hvis du har en vanlig, plain røre, så blir det jo sitronmuffins! Det er jo kjempegodt! Du bare smaker deg fram med hvor sterk sitronsmak du vi ha på røra!
Susa Skrevet 21. juni 2013 #5 Skrevet 21. juni 2013 Jeg lagde sitronmuffins til morfaren min da han hadde bursdag forrige uke. Brukte en vanlig muffinsoppskrift og tilsatte sitrondråper. Så kokte jeg en lake av 50 ml sitronsaft og 50 g sukker. Glaserte muffinsene med det, da de var blitt kalde (da blir de saftige), og så laget jeg glasur av melis og sitronsaft. (grunnen til at jeg ikke lagde noe kremtopping er at morfar elsker sitronmelis...) De ble kjempegode! 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2013 #6 Skrevet 22. juni 2013 Jeg holder på å lage muffins med sjokoladebiter, men ser nå at noen har vært og forsynt seg av sjokoladen jeg skulle hakke opp, så nå har jeg bare nok til halve røra! Det eneste jeg har som kanskje kan brukes som tilsetning til andre halvdelen er sitrondråper, er dette noe som vil fungere? Tenker at sitrondråper egentlig er til å bruke i glasur... Det går helt fint å lage "plaine" muffins! Nesten like godt, synes jeg. Sitrondråper vil sikkert også være godt, sitronmuffins er nam. Anonymous poster hash: 9c025...d89
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå