Gå til innhold

Lek med katten :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jo ikke alle katter like lekne (noen ikke i det hele tatt), men for de som er det, er lek med matmor/far gull verd!

Jeg var for noen uker sider fosterhjem i noen måneder for en liten stakkar hvis liv hang i en tynn tråd. Han var så skadet både fysisk og psykisk og menneskesky at det var et lite under at han overlevde.

Da han var hos meg var han stort sett for syk til å være opptatt av annet enn mat, varme og trygghet, men så fikk han heldigvis et godt hjem.

Den nye matmoren var litt trist dog, fordi han var svært lite kjælen... Han ville helst gå for seg selv, og hun følte de ikke fikk den store kontakten.

Hun hadde dog lagt merke til at han var ivrig med å forsøke seg på fluefanging og den slags (kan ikke gå ut riktig enda). Jeg oppmuntret henne til å forsøke å leke med han. Det er kanskje ikke det første en tenker når en har en bandasjert og tungt medisinert pus i hus, men hun prøvde det nå likevel.

Og det ble suksess! :) Noen korte lekestunder på gulvet et par- tre ganger om dagen, og han ble mye mer sosial ellers også. Det startet med at begynte å gå bort til henne når hun var oppe og gikk. Og i dag fikk jeg en gledesstrålende telefon fra en lykkelig matmor som hadde fått en pus dumpende oppå fanget for første gang. Der la han seg til rette og malte som en dieselmotor! :danse::rodmer:

Jeg måtte bare dele dette med dere, for jeg tenkte kanskje det kunne være aktuelt for andre og. For mange er det jo en selvfølge å leke med katten sin, men det gjelder ikke alle. Noen savner en mer kjælen katt, og det å leke med katten er en fantastisk måte å knytte bånd på. Noe som deretter kan lede til mer kos! Og hva er vel bedre enn det? :hug:

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble helt rørt da jeg leste dette. Så flott at matmoren klarte å vinne kattens tillit!

Det er ingen tvil om at lek med kattene er viktig for å knytte bånd. Å leke med katter er noe av det fineste og koseligste jeg vet. Pusen min begynner å bli gammel, snart 14 år. Likevel blir han nesten som en kattunge igjen når vi leker. Han er ikke like spretten og utholden som da han var yngre, men gleden er den samme.

Her er en pus som koser seg :)

• Liker 1
Skrevet

Så koselig lesing!
Det er helt sant det du sier, lek hjelper <3

Jeg leker "tikken" med ene katten min hver dag, vi koser oss like mye :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...