Gå til innhold

Søt 50-tallsstil.. hjelp?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har funnet ut at søte 50-tallskjoler passer min kropp best. (Slike som strutter litt ut over hoften og ned.) Har ikke helt sansen for veldig utpreget pin-up stil, men liker de litt mer duse skjortekjolene og slike uten utringing. Noen som har tips til butikker som har denne typen kjoler? Kan det også funke med skjørt og skjorte kanskje? Greia er ihvertfall at jeg liker det tettsittende oventil, men mer ledig fra litt over hoften og ned.

Jeg tenker å bruke dette til daglig, hvilke sko kan passe til da? Forestiller meg hudfargede strømper nå på sommeren og tykke mørke strømper til vinteren med en enkel cardigan over.. men hvilke sko kan jeg bruke? Jeg har alltid sverget til bukse som skjuler skovalget, da jeg er elendig på å finne sko.

Anonymous poster hash: f5c68...ce2
Videoannonse
Annonse
Gjest Søgni
Skrevet

http://www.modcloth.com/

Tipper du kan finne noen kjoler her, jeg synes i hvertfall de har veldig mye fint. :) Det er riktignok en del mønster på mange av kjolene, men siden er jo likevel verdt å sjekke ut. Kategorien "Fit and Flare" virker som noe for deg.

AnonymBruker
Skrevet

Der var det mye flott, Søgni. Akkurat slike kjoler jeg mente. Men det var nok i en litt for høy prisklasse for min lommebok, spesielt med tanke på toll og frakt som kommer oppå. Du kjenner ikke til noen norske butikker da?

Og jeg er fortsatt lost når det kommer til hvordan jeg skal style den. (sitter å håper på at wonders med sin stilsans skal komme "to the rescue").

Anonymous poster hash: f5c68...ce2
AnonymBruker
Skrevet

En cardigan eller dongrijakke over kan være fint om fargene passer - veldig lett og sommerlig. Eventuelt en skinnjakke om du er litt den typen.

Sko... der går vel det meste, så lenge det ikke er noe veldig voldsomt. Converse, enkle tøysko, ballerinasko, tennissko etc. Kanskje ikke sånne brede skatesko eller sånne creepers som alle emokidsa går med, men. Noe nøytralt og 'lett' ville jeg gått for. :)

Anonymous poster hash: c4d90...ba3
Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Skjørt og bluse/skjorte er et svært godt alternativ til kjole.

Spesielt siden du tenker bruke dette som din primære påkledning. Da er det godt å kunne veksle litt på, og ha mulighetene til å svinge en tynn ullgenser over skjorten/blusen på vinteren.

Jeg har jo aller mest lyst til å sende deg direkte til Kjoledamen jeg da, men vil be deg bruke menyvalgene på siden hennes og se også på andre menyvalg enn dem som er merket med 50 talls kjoler.

Et tips er å titte under meyvalget "Retro inspirert" og så velge deg videre på skjørt, bluser eller cardgians.

Se deg rundt :)

Dette er en kjole i 40 talls stil

62579_Scarlett_1.jpg

Edit: Ikke umulig du kan føle deg hjemme hos Lindybop når jeg tenker meg litt om her nå :)

Endret av Lille-pus

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...