Gå til innhold

Slanke/normalvektige og førstegangsfødende: når viste magen seg tydelig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 12 uker på vei(+ noen dager), og etter uke 10 skjedde det noe ganske merkbart annerledes med magen.

Helt fra noen få uker har den sett litt annerledes ut, og jeg har aldri hatt helt flat mage(typisk litt fett på, ellers slank).

Jeg får en følelse når jeg leser litt om dette at det ikke er "vanlig" for førstegangsfødende, eller; mange av de som svarer i liknende tråder på andre forumer sier magen ikke syntes for andre før godt uti svangerskapet.

Det kan heller ikke være ekstra vekt for min del, for jeg har gått ned flere kilo og er som sagt slank med BMI på nedre normalnivå.

Flere som har fått kjapt synlig mage, slik at det er "umulig" å skjule selv under løse topper i den perioden?

Anonymous poster hash: cba0f...2db
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan fungerer fordøyelsen din om dagen? Jeg er 10+6, så livmora er ennå for liten til å kunne kjennes, og jeg tror ikke den gjør noe merkbart i å "flytte på" andre ting inni der ennå. Har imidlertid treg mage og er fryktelig oppblåst, hele dagen, så fort jeg har spist noe som helst. Så magen er ganske synlig, den, så lenge jeg ikke holder den inn. Men jeg synes jo ikke det "teller" som babymage, da, når det bare er luft...

Er slank i utgangspunktet og har ikke gått opp i vekt ennå, men etter jeg har spist middag står magen som en sperreballong omtrent, ser ut som jeg er 5-6 måneder på vei

Anonymous poster hash: 9f05a...896
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan fungerer fordøyelsen din om dagen? Jeg er 10+6, så livmora er ennå for liten til å kunne kjennes, og jeg tror ikke den gjør noe merkbart i å "flytte på" andre ting inni der ennå. Har imidlertid treg mage og er fryktelig oppblåst, hele dagen, så fort jeg har spist noe som helst. Så magen er ganske synlig, den, så lenge jeg ikke holder den inn. Men jeg synes jo ikke det "teller" som babymage, da, når det bare er luft...

Er slank i utgangspunktet og har ikke gått opp i vekt ennå, men etter jeg har spist middag står magen som en sperreballong omtrent, ser ut som jeg er 5-6 måneder på vei

Anonymous poster hash: 9f05a...896

Helt normalt, egentlig. Har ikke vondt eller ubehag som luft jo gir(dog hadde jeg det de første ukene).

Sliter ikke med de samme plagene "der nede" som endel andre gravide gjør nå om dagen.

Merker ingenting spesiell forskjell etter jeg har spist, og jeg har før hatt problemer med at jeg ikke tålte melk som jo førte til ekstremt oppblåsthet - og denne magen nå likner ingenting på det.

Bulen går ikke jevnt over hele magen som ved oppblåsthet, den er sentrert nederst og jeg har aldri før sett en slik mage på meg selv(selv når jeg før kunne se skikkelig gravid ut pga laktosetull).

Den er nok noe større på kvelden(og det tilskriver jeg andre ting) - men om morgenen når jeg våkner, uten å ha spist frokost(da var den før relativt flat) så ser den igrunnen ganske lik ut som ellers på dagen. Ikke mulig å skjule.....

Når jeg forsøker å holde den inne skjer omtrent ingenting, jeg får det ikke til slik som før. Det er rett og slett en helt annen form og størrelse enn før.

De første ukene så både jeg og mannen forskjell på overgangen fra underliv til mage(sånn bueaktig hoven greie) - og nå strammer selv trusene som har strikk litt.

AnonymBruker
Skrevet

Føler forøvrig dette med veldig synlig mage først skjedde i uke 11 - ikke før ;)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har jo ikke sett din mage, men kan svare for min egen del. Da jeg var ca 12 uker på vei, følte jeg selv at magen viste kjempegodt. Jeg er veldig slank og veide på det tidspunktet bare rett over 50 kg (pga ekstrem svangerskapskvalme; jeg veide ca 55 kg før jeg ble gravid). Men magen som alltid hadde vært helt flat, begynte nå å bule litt ut nederst. Jeg var veldig bevisst på endringen selv og gikk i løssittende klær for at ikke alle skulle se magen enda. Men når jeg ser tilbake på bilder fra den tiden, var det nok ingen andre enn jeg selv og kanskje mannen og andre som kjenner meg veldig godt som kunne sett noen synlig forandring. Magen min kom gradvis, og først i uke 18 begynte folk å kommentere den. Nå er jeg ca 24 uker på vei, og det er synlig for alle at jeg er gravid.

Men hvor raskt man får mage er veldig individuelt, og det er ingen fasit på dette. Noen får synlig mage veldig tidlig, mens andre må vente til langt ut i svangerskapet. Kos deg med magen din; jeg strutter med min og koser meg skikkelig!

Anonymous poster hash: adb2d...88f
AnonymBruker
Skrevet

TS igjen her; på meg er det sånn at når jeg går med åpen dongerijakke og veldig løs topp(som vanligvis ikke viser noenting) så buler det godt ut, jakka klarer ikke skjule det.

Ser det tydelig i speil på avstand, liksom - ikke bare når jeg står naken :P

Prøvde på en kjole, og da så jeg "litt" gravid ut - tydelig, men ikke som om det var 7. måned liksom. Men definitivt ikke bare en bitteliten bul heller som like gjerne kunne vært vanlig fettlag.

Men skikkelig rund og tydelig babymage ala høygravid er det jo ikke ;)

Skrevet

Var 45 kg ved start og magen kunne ikke lenger skjules etter 14. uke.

Gjest Duftlys
Skrevet

Magen min var ikke skikkelig synlig før rundt uke 30. Antydninger fra rundt 25, men ikke sånn typ mage at en tør å spørre om en er gravid (kunne nesten se ut som jeg bare hadde lagt meg ut litt:P). Jeg er 182 høy. Kan jo hende det er derfor det tok lang tid før det syntes. Lengre areal å strekke seg på;)

Skrevet

I uke 23 begynte folk jeg jobber sammen med å spørre, og da hadde jeg gått med tettsittende klær hele veien. Jeg er i tillegg 163 høy, så jeg hadde ikke all verdens plass heller...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk synlig mage en liten stund etter ordinær ultralyd, magen kom vel i uke 21-22 tror jeg.. Før det syntes det ikke at jeg var gravid, og jeg begynte vel med mammabukser rundt uke 24 :)

Anonymous poster hash: aa2c3...2ab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...