Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er egentlig poenget med livet?

Jeg gjør mye for lokallivet, har en jobb der jeg har mye fri, har alltid noe å henge fingrene i her hjemme og en flott samboer og en hund.

Likevel føler jeg at alt er så meningsløst!

Hva er jeg her for?

Hvorfor pusser jeg opp?

Hvorfor skal jeg følge hundens tisserutiner?

Hvorfor drar jeg på jobb?

Har ikke ro til å legge meg heller, må alltid finne på noe, men hvorfor?!

Anonymous poster hash: ec83c...dd4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er du sikker på at alt er bra med deg?

Anonymous poster hash: 9cc1d...873

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det nok ganske likt som deg. Kom for mange år siden frem til at livet egentlig har forsvinnende lite mening utover å videreføre genene sine. Utover dette må du nok gi ditt liv mening selv. Det er tydeligvis vanskeligere for noen av oss enn for andre.

Anonymous poster hash: 6e419...a7b
  • Liker 3
Gjest anonym
Skrevet

Har du noe du brenner for ts? Musikk, film, tegning, dans, noe skapende f.eks, eller friluftsliv/sport? Det gjør livet mening. Tips : skriv dagbok. Da blir man mer bevisst på hva man bruker tida på, og at små ting kan gi gleder. Vær observant rundt deg, se blomsten i hjørnet, lyset på himmelen som forandrer seg, osv...

AnonymBruker
Skrevet

Føler du deg deprimert, ts?

Jeg fikk en gang høre noen kloke ord om "hva som er meningen med livet". Dessverre husker jeg ikke det ordrett, men det var noe sånn som dette: Å spørre hva som er meningen med livet er som å spørre hvilken farge det er på den røde brannbilen. Meningen med livet er livet i seg selv.

Anonymous poster hash: 76bea...b5f
Skrevet

Jeg gjør mye for lokallivet, har en jobb der jeg har mye fri, har alltid noe å henge fingrene i her hjemme og en flott samboer og en hund.

Hva er jeg her for?

Hvorfor pusser jeg opp?

Du gjør alt dette fordi dagens samfunn forventer det av deg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva er jeg her for?

Hvorfor pusser jeg opp?

Akkurat det siste fikk meg litt til å tenke at du er rastløs, også fysisk. Kan det tenkes at du har høyt stoffskifte?

Høres banalt ut, men stoffskiftet påvirker hele kropper også det psykiske. Spesielt stress og rastløshet. Hva med å ta en tur til legen?

Anonymous poster hash: e5801...b23

• Liker 1
Skrevet

Akkurat det siste fikk meg litt til å tenke at du er rastløs, også fysisk. Kan det tenkes at du har høyt stoffskifte?

Høres banalt ut, men stoffskiftet påvirker hele kropper også det psykiske. Spesielt stress og rastløshet. Hva med å ta en tur til legen?

De fleste oppegående mennesker (som det riktignok ikke er altfor mange av) lurer før eller senere på meningen med livet.

Noe som i seg er helt normalt da det ikke er lett å gi eller få noe fullstendig svar.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De fleste oppegående mennesker (som det riktignok ikke er altfor mange av) lurer før eller senere på meningen med livet.

Noe som i seg er helt normalt da det ikke er lett å gi eller få noe fullstendig svar.

Absolutt, og jeg mente virkelig ikke å sykeliggjøre slik undring på noen måte. Jeg bare bet meg litt fast i at hun sannsynligvis er rastløs. Det kan faktisk være verdt å sjekke stoffskiftet av den grunn. Bare my two cents :)

AnonymBruker
Skrevet

" What we do in life echoes in eternity "

Så du kan gjøre hva du vil !
Så lenge det er lovlig og det ikke ødelegger for andre.

Det er meningen med livet. Å leve livet sitt.

Anonymous poster hash: 77c52...6cf
AnonymBruker
Skrevet

Takk, Steinar!

Ja, jeg er en mann (fakktisk) som er langt over gjennomsnittlig oppegående på det vitenskapelige samt det tekniske.

Etter å ha skrevet startinnlegget så har jeg bare daffet, har på en måte søkt roen, har vært litt sosial, tatt godt vare på kone, familie og dyr.

Det har vært behagelig avslappende, men likevel føler jeg fortsatt på denne stadige uroen - noe avtagende, dog absolutt tilstede.

TS

Skrevet

Takk, Steinar!

Ja, jeg er en mann (fakktisk) som er langt over gjennomsnittlig oppegående på det vitenskapelige samt det tekniske.

Etter å ha skrevet startinnlegget så har jeg bare daffet, har på en måte søkt roen, har vært litt sosial, tatt godt vare på kone, familie og dyr.

Det har vært behagelig avslappende, men likevel føler jeg fortsatt på denne stadige uroen - noe avtagende, dog absolutt tilstede.

TS

Ikke undervurder den såkalte midtlivskrisa. Da kan man fort gjøre mye dumt!

Gjest LonelyAngel
Skrevet

Er egentlig veldig enig. Finner selv ingen "mening" med livet foruten om å ha det gøy og føre genene videre. Så meningen er egentlig å bare ha det gøyest mulig mens man lever, for å så dø? Oppnå mest mulig endorfin-utslipp? (en kjemisk reaksjon i hjernen som gir følelse av glede)

AnonymBruker
Skrevet

Hva er jeg her for?

Hvorfor pusser jeg opp?

Ahh. Vel, jeg har lurt på det samme. Hvorfor er man her.

Jeg tror man er her for å ha det bra. Å gjøre det man liker.

Jeg tror det er viktig å omgi seg med mennesker som tenker litt lengre enn nesa rekker i så tilfelle. Litt bredere perspekiv. Da kan livet fort gi litt mer mening...

Anonymous poster hash: 1ecb4...d1b

Skrevet

Er egentlig veldig enig. Finner selv ingen "mening" med livet foruten om å ha det gøy og føre genene videre. Så meningen er egentlig å bare ha det gøyest mulig mens man lever, for å så dø? Oppnå mest mulig endorfin-utslipp? (en kjemisk reaksjon i hjernen som gir følelse av glede)

Meninga er at du skal gjøre nytte for deg.

Gjest LonelyAngel
Skrevet

Meninga er at du skal gjøre nytte for deg.

Jaja, det gjør jeg jo allerede. Men skal alle bare hjelpe alle da, og så dør vi alle sammen senere? :bond:

AnonymBruker
Skrevet

Du gjør det fordi det er forventet.

Utover det så spiller det ingen rolle hva du gjør med livet ditt. Om du bruker det på fantastiske reiser og opplevelser, eller om du sitter ufør foran tv`n. Du skal dø uansett, og ingenting du har gjort i livet vil ha noen mening, og til syvende og sist er det ingen som bryr seg om at du eksisterte.

Kjip tanke, men fakta.

Anonymous poster hash: f3684...baa
Skrevet

Jaja, det gjør jeg jo allerede. Men skal alle bare hjelpe alle da, og så dør vi alle sammen senere? :bond:

Hjelpe andre er aldri feil.

Glede seg over de små ting er aldri feil.

Ellers får man prøve å ta en dag av gangen.

Gjest LonelyAngel
Skrevet

Hjelpe andre er aldri feil.

Glede seg over de små ting er aldri feil.

Ellers får man prøve å ta en dag av gangen.

Gleder meg over de små ting jeg :) Er bare det jeg ikke ser det store bildet! Men men.. en dag av gangen. Jeg har uansett hørt flere folk si at det er når en først får barn at livet blir meningsfylt.

Skrevet

Gleder meg over de små ting jeg :) Er bare det jeg ikke ser det store bildet! Men men.. en dag av gangen. Jeg har uansett hørt flere folk si at det er når en først får barn at livet blir meningsfylt.

De fleste føler sikkert at barna gir livet deres mening, ja. Naturlig nok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...