Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå skal det sies at dyr som oppfører seg som de selverklærte "alfahanner" gjør, regnes som usikre og slett ikke noen gode ledere. En god og naturlig leder trenger ikke å hevde seg - det er det den usikre som gjør.

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke tid nå til å lese mer enn de tre første sidene, men jeg tillater meg å svare likevel.

For det første er ikke en menneskeflokk det samme som en ulveflokk. Eller en hesteflokk, for den saks skyld. Skjønt hesteflokken kanskje ligner litt mer på menneskeflokken: Rangordningen er ikke rigid; i forskjellige situasjoner er det forskjellige individer som tar ledelsen (ikke nødvendigvis sjefshingsten eller sjefshoppa). For alt jeg vet er det slik i uloveflokken også, men jeg kjenner ikke nok til det.

Jeg har truffet en mann som åpenbart definerte seg selv som en alfahann. Da jeg nektet å underordne meg, begynte han å herse noe grenseløst, og da jeg fremdeles sto imot, mente han at jeg var kommunist og jøde (ikke at det er skjellsord i mitt vokabular, men det viste tydelig hans halvnazistiske tilbøyeligheter). Jeg har snakket med eksen hans, og hun sier at han er en drittsekk, og at hun var totalt blind da hun gikk inn i forholdet. Fyren var i tillegg voldelig, ikke bare mot kjæresten, men også mot andre som motsa ham, og han ble utestengt fra alle de kuleste stedene i gamlebyen. Jeg har ikke sett ham på flere år nå, og jeg tipper at han enten er død eller i fengsel.

Det blir selvsagt feil å generalisere, men denne fyren passet ikke sammen med noen som helst, verken mann eller kvinne. Jeg får av og til følelsen av at de som kaller seg alfahanner, mener de har rett til å ligge med alle kvinner de synes er attraktive, mens kvinnene helst bør være jomfruer. Og de har alltid en biologisk begrunnelse på lur: Det er mannens natur å nedlegge kvinner, mens kvinnene, ifølge sin natur, må sørge for ikke å bli nedlagt for ofte. Men det finnes sikkert bedre "alfahanner" enn han jeg nesten ble angrepet av (han kunne slått meg helseløs, men jeg ble heldigvis reddet av en finsk kommandosoldat kunne kunne ha slått drittsekken i hjel med ett eneste velrettet slag).

Jeg hadde ikke tid nå til å lese mer enn de tre første sidene, men jeg tillater meg å svare likevel.

For det første er ikke en menneskeflokk det samme som en ulveflokk. Eller en hesteflokk, for den saks skyld. Skjønt hesteflokken kanskje ligner litt mer på menneskeflokken: Rangordningen er ikke rigid; i forskjellige situasjoner er det forskjellige individer som tar ledelsen (ikke nødvendigvis sjefshingsten eller sjefshoppa). For alt jeg vet er det slik i uloveflokken også, men jeg kjenner ikke nok til det.

Jeg har truffet en mann som åpenbart definerte seg selv som en alfahann. Da jeg nektet å underordne meg, begynte han å herse noe grenseløst, og da jeg fremdeles sto imot, mente han at jeg var kommunist og jøde (ikke at det er skjellsord i mitt vokabular, men det viste tydelig hans halvnazistiske tilbøyeligheter). Jeg har snakket med eksen hans, og hun sier at han er en drittsekk, og at hun var totalt blind da hun gikk inn i forholdet. Fyren var i tillegg voldelig, ikke bare mot kjæresten, men også mot andre som motsa ham, og han ble utestengt fra alle de kuleste stedene i gamlebyen. Jeg har ikke sett ham på flere år nå, og jeg tipper at han enten er død eller i fengsel.

Det blir selvsagt feil å generalisere, men denne fyren passet ikke sammen med noen som helst, verken mann eller kvinne. Jeg får av og til følelsen av at de som kaller seg alfahanner, mener de har rett til å ligge med alle kvinner de synes er attraktive, mens kvinnene helst bør være jomfruer. Og de har alltid en biologisk begrunnelse på lur: Det er mannens natur å nedlegge kvinner, mens kvinnene, ifølge sin natur, må sørge for ikke å bli nedlagt for ofte. Men det finnes sikkert bedre "alfahanner" enn han jeg nesten ble angrepet av (han kunne slått meg helseløs, men jeg ble heldigvis reddet av en finsk kommandosoldat kunne kunne ha slått drittsekken i hjel med ett eneste velrettet slag).

Det er jo du som har en snål oppfatning av hva en alfa er om du definerer den vanlige pykopatiske tullingen som det. En typisk alfa er en som absolutt gjør et poeng av å være øverst i hiarkiet, men han gjør det med på være utagerende å ta føringen på et mer manipulivt vis enn å be folk krype. Det kan være så enkelt som å bære kroppen sin rakrygget, våge å bruke kroppkontakt når han kal formidle en beskjed og diverse. En som tør å være et midtpunkt og overbevise andre om å forholde seg til han som en lederskikkelse. Så har du selvfølgelig den klassiske kvinnedefinerte don-juan alfaen som bare ser bra ut og dermed kan bruke sine omsvermende fangirls til å projiere lederkap å autoritet over på han. Men ingen respekterer en voldelig tulling som bare skal ha folk til å bøye seg for han, og en slik en vil aldri bli ansett om alfa.

• Liker 2
Skrevet

ALLE mennesker trenger noen å bryne seg på, uavhengig av nivå. Ingen med downs liker å snakke til en stein heller.

Anonymous poster hash: 6971a...791

hva vil det si å ha noe å bryne seg på, egentlig? Det at man sterke folk (eller folk i det store og det hele) trenger en de kan bryne seg på er noe jeg stort sett bare hører kvinner si.

Skrevet

Jeg kjenner menn som ikke er spesielt intelligente eller har spesielt god retorikk som takler dette svært godt. Det holder å være ærlig, ha selvinnsikt og viten om at man er god nok, selv om man ikke er best i alt.

Og hva er adferden du kan se det på? Hvordan reagerer slike menn, når kvinner er ekle og sier f.eks: "vet du ikke det?" "Du kan ikke ha fått bra oppdragelse." "Hvis du hadde vært litt mer voksen, så hadde du skjønt dette." "Hvis dette er for vanskelig for deg, så får du heller spørre om hjelp.." osv.

Jeg finter dette retorisk. Hva slags adferd ser du på en mann som ikke kommuniserer tilbake verbalt, som får ham til å ikke se ut som en slagen mann. Fortell oss, er du snill.

Gjest Gjest
Skrevet

hva vil det si å ha noe å bryne seg på, egentlig? Det at man sterke folk (eller folk i det store og det hele) trenger en de kan bryne seg på er noe jeg stort sett bare hører kvinner si.

For meg handler det om å ha en partner som kan utfordre meg både intellektuelt og følelsesmessig. En jeg kan diskutere med som faktisk følger litt med på hva som skjer både lokalt, nasjonalt og internasjonalt, og som ikke er redd for å ha meninger og stå for dem. En som sier det han mener og ønsker for oss og forholdet, og som tar initiativ og er deltakende i forholdet.

I motsetning til min eks som kun svarte: "Samme for meg, bestem du" eller "ok". Fikk helt nervesammenbrudd til slutt av den viljeløse mannen som hele tiden bare trodde han var snill. I mine øyne var han bare unnfallende og redd for å måtte argumentere for noe. Det er ikke snilt å overlate hele ansvaret for forholdet til den andre parten.

Gjest Cartman
Skrevet

Det ordet finnes ikke engang i orboka. Alfakvinne, come on? Det finnes en alfa. Det er flokklederen. Det er ikke sånn at hunnene i harmet får alfastatus av andre hunner, da hunnenene blir beskyttet av en alfa, de beskytter ikke hverandre. Kvinnene har en alfahann av den enkle grunn at de ikke er i stand tiil å beskytte flokken på egenhånd.

I aliens filmene har du alfakvinner. Alfakvinne = Alien Queen :)

AnonymBruker
Skrevet

Det er nok en fordel med fellesinteresser generelt ja.

Så.. Selv fikk jeg en dårlig magefølelse straks kypros-avtalen med EU kom igjennom. Det var et stort steg og det måtte nesten og bare være et sommerfugl-vingespenn.
Jeg synes helt ærlig vi burde komme oss så langt unna eu som overhodet mulig. Det er ikke like vits å ha en sånn " allianse " lengre, som det var like etter 2. verdenskrig og i noen tiår etter det. Og europa vil jo naturligvis handle med hverandre i like stor grad selv om, som med resten av kontintentene og forøvrig. Heia kapitalismen forøvrig. Til en viss grad. Men slik det er nå, får jeg bare avsmak av disse kommunistiske tendensene vi opplever av det. Hva sier du ?

Og nei, det er slettes ikke noe hyggelig å ligge alt den slags ansvar hos den ene parten.
Det blir helt seriøst slitsomt når det kommer til stykke, fordi det er som om vedkommende virkelig en gang trenger å være i sitt nærvær. Hva er vitsen liksom?

I dine øyne var han unnfallende og redd for å argumentere for noe, men var han det da?

Og igjen, det meste er et jo hovedansvar man burde være to om å stå for, om det skal være skikkelig bra.

Anonymous poster hash: 4791e...967
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger, samt svar/siteringer til disse

Sophie-Ann, mod

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en dame som passer en alfahann, over sommeren. Han er 40 kg reine muskler.

Jeg er en ganske myndig dame og når vi er på tur må jeg prioritere denne delen av meg overfor ham.

Han har begynt å prøve å yppe seg mot andre alfa-hanner. Vi jobber med distraksjon og forsterkelse av selvfølelsen i flokken da han har en illusjon om at det er han som skal beskytte meg Han har altså noe manglende sosiale evner om dagen så vi må også jobbe å komme i møte andre alfa-hanner uten at det skal oppstå bråk når slike møtes.

Inne er han en mann på myke poter.

Anonymous poster hash: e0007...8e3
  • Liker 3
Skrevet

"Alfamenn" går ofte etter meg. Jeg er pen, og kler meg feminint. Jeg er svært sosial, og kjenner mange mennesker. Jeg er ansvarlig, intelligent, og jeg strever etter å nå mine mål her i livet. Jeg er ivrig etter å diskutere ting og å lære så mye som jeg bare kan. Jeg er heller ikke redd for å sette folk på plass hvis de går over streken.

På mange måter kan man si at jeg er en "alfa" selv. Jeg er en leder.

Alfamannen må være sammen med en populær jente. Hvis mennene følger alfamannen, og denne mannen er sammen med en kvinne som alle kvinnene ser opp til og følger, blir de det ultimate alfa-paret. Dessuten er det å ha en så "bra" jente et bevis for de andre mennene på hvor "bra" denne "alfa"-mannen er. En alfamann kan derfor ikke være sammen med en dum og deilig jente som bare sitter hjemme og gjør som hun blir fortalt. Han må ha en kvinne med lederegenskaper og intellekt.

Skrevet

Det er jo du som har en snål oppfatning av hva en alfa er om du definerer den vanlige pykopatiske tullingen som det. En typisk alfa er en som absolutt gjør et poeng av å være øverst i hiarkiet, men han gjør det med på være utagerende å ta føringen på et mer manipulivt vis enn å be folk krype. Det kan være så enkelt som å bære kroppen sin rakrygget, våge å bruke kroppkontakt når han kal formidle en beskjed og diverse. En som tør å være et midtpunkt og overbevise andre om å forholde seg til han som en lederskikkelse. Så har du selvfølgelig den klassiske kvinnedefinerte don-juan alfaen som bare ser bra ut og dermed kan bruke sine omsvermende fangirls til å projiere lederkap å autoritet over på han. Men ingen respekterer en voldelig tulling som bare skal ha folk til å bøye seg for han, og en slik en vil aldri bli ansett om alfa.

Du kan godt ha rett i mye av dette. Samtidig finnes det en del selvutnevnte alfahanner her på KG som svært ofte har et temmelig kvinnefientlig verdensbilde. Det viser seg aller tydeligst når det dreier seg om seksualitet: Mannens seksualitet skal hylles, kvinnens seksualitet skal kues. De skryter gjerne av å ha ligget med 100 jenter, men straks en jente har hatt mer enn fem seksualpartnere, er hun uegnet som kjæreste eller ektefelle. Og de bruker nærmest uten unntak biologien som begrunnelse. Sosiologi, antropologi og psykologi avfeies som PK og veike SV-tanker.

Men nå er jeg ikke sikker på om alfabegrepet i det hele tatt lar seg bruke om mennesker. Som jeg nevnte i det forrige innlegget, er vi ikke ulver eller hester. I naturen er alfahannens oppgave blant annet å beskytte flokken. I et moderne samfunn er denne oppgaven i stor grad overlatt til det offentlige, først og fremst politiet og rettsvesenet. En god leder er ikke nødvendigvis en som bestemmer hva andre skal gjøre; det viktigste er som oftest å ha evnen til å lytte og diskutere for å komme fram til løsninger som er til det beste for fellesskapet. Idealet er også at den som kan mest på et område skal ha mer å si i beslutningsprosessen enn de som kan mindre (dette prinsippet følges dessverre sjelden i praksis).

Man skulle tro at en kaptein på et stort skip måtte ha de typiske alfaegenskapene. Men skinnet kan bedra: Francisco Schettino påstod at han snublet og falt ned i en livbåt etter at han hadde styrt Costa Concordia på grunn. En lederhingst ville derimot dannet baktroppen når flokken flyktet og tatt opp kampen mot fienden om nødvendig.

Men hva slags kvinner passer sammen med såkalte alfahanner? Det eneste svaret jeg kan gi, er at disse mennene også er forskjellige, og jeg nekter å tro at alle sammen passer med nøyaktig samme type kvinne. Uansett hvor mye alfa den ene parten er, så er det viktig med en viss likevekt i forholdet, og man må være i stand til å samarbeide.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Liker ikke bruke orden alfahann jeg da, men jeg har en ganske bestemt mann som vet hva han vil, og har også en sjefstilling innen jobb. Jeg er selv sta og bestemt, og trenger noen som kan gi meg motstand, ellers hadde jeg overkjørt tøffelhelten helt (hadde en ex uten meninger før..) Så vi er nok rette for hverandre, vi er like på mye og enig i det meste, men gir også hverandre mottstand. Jeg sier når vi krangler og er uenige, finn deg ei nikkedukke!! Og det vil han ikke ha. Så han trenger nok noen som gir han litt motstand også ja :)

Anonymous poster hash: 3d59e...569
  • Liker 1
Gjest Katten.
Skrevet

Hvem i all verden definerer seg selv som en alfahann?

Anonymous poster hash: 9a5de...b9e

*rekker opp hånda, flexer muskler og brøler litt*

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Begrepet alfahann brukes i dyreriket - men kan sikkert også overføres til mennesker. I dyreflokken er det ofte en hanne som kan tillate seg det meste, han er ofte bøllete og sjefete. Dessverre er han også veldig usikker og avhengig av de andre i flokken. Han selv tror han er leder, men i realiteten er det den som holder hodet kaldt, er rolig mot de andre, rettferdig og lite selvhevdende som er den naturlige flokklederen. Altså i menneskenes verden vil det ikke være såkalte "tøffinger" som tror de er lederen som er alfahannen. Og den som passer sammen med alfa er selvsagt den han forelsker seg i og matcher med. Og ikke en som er sta og bestemt (som en del her inne tror).

Gjest Katten.
Skrevet

Gud.

Denne tråden viser egentlig det meste som er galt med mitt kjønn.

• Liker 3
Skrevet

Dersom man oversetter alfabegrepet direkte fra ulveflokken til det menneskelige liv er en alfahann en leder som lever i et monogamt forhold til alfahunnen som han samarbeider med, oppdrar valpene sammen med og under graviditeten lar han henne få den beste maten. Det kan være hvem som helst som blir alfahunn, hun stiger uansett i anseelse når hun er i et forhold til alfahannen. De holder forresten sammen selv om de ikke kan få valper, men som oftest er de det eneste paret i flokken som får lov til å yngle.

Omegahannene er de aggressive tullingene som lever i utkant av flokken og prøver å kapre en hunn og forsøker å utfordre de andre.

• Liker 1
Skrevet

1. De har muligens godt at motstand, men de liker det ikke. Og dermed velger de også noe annet.

2. Alfamenn overkjører alle, også kvinner.

3. Ingen menn liker egentlig sterke, intelligente kvinner.Vi er en trussel. Det er også vitenskapelig bevist om jeg husker riktig; menn foretrekker dumme damer fordi de er enklere å kontrollere, dermed er det enklere å kontrollere at avkommet faktisk er hans og ikke naboens.

4. Om de liker lave damer kanhende. Jeg tror likevel statusen er viktigere for dem og at de vil velge deretter.

Anonymous poster hash: bd88a...365

Men jeg liker henne! En av Norges mest intelligente kvinner, med integritet og bein i nesa.

Nå er ikke jeg noen typisk Alfa, men jeg mener at det beste er å ha noenlunde balanse , og hvis en part er sterkere så bør denne passe seg og ikke misbruke denne styrken.

• Liker 1
Skrevet

Gud.

Denne tråden viser egentlig det meste som er galt med mitt kjønn.

Transe in the making detected.

Skrevet

For å forklare mannhierarkiet:

Alfa:

descarga+(3).jpg

Beta:

Ross+Geller.jpg

Incel:

Costanza-300x225.jpg

Så kan jeg legge til følgende.

Alfaen dominerer menn og får knulle mange kvinner. Han vil alltid være sjef. Alle menn vil være Alfa, men bare noen få er verdig.

Betaen er smiskete og blir ofte køddet med fordi han ikke evner å ta til motmæle. Han er som regel i fast forhold hvor han blir dominert av partneren.

Incelen kan være sterkt eller svak men får ingen ting pga manglende utseendet eller mentale problemer.

AnonymBruker
Skrevet

En alfahann trenger en alfakvinne. Jeg har selv vært sammen med en alfahann, og regnes lett som alfakvinne selv. Jeg er smart, målrettet, sosial og veldig populær blant folk/venner og pen. Alfahannen jeg var sammen med trodde ikke på kjærlighet og hadde aldri hatt følelser for noen før da han møtte meg. Jeg var ikke interessert i han, og var på tidspunktet interessert i en som fremsto som en alfahann men som egentlig var en pussy. Tror han falt for meg litt fordi han ikke ble helt klok på meg, og fordi han ville bevise noe med å kapre den uoppnåelige jenta. Det var nok litt av det å bevise at han kunne få det beste av det beste, også innen damer.

Alfahann - alfakvinne er et greit utgangspunkt, men jeg tror det beste for alfamenn er en kvinne med høy status, men som likevel ikke er like alfa som mannen selv.

Anonymous poster hash: 01db2...31b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...