Gjest anonym Skrevet 21. juni 2013 #21 Skrevet 21. juni 2013 ALLE mennesker trenger noen å bryne seg på, uavhengig av nivå. Ingen med downs liker å snakke til en stein heller. Anonymous poster hash: 6971a...791 Det har du rett i! Argumentet var mer rettet mot temaet som er alfahann, der det er snakk om en sterk mann, og jeg tror kanskje han trenger mer motstand pga det.
en'krone Skrevet 21. juni 2013 #22 Skrevet 21. juni 2013 Det har du rett i! Argumentet var mer rettet mot temaet som er alfahann, der det er snakk om en sterk mann, og jeg tror kanskje han trenger mer motstand pga det. Om han vil ha deg eller ikke handler om hvor bra du ser ut. Fokuser heller på det enn å gjør deg vanskelig. 1
Gjest Gjest Skrevet 21. juni 2013 #23 Skrevet 21. juni 2013 For en utrolig meningsløs problemstilling. Alfa? Hva pokker skal det liksom bety? Folk som faktisk bruker sånne begreper i fullt alvor må være fulle av usikkerhet, dårlig selvtillit og et slags merkelig kontrollbehov. Voksne, oppegående mennesker bruker ikke sånne uttrykk om verken seg selv eller andre. Barnslig pjatt. Et godt forhold består av to likeverdige voksne mennesker som behandler hverandre med respekt, omtanke og kjærlighet.
QueenOfTheSidewalk Skrevet 21. juni 2013 #24 Skrevet 21. juni 2013 Det er en leder? Han/hun/det liker de som følger etter uten å stille spørsmål. 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2013 #25 Skrevet 21. juni 2013 3. Ingen menn liker egentlig sterke, intelligente kvinner.Vi er en trussel. Det er også vitenskapelig bevist om jeg husker riktig; menn foretrekker dumme damer fordi de er enklere å kontrollere, dermed er det enklere å kontrollere at avkommet faktisk er hans og ikke naboens. Anonymous poster hash: bd88a...365 Dette er da bare tull. Men det er forskjell på å være sterk og å være dominerende og alltid viljen sin. Anonymous poster hash: 53a12...1d5
Gjest Gjest Skrevet 21. juni 2013 #26 Skrevet 21. juni 2013 Alfamenn liker alfakvinner. Brad Pitt og Angelina Jolie passer bedre sammen til syvende og sist. Jeg er mer Jennifer, må jeg innrømme. Men unner absolutt alfra og alfa happiness.
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2013 #27 Skrevet 21. juni 2013 En dame med kvelelenke og strømhalsbånd. Anonymous poster hash: b17c6...378
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2013 #28 Skrevet 21. juni 2013 Jeg (som er snill som en kattunge) passer en alfahann - går tur med ham, mater ham og klør ham bak ørene og på magen. Han logrer stort sett hele tiden, så jeg regner med at han trives. Fine, lille huskyen. Er ikke du alfa da? Anonymous poster hash: 4a32b...40d
Steinar40 Skrevet 21. juni 2013 #29 Skrevet 21. juni 2013 Det er en leder? Han/hun/det liker de som følger etter uten å stille spørsmål. Det er en bra observasjon. Ja-mennesker passer sikkert dem best. Lette å "lede".
QueenOfTheSidewalk Skrevet 21. juni 2013 #30 Skrevet 21. juni 2013 Hva legger du i alfahann? Er litt småkleint om en mann sier "jeg er en alfahann!" Anonymous poster hash: 43854...727 Tror jeg hadde død av latter om noen kom å sa det. Høres latterlig ut 3
Gjest Lille-pus Skrevet 21. juni 2013 #31 Skrevet 21. juni 2013 (endret) Hvilken dame passer en alfahann? Skal hun være myk og føyelig, eller like sta og steil som han kan være, gi han motstand? Evt en kombinasjon? Fint hvis alfahanner deltar, da de vet hvilken dame de vil ha Ok, du definerer deg selv som 'a leader by nature' ... La oss bruke Helen Fisher’s fire personlighets typer (Builder, Negotiator, Explorer and Director). Per definisjon har du definert deg selv som 'Director'. Er du sikker på at dette stemmer ? Har du en del av deg som kanskje er en annen type ? Mange av oss har nemlig flere aspekter ved vår personlighet. I realitet skal du, dersom du er 'director' type klaffe beste med en kvinne av type 'negotiator'. - jada, lenken kommer i slutten av dette innlegget. Jeg er selv grundig testet (i oppdragsforbindelse) med henblikk på personlighetstype, også etter Helen Fisher's definisjoner, - og ble definert som 51% Director og 49% Negotiator. Er du director-typen så har du behov for balanse, 'jording'. Det blir helt galt å si du trenger motstand, for regelrett motstand for motstandens skyld dreper du glatt og effektivt. Koster deg ikke en halv kalori. Du vil ikke ha det bra med en 'ja-dukke' heller. Du trenger noen som kan balansere deg. Eksempel på type director er Bill Clinton. Eksempel på type negotiator er Hillary Clinton. Så var det lenken: Her Det finnes en online test også (siden personlighetstypene også brukes i dating sammenheng): Her Endret 21. juni 2013 av Lille-pus
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2013 #32 Skrevet 21. juni 2013 Det ordet finnes ikke engang i orboka. Alfakvinne, come on? Det finnes en alfa. Det er flokklederen. Det er ikke sånn at hunnene i harmet får alfastatus av andre hunner, da hunnenene blir beskyttet av en alfa, de beskytter ikke hverandre. Kvinnene har en alfahann av den enkle grunn at de ikke er i stand tiil å beskytte flokken på egenhånd. Jasså ja. http://no.wikipedia.org/wiki/Alfa_%28etologi%29 Anonymous poster hash: 80d3f...3f4 2
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2013 #33 Skrevet 21. juni 2013 Ok. Selv er jeg nok ikke en alfahann av natur, men jeg kan bli det om jeg er omringet av idioter. Dette prøver jeg helst å unngå til vanlig, så jeg er og ofte ikke "lederen" av gruppen. Dette er et bevisst valg fordi jeg ikke ønsker å være den lederen for gruppen. Men om situasjonen skulle trenge det, så kunne jeg ha tatt på meg rollen, men jeg foretrekker det bedre å sitte litt i bakgrunnen og observere det derfra. Og hvis da eventuelt "lederen" skulle til å gjøre et dårlig valg eventuelt, så er det og ikke så konsekvent vanskelig å komme med konstruktive forslag óg sørge for at det kommer gjennom. Dette er muligens mer spesifikt blant venner og miljø Og hvlken dame som hadde passet meg bra? Det kan være en sterk og dominerende part, men ikke en som må ha viljen sin hele tiden. Det må være mulig å diskutere, eventuelt forhandle på løsninger, uansett i et forhold tenker jeg. Og begge to burde se på hverandre som likeverdige og likevel like ærlige med hverandre. Og jeg hadde aldri klart en nikkedukke og et såkalt ja-menneske, da det ville blitt usannsynlig kjedelig å konstant "lede" uten noe som helst innspill eller konstruktiv tilbakemelding for hva enn. Alt fra hvilke fasiliteter en burde ha i et nyoppusset hus til hvordan sjanger på filmen en bør se en kveld. Alt fra a til å, med andre ord. Jeg kan like gjerne gjøre det alene. Jeg vil ha en partner, ikke en dilter. Anonymous poster hash: 4791e...967
Jegern Puahate Skrevet 21. juni 2013 #34 Skrevet 21. juni 2013 For å forklare mannhierarkiet: Alfa: Beta: Incel: 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2013 #35 Skrevet 21. juni 2013 For å forklare mannhierarkiet: Alfa: Beta: Incel: men george er jo bare såååå søøt :rødme: Anonymous poster hash: 0a201...16b 3
Jegern Puahate Skrevet 21. juni 2013 #36 Skrevet 21. juni 2013 men george er jo bare såååå søøt :rødme: Anonymous poster hash: 0a201...16b Å bli kalt søt = Beta\Incel syndrom. 1
OPIgirl Skrevet 21. juni 2013 #37 Skrevet 21. juni 2013 Hvilken dame passer en alfahann? Skal hun være myk og føyelig, eller like sta og steil som han kan være, gi han motstand? Evt en kombinasjon? Fint hvis alfahanner deltar, da de vet hvilken dame de vil ha Alfahann? Er du et dyr eller menneske?
BreakEveryRule Skrevet 21. juni 2013 #38 Skrevet 21. juni 2013 (endret) Jeg skal definitivt ikke ha en dame som er sjefete, manipulerende, eller skal bestemme over meg. Jeg forakter sånne damer, akkurat som jeg forakter undertrykkende menn. Jeg driter i hva dere måtte mene om matching. Jeg skal ha en smart dame, fordi jeg vil reprodusere med noen som er smarte, ikke et dumt nek. Hvis hun forsøker å nedverdige meg, så slår jeg henne. Man kjemper med det man har, og når hun er smartere, så får vi håpe at hun er smart nok til å vite sitt eget beste. Så best for henne at hun vet å være litt diplomatisk. Endret 21. juni 2013 av BreakEveryRule
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2013 #39 Skrevet 21. juni 2013 Jeg skal definitivt ikke ha en dame som er sjefete, manipulerende, eller skal bestemme over meg. Jeg forakter sånne damer, akkurat som jeg forakter undertrykkende menn. Jeg driter i hva dere måtte mene om matching. Jeg skal ha en smart dame, fordi jeg vil reprodusere med noen som er smarte, ikke et dumt nek. Hvis hun forsøker å nedverdige meg, så slår jeg henne. Man kjemper med det man har, og når hun er smartere, så får vi håpe at hun er smart nok til å vite sitt eget beste. Så best for henne at hun vet å være litt diplomatisk. Husk at vold er èn av flere måter menn undertrykker kvinner *pekefinger* Anonymous poster hash: bd88a...365 5
Gjest Lille-pus Skrevet 21. juni 2013 #40 Skrevet 21. juni 2013 Jeg skal definitivt ikke ha en dame som er sjefete, manipulerende, eller skal bestemme over meg. Jeg forakter sånne damer, akkurat som jeg forakter undertrykkende menn. Jeg driter i hva dere måtte mene om matching. Jeg skal ha en smart dame, fordi jeg vil reprodusere med noen som er smarte, ikke et dumt nek. Hvis hun forsøker å nedverdige meg, så slår jeg henne. Man kjemper med det man har, og når hun er smartere, så får vi håpe at hun er smart nok til å vite sitt eget beste. Så best for henne at hun vet å være litt diplomatisk. Med den innstillingen kan du glatt glemme å få tak i en mer enn oppegående kvinne. En kvinne du tenker banke om hun i det offetlige rom skulle komme til å ha bedre greie på noe enn det du har, og hun korrigerer deg eller utdyper. - og du oppfatter dette som nedverdigelse. Vet du, det er ikke ofte jeg sier dette, men om dette er din oppriktige mening og innstilling så håper jeg ved Gud du blir alene resten av livet. En sjebne som redd og underkuet unner jeg ingen. Ingen kvinner. Ingen menn. Intet menneske. 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå