AnonymBruker Skrevet 21. juni 2013 #1 Skrevet 21. juni 2013 Kanskje et rart og dumt spørsmål, men: Jeg er ca. 5 uker på vei. Merker jeg blir kvalm dersom jeg ikke spiser ofte nok, og i dag tidlig var jeg dårlig helt frem til klokken 10. Var redd for å kaste opp på jobb (hadde spist frokost). Er dette bare placebo, eller kan kvalmen komme så tidlig? Anonymous poster hash: 02f5e...b79
theamjii Skrevet 21. juni 2013 #2 Skrevet 21. juni 2013 Hos meg kom vel kvalmen ette 5-6uker. så varer det vel til du er 2-3 mnd på vei Er du heldig så slipper du faktisk å kaste opp.
Gjest Elyssa Skrevet 21. juni 2013 #3 Skrevet 21. juni 2013 Jeg var småkvalm ganske tidlig, men den ordentlige kvalmen kom ikke før uke 7, mener jeg å huske.
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2013 #4 Skrevet 21. juni 2013 Jeg er 7 uker i dag, vært sliten, trøtt og kvalm i 2-3 uker allerede. Kvalmen har kommet mer og mer de siste dagene. Anonymous poster hash: 12121...603
Fim Skrevet 21. juni 2013 #5 Skrevet 21. juni 2013 Symptomer kan dukke opp så fort egget har festet seg og kroppen begynner å produsere graviditetshormoner, så 5 uker er ikke for tidlig! "Alt" er normalt, fra tydelige symptomer allerede før forventet mens, til ingen symptomer før magen begynner å vokse... Det er forøvrig drøssevis med nettsider (mammanett, babyverden, nhi.no etc.) som har uke-for-uke-sider hvor du kan lese om utviklingen, der står det ofte om hvilke symptomer det er "normalt" å kjenne til enhver tid.
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2013 #6 Skrevet 21. juni 2013 Jeg merket symptomer raskere enn det - men har sluppet særlig kvalme heldigvis. Noen opplever jo også å være kvalme fra dag 1 til fødsel i det ene svangerskapet og overhodet ingenting det andre, så alt er normalt. Anonymous poster hash: 12fdc...f95
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2013 #7 Skrevet 21. juni 2013 Jo - og de nettsidene som nevnes har ikke stemt for meg - sånn bortsett fra et par småting. Synes mange nettsider fokuserer veldig mye på kvalme, og nesten ikke på alle de ørten andre symptomene(eller absolutt ingen) som mange har. Det er mye jeg ikke har visst har vært pga graviditet og er helt normalt og vanlig for alle, fordi det ikke blir snakket om. Når jeg googlet der derimot fant jeg jo endel forumer hvor mange andre spurte om det samme, og forstod det ikke trengte være farlig(blødninger/vondt etc) Anonymous poster hash: 12fdc...f95
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå