Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I uke 9 veide legen meg og jeg veid 53kg. Nå i uke 13 veier jeg 54/55.. Er dette for høy vektoppgang?

Anonymous poster hash: f7135...2ac
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skulle stå 1 1/2 kg

Skrevet

Ta det helt med ro. Så lenge du spiser noenlunde normalt og noenlunde i aktivitet går det sin gang. :) Ikke stress med vekta med mindre du virkelig har problemer med mat og vekt. Da er det sikkert greit å be om hjelp.

AnonymBruker
Skrevet

Tror du helt seriøst at det er for mye?

Anonymous poster hash: c9db5...70a

• Liker 2
Skrevet (endret)

.

Endret av kkaroliine
AnonymBruker
Skrevet

Vet jeg ikke veier for mye, men lurer på om det er normalt å gå opp såpass den første tiden.

AnonymBruker
Skrevet

Nesten alt er normalt ;-)

Med mindre det er en nesten sykelig forandring i vekten, er det ingenting å bry seg om. Bare hold et halvt øye på vekta framover, så du får med deg det store bildet i utviklingen, men det er ikke noe å bekymre seg om nå :)

Anonymous poster hash: a386a...ee9
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det høres helt normalt ut. Jeg slet med veldig svangerskapskvalme i starten og gikk ned nesten 5 kg de første ukene. På svangerskapskontrollen i uke 9 veide jeg 51 kg. Rundt uke 11/12 begynte kvalmen å gi seg, og etter det har jeg lagt på meg i gjennomsnitt 0,5 kg i uka. Nå når jeg nærmer meg uke 24 veier jeg ca 57 kg. Alt har lagt seg på magen som har vokst tydelig de siste ukene; ellers er jeg akkurat som før.

Anonymous poster hash: a3190...81b
Skrevet

Fotballfrue?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg raste opp i vekt! Gikk vel opp 8 kg før jeg var i uke 14! Så jeg blir misunnelig når du snakker om dine 1,5kg.. Bu hu sier jeg bare.. Du har vert kjempeheldig! (Jeg har gått opp til 10kg nå og er i uke 19 så det roet seg litt..)

Anonymous poster hash: 67e06...395

AnonymBruker
Skrevet

Det er helt normalt.

Mange går ned den første tiden grunnet sterk kvalme, andre går endel opp relatit kjapp av samme grunn(må småspise konstant for å ikke kaste opp etc).

Ser du får litt krasse svar her, men: det kan virke som om du har et noe anstrengt forhold til vekt dersom 1,5 kg er noe du merker deg endring i, spesielt i forbindelse med graviditet.

Det kan bli ganske hardt for deg mentalt å skulle gå gjennom resten av graviditeten om du ikke innfinner deg med at man av hensyn til baby og amming MÅ gå opp - kanskje du burde tenke litt på dette og forsøke å legge av deg det som iallefall for oss lesere virker som et veldig "strengt" forhold til vekt.

1,5 kilo hadde ikke streifet tankene mine engang.

Anonymous poster hash: 12607...05d
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...