AnonymBruker Skrevet 21. juni 2013 #2 Skrevet 21. juni 2013 Posta litt fort.... Når vil barnet ditt starte dagen? Når legger han seg på kvelden? Hvor gammel? Ammer du om natta? Her er det natta cirka kl.19.30. Litt amming på natta (har blitt mer i det siste pga tenner). Kl.05.00 er det umulig å få han til å sove mer. 10 mnd. Jeg holder på å bli gal! Det er så tidlig!! Men jeg må kanskje bare innse at sånn er livet nå og stå opp da, isteden for å bruke energi på å prøve å få han til å sove mer TSAnonymous poster hash: fefc2...ce5
Lou Salome Skrevet 21. juni 2013 #3 Skrevet 21. juni 2013 Da mine var små, bestemte vi at dagen begynner 6.30. Dvs at før det ble de ikke tatt opp, og hvis de skrek i 5-6-tiden, gikk vi bort og hysjet og roet, som vi ville gjort hvis klokka var 03. Hvis de begynte å hoie og skulle opp 06.25, ventet vi faktisk 5 minutter, og så tok dem opp. Problemet var selvfølgelig når tåkelurer begynte i 6-tiden, men som regel ropte han bare, og lekte litt i senga, og noen ganger sovnet igjen til 7.30: luksus! Vi hadde et par leker eller bok i sengen. Men kvelden ble da ca. kl.21. Det passet oss bedre enn de grytidlige morgenene. Ingen av mine har sovet klokken 19 noen gang, men begge har sovet mye og lenge på dagen. Jeg ammet ikke på natten når de var ti måneder.
Orchideae Skrevet 21. juni 2013 #4 Skrevet 21. juni 2013 Starter dagen mellom 06.30 og 07.30. Luksus de dagene klokka bikker 8 før dagen er i gang. Sover som regel 1-2 dupper i løpet av dagen. Den første er over en time den/de andre kortere. Sovner et sted mellom 19.30 og 21. Litt avhengig av hvordan dagen har vært. Som regel får hun flaske en gang i løpet av natten, men sover innimellom hele natta.. 8 måneder.
Stinelin Skrevet 21. juni 2013 #5 Skrevet 21. juni 2013 Vår på 13 mnd begynner å bli veldig bra nå! Legger seg ca kl.19, og kan sove til ca kl.7 (med en oppvåkning). Idag da jeg gikk på jobb 7.45 sov han og pappan fremdeles! Han våkner i 4-tida hver natt, men da er det som regel bare å gi han smokken. Noen ganger må vi ligge i senga ved siden av sprinkelsenga hans med ei hånd på han for at han skal sove videre, men det er helt griet så lenge vi begge sovner igjen. Tideligere var han stuptrøtt og måtte legges ca kl.18, ville da stå opp i 5-6-tida.
Gjest Brienne of Tarth Skrevet 21. juni 2013 #6 Skrevet 21. juni 2013 Hun er straks 5 måneder. Legger seg kl 19 og sover til kl 07. Hun får et måltid grøt før leggetid, og da ammer jeg en gang i løpet av natta. Hvis hun våkner før kl. 07, ligger hun bare og jabber i senga til hun dupper litt igjen. Hun sover ikke så mye på dagen, 2-3 dupper på ca 30-40 minutter. Er jeg svinheldig, så sover hun en time. Før sov hun i barnevogna så lenge vi var på trilletur, og kunne sove i timesvis etter at vi kom hjem, men nå har visst trilling mistet magien og hun sover ikke noe mer der enn hun ville gjort i senga hjemme.
Gjest Duftlys Skrevet 21. juni 2013 #7 Skrevet 21. juni 2013 Min er 3,5 mnd. Legges mellom 18 og 19, våkner som regel ca 4, får mat og så legger vi han igjen uten noe dilldall. Da skravler han litt, sparker og kaver litt i 5 min før han sovner igjen. Sover som regel 3 timer til da. VELDIG DEILIG. På dagene derimot....vil han nesten ikke sove. Det går greit for min del, men ser jo han blir så stuuuuuuuuptrøtt. Sitter i skrivende stund og vipper han på vippestolen nå i håp om han skal ta en liten lur. Stått og trilla i en time inne i gangen og han sovner, våkner igjen, hylvræler osv. Slitsomt. Ikke for meg egentlig, men på hans vegne. Tar gjerne mot tips! Selv om han sover godt på natta, trenger han jo hviler på dagen og!
Gjest Elyssa Skrevet 21. juni 2013 #8 Skrevet 21. juni 2013 (endret) Lillegutt er 7,5 mnd. Han starter dagen rundt 06, og legger seg ca.18:30, med litt slingringsmonn begge veier. Ammer ikke om natta (akkurat nå ) Edit: vet ikke om du ville ha med lurer på dagen, jeg, men han sover rundt 3t fordelt på to lurer. Endret 21. juni 2013 av Elyssa
Sol79 Skrevet 21. juni 2013 #9 Skrevet 21. juni 2013 (endret) Min er 1 år. Morgen starter mellom 05.15-07.00, sover han kl 07 så vekkes han. Natta er det kl 19. Min sover dessverre dårlig så vi har flere oppvåkninger i løpet av natta. Tror han har sovet natta gjennom 5-6 ganger maks. Jeg trenger litt egentid og tid til andre ting på kvelden, så jeg står gladelig opp tidlig framfor at leggetid er kl 21. Syns uansett det er for seint for en 1-åring. Endret 21. juni 2013 av Sol79
^^Belle^^ Skrevet 21. juni 2013 #10 Skrevet 21. juni 2013 Største på 2 år legger seg 18:30 og står opp mellom 6 og 6:30. Luksus om hun sover lengre enn det. Minste legges 18, ammes mellom 23-1, 3-4 og 6 på en vanlig natt. Om jeg ikke er alene med dem sover minsten enda en time etter morgenmating, må jeg opp står hun også opp da. Hun fullammes enda.
Gjest Magdalene Skrevet 21. juni 2013 #11 Skrevet 21. juni 2013 Minste på 8mnd. Legger seg mellom 18-19, står opp mellom 6-7. Største på 4år legger seg rundt kl 20, og står opp mellom 7:30-8:30.
Redbull Skrevet 21. juni 2013 #12 Skrevet 21. juni 2013 (endret) Han våkner mellom 7 og 9. Legger seg mellom 19 og 20. Er nesten 2 mnd gammel. Får 1 til 2 flasker iløpet av natta Edit: Eldste på 2 år legger seg 19, sover natta igjennom til kl 7-9.30 Endret 21. juni 2013 av Redbull
Kassiopeia Skrevet 21. juni 2013 #13 Skrevet 21. juni 2013 Mini er 3,5 mnd, og vi bruker å få han i seng en gang mellom 20.00-22.30. Han våkner som regel i 6 tiden, men jeg synes det er alt for tidlig, så bruker å legge han oppå meg og da bruker han å sove videre til i 9 tiden.
Teriyaki Skrevet 21. juni 2013 #14 Skrevet 21. juni 2013 (endret) Opp rundt klokka seks, i seng til halv åtte. Ammer ikke.1,5 år. Sover fra 11-13 hver dag. Endret 21. juni 2013 av Teriyaki
Lilla-dings Skrevet 21. juni 2013 #15 Skrevet 21. juni 2013 Nå driver jenta mi å tuller med tenner, så jeg skriver bare ut ifra hvordan ting var for noen uker siden (per nå har vi urolige netter) Seng klokken 19.00, og morgen mellom 06.00-07.00. Vi står opp når hun våkner, så lenge klokka er over 06.00. Våkner hun tidligere prøver vi å ha henne i vår seng for å få henne til å sove igjen. Hun spiste ikke på natta. Nå når tannfrembruddet pågår får hun mat dersom hun er veldig urolig, og da er det bare et par slurker så er hun ferdig. Hun er 6 måneder
Lilla-dings Skrevet 21. juni 2013 #16 Skrevet 21. juni 2013 Min er 3,5 mnd. Legges mellom 18 og 19, våkner som regel ca 4, får mat og så legger vi han igjen uten noe dilldall. Da skravler han litt, sparker og kaver litt i 5 min før han sovner igjen. Sover som regel 3 timer til da. VELDIG DEILIG. På dagene derimot....vil han nesten ikke sove. Det går greit for min del, men ser jo han blir så stuuuuuuuuptrøtt. Sitter i skrivende stund og vipper han på vippestolen nå i håp om han skal ta en liten lur. Stått og trilla i en time inne i gangen og han sovner, våkner igjen, hylvræler osv. Slitsomt. Ikke for meg egentlig, men på hans vegne. Tar gjerne mot tips! Selv om han sover godt på natta, trenger han jo hviler på dagen og! Min datter sov godt på dagen fram til dagen hun ble tre måneder gammel. Da begynte hun å sove 20-30 min fordelt på tre lurer. Det er blitt litt bedre i det siste, men noen sovebaby er hun ikke lengre. Helsesøster sa at dette var et vanlig fenomen rundt 3 måneders alderen fordi babyen gjerne vil gjøre alt mulig annet og utforske omverdenen istedenfor å sove.
Gjest Lypcha Skrevet 21. juni 2013 #17 Skrevet 21. juni 2013 Natta rundt 20 tiden, er oppe opp sånn 07-08. Da sover hun hele natten uten noe mat. Er 9 mnd nå. Også sover hun to lurer på dagen på ca 1-1,5 time per lur.
Gjest Duftlys Skrevet 21. juni 2013 #18 Skrevet 21. juni 2013 Min datter sov godt på dagen fram til dagen hun ble tre måneder gammel. Da begynte hun å sove 20-30 min fordelt på tre lurer. Det er blitt litt bedre i det siste, men noen sovebaby er hun ikke lengre. Helsesøster sa at dette var et vanlig fenomen rundt 3 måneders alderen fordi babyen gjerne vil gjøre alt mulig annet og utforske omverdenen istedenfor å sove. Min datter sov godt på dagen fram til dagen hun ble tre måneder gammel. Da begynte hun å sove 20-30 min fordelt på tre lurer. Det er blitt litt bedre i det siste, men noen sovebaby er hun ikke lengre. Helsesøster sa at dette var et vanlig fenomen rundt 3 måneders alderen fordi babyen gjerne vil gjøre alt mulig annet og utforske omverdenen istedenfor å sove. Det er det jeg og har kommet fram til. Han er jo så fornøyd og tilfreds (bortsett fra siste timen før legging haha), leiker og styrer på leeeeenge for seg selv. Syns det virker slitsomt på hans vegne å være våken så lenge, men sånn er han om dagen. Tidligere sov han ikke kjempemasse på dagen da heller, men som regel en lengre lur på rundt 2 timer sammenhengende en eller annen gang.
Lilla-dings Skrevet 21. juni 2013 #19 Skrevet 21. juni 2013 Det er det jeg og har kommet fram til. Han er jo så fornøyd og tilfreds (bortsett fra siste timen før legging haha), leiker og styrer på leeeeenge for seg selv. Syns det virker slitsomt på hans vegne å være våken så lenge, men sånn er han om dagen. Tidligere sov han ikke kjempemasse på dagen da heller, men som regel en lengre lur på rundt 2 timer sammenhengende en eller annen gang. Ja, jeg tenkte også det. Ble sliten på min datters vegne. Men da hun var rundt 3-4 måneder sov hun tilsammen kanskje 2,5 timer på dagen, fordelt på 4 lurer - men hun var blid som ei sol, så det var tydeligvis nok Hun sover litt mer nå da, kanskje 3 timer dagsoving fordelt på 3 lurer, men så har hun også lengre våkenperioder på 2-3 timer i slengen
Twisted_me Skrevet 21. juni 2013 #20 Skrevet 21. juni 2013 (endret) Jentene mine er straks fire. De legger seg rundt 20.00 og våkner fra 07-08.00. Nå har de blitt så store at de klarer å stå opp selv, så det går veldig bra. Da de var mindre sov de veldig lite. En av dem var våkne hver 3. time hver natt de to første årene. Det var slitsomt til tider! Minstemann er enda bare 5 uker, så har ingen fast rutine på han enda. Foreløpig er han en skikkelig sovebaby Endret 21. juni 2013 av Twisted_me
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå