Gjest Pjusk Skrevet 13. april 2004 #1 Del Skrevet 13. april 2004 Jeg har akkurat diskutert følgende i påsken; Nemlig holdbarhet på pålegg.... Jeg ble "anklaget" for å være hysterisk forsiktig og det godt hende, derfor lurer jeg på hvor lenge dere oppbevarer åpnet pålegg og lign. Jeg gjør som følger: Leverpostei - 1 uke Servelat - 4 dager Wienerpølser - 4 - 5 dager Salami/svartpølse - flere uker Påleggssalater - max en uke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 13. april 2004 #2 Del Skrevet 13. april 2004 Så lenge holdbarhetsdatoen sier eller til den "føles gammel" Ingen spesielle regler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pjusk Skrevet 13. april 2004 #3 Del Skrevet 13. april 2004 Men holdbarhetsdatoen gjelder jo bare hvis pakken er uåpnet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 13. april 2004 #4 Del Skrevet 13. april 2004 Men holdbarhetsdatoen gjelder jo bare hvis pakken er uåpnet... Jepp! Jeg spiser av ting så lenge de fremdeles ser fine ut og lukter bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 13. april 2004 #5 Del Skrevet 13. april 2004 Ja, og hvis pakken er åpen ser jeg an. Ingen regler som sagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 13. april 2004 #6 Del Skrevet 13. april 2004 Leverpostein en dag orker ikke å spise den om den er flere dager gammel. Derfor kjøper jeg bare små forpakninger. Ellers er det noenlunde det samme som deg på de andre tingene. Men min kjære bruker å si at jeg er alt for fin i snasken ( munnen) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 13. april 2004 #7 Del Skrevet 13. april 2004 Er vel det man kan kalle "hysterisk" jeg også. hvis det ligger en åpnet skinkepakke i kjøleskapet skal det mye til før jeg spiser den, fordi den øverste gjerne er tørr, ergo i mine øyne er noe galt med den. jeg vet selvfølgelig godt at den er helt fin Leverpostei går greit så lenge det er lokk på den, slik at ingen kanter er tørre eller begynt å få den mystiske brune fargen. Makrell i tomat har bare en levedag i mitt kjøleskap! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 13. april 2004 #8 Del Skrevet 13. april 2004 Er vel det man kan kalle "hysterisk" jeg også. hvis det ligger en åpnet skinkepakke i kjøleskapet skal det mye til før jeg spiser den' date=' fordi den øverste gjerne er tørr, ergo i mine øyne er noe galt med den. jeg vet selvfølgelig godt at den er helt fin[/quote'] Fatter ikke hvorfor folk lar slike pakker ligge åpne i kjøleskapet jeg... Vi legger alltid alle påleggskivene over i en tett boks med lokk med en gang, i vårt kjøleskap ligger aldri noe åpent. Holder seg jo mye bedre når det ligger tett... Og er mer delikat og hygienisk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 13. april 2004 #9 Del Skrevet 13. april 2004 Jeg lukker alltid påleggspakkene med klype eller oppholder dem i en tett boks, men så bor jeg sammen med endel andre mennesker som ikke har den vanen. derfor kommer jeg til størknet skinke :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 13. april 2004 #10 Del Skrevet 13. april 2004 Om jeg ikke husker hvilken dag skinkepakken ble åpnet er sjansen stor for at den havner i søpla. Har gjort det til en vane å skrible dato på alt når jeg åpner det, slik at jeg slipper å sniffe og spekulere. Leverposteien varer uansett bare en dag for mitt vedkommede. Synes den får en uggen lukt kort tid etter åpning. Dag to og tre er den forbeholdt ungen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pjusk Skrevet 14. april 2004 #11 Del Skrevet 14. april 2004 Har gjort det til en vane å skrible dato på alt når jeg åpner det, slik at jeg slipper å sniffe og spekulere. Det gjør jeg også alltid både på pålegg og juice. Kjempelurt!!! - synes jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå